۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

بیمارستان پرحاشیه همچنان در حاشیه

  • کد خبر: ۳۲۵۷۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
بیمارستان پرحاشیه همچنان در حاشیه
دانشگاه علوم پزشکی: بیمارستان حاشیه شهر مشهد جزو اولویت‌های کوتاه مدت و میان مدت نیست.
امیررضا وثوقی/ شهرآرانیوز - اواخر فروردین سال ۹۵ همه مسئولان استانی هم رأی شدند تا در اقدامی مشارکتی و در مدت ۴ سال، بیمارستانی با ظرفیت ۵۴۰ تختخواب در حاشیه شهر مشهد بسازند؛ بیمارستانی در یکی از نقاط انتهایی شهرک شهید رجایی و در مسیر جاده سرخس با مساحت ۵ هکتار. آستان قدس پای کار آمد و زمین این بیمارستان را اهدا کرد. شهرداری هم پروانه ساخت رایگان دراختیار علوم پزشکی قرار داد و قرار شد ۵۰ درصد از هزینه ساخت آن ازسوی اداره کل راه و شهرسازی استان و از محل تغییر کاربری و فروش زمینی با ارزش ذاتی زیاد در شمال شرق مشهد و ۵۰ درصد دیگر نیز ازسوی وزارت بهداشت تأمین شود. به این ترتیب هر ارگان، گوشه‌ای از کار را گرفت تا پس از سال‌ها انتظار، اهالی شهرک رجایی در شرق مشهد از بیمارستانی مجهز بهره‌مند شوند. کلنگ این پروژه هم در آذرماه همان سال به دستور رئیس جمهور به زمین زده شد. دو سال از کلنگ زنی گذشت، اما پروژه به نتیجه‌ای نرسید؛ اینجا بود که وزیر سابق بهداشت با حضور در مشهد اعلام کرد وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان پولی ندارد! اما رسما اعلام نشد که پروژه ساخت این بیمارستان به طور کامل متوقف شده است. حالا حدود ۴ سال از آن زمان می‌گذرد و ساخت بیمارستان به دلیل شانه خالی کردن وزارت راه و شهرسازی از تعهداتش، در همان وضعیت سابق خود باقی مانده و هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است. همان سال البته معاون سابق توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس فعلی این دانشگاه، خبر ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در منطقه الهیه را عنوان کرد؛ خبری که فقط در حد حرف باقی ماند.


۳ اولویت برای ساخت بیمارستان‌ها
برای پیگیری آخرین وضعیت این بیمارستان پرحاشیه، از مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سراغ گرفتیم. علی رحیمی در گفتگو با شهرآرا از برنامه سه اولویتی این دانشگاه برای ساخت و تکمیل بیمارستان‌های شهر مشهد سخن به میان آورد؛ برنامه‌ای که ساخت بیمارستان در جاده سرخس، از نظر اولویت در مرحله آخر آن است، اما به ادعای این مسئول درمانی استان، اجرای اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی، بخش زیادی از اهالی حاشیه شهر مشهد را پوشش خواهد داد. به گفته او برای تجهیز، توسعه و افزایش ظرفیت‌های درمانی، ۳ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی شده است. رحیمی با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت علوم پزشکی، تقویت بیمارستان‌های داخل شهر است، گفت: طبق این برنامه، اورژانس بیمارستان قائم (عج) مشهد در حاشیه بولوار کوهسنگی با زیربنای ۶ هزار مترمربع و حدود ۸۰ تخت بستری آماده شده و بدون مراسم افتتاحیه در مدار خدمت به مردم قرار گرفته است که با بهره برداری از آن، فضای اورژانس شهر چند برابر می‌شود. وی افزود: دیگر اورژانس تازه تأسیس مشهد، اورژانس بیمارستان شهید کامیاب است که با زیربنای بیش از ۴هزار مترمربع و ظرفیت مناسب، به تخت‌های اورژانس، آی سی یو و آزمایشگاه مجهز شده است.
رحیمی بیان کرد: اورژانس دو بیمارستان پرتردد قائم (عج) و کامیاب طی ۶ ماه گذشته وارد سرویس شده‌اند و در این شرایط به تأمین نیاز درمان شهر کمک می‌کنند تا در موضوع کرونا دچار مشکل نشویم. مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازسازی و توسعه تخت‌های بیمارستانی گفت: طی ۴ ماه گذشته با افزایش حدود ۶۰ تخت بستری در بیمارستان امام رضا (ع)، ۸۰ تخت در اورژانس قائم (عج) و ۷۰ تخت در بیمارستان کامیاب، ظرفیت بیمارستان‌های مشهد در حدود ۲۱۰ تخت افزایش یافته است. به گفته رحیمی در کنار همه این برنامه‌های توسعه ای، امسال فضای جدید درمان شامل ۴ اتاق عمل، ۱۳تخت آی سی یو و فضای ۲۵۰۰ متری کلینیک، به بیمارستان طالقانی مشهد اضافه خواهد شد.


طرح‌های میان مدت برای حاشیه شهر
وی برنامه توسعه میان مدت را ویژه پروژه‌های قدیمی و نیمه تمام علوم پزشکی برشمرد و با اشاره به دو پروژه بیمارستان امداد و نجات در غرب مشهد و هاشمی نژاد در شمال شرق مشهد گفت: کلنگ بیمارستان امداد و نجات در بولوار نماز در سال ۹۰ به زمین زده شد، اما تا سال گذشته فقط ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با اهتمام بر تکمیل این پروژه، عملیات عمرانی آن تاکنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت داشته است. رحیمی افزود: این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، منطقه جنوب شهر مشهد شامل منطقه سیدی، بولوار پیروزی، قسمتی از بولوار وکیل آباد و همچنین قسمت‌های حاشیه‌ای مانند روستا‌ی زکریا، خلج، نوده و دیگر مناطق متصل به بزرگراه را پوشش خواهد داد. امیدوارم ظرف یک سال آینده با تأمین منابع پیش بینی شده، این پروژه به پایان برسد. وی درباره دیگر پروژه با اولویت میان مدت علوم پزشکی گفت: بیمارستان هاشمی نژاد با ظرفیت بیش از ۳۸۰ تخت، پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است که در نیمه اول امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید و به این ترتیب بیمارستانی مجهز در شمال شرقی شهر خواهیم داشت.
رحیمی افزود: تکمیل بیمارستان هاشمی نژاد، حاشیه شمال و شرق شهر از جمله مناطق طلاب، پنجتن، التیمور و جاده سرخس را کامل پوشش می‌دهد.
رحیمی ادامه داد: بیمارستان گلبهار با ۲۰ درصد پیشرفت، دیگر اولویت میان مدت برای توسعه فضای درمانی است. برنامه احداث این بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی برای دو سال آینده خواهد بود. همچنین یک طرح میان مدت در بیمارستان طالقانی برای افزایش واحد‌های بستری با کمک خیران داریم که تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. وی با تأکید بر اینکه اگر پروژه‌های میان مدت تکمیل شود، عملا ۴ گوشه شهر مشهد دارای بیمارستان‌های مجهز خواهد بود، افزود: در شمال و شرق بیمارستان هاشمی نژاد، در جنوب بیمارستان امداد و نجات، در غرب بیمارستان طالقانی و شریعتی، زنجیره پوششی درمانی با ظرفیت خوبی را تشکیل می‌دهد؛ در داخل شهر نیز بیمارستان قدیمی امام رضا (ع) و قائم (عج) به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.


۵۴۰ تختخوابی؛ اولین طرح بلند مدت
مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برنامه‌های بلندمدت توسعه‌ای با هدف تقویت و کمک به بیمارستان‌های موجود راه اندازی می‌شود، افزود: اولین طرح بلند مدت علوم پزشکی مشهد، ساخت بیمارستان در جاده سرخس است که زمین مورد نیاز آن تأمین شده است تا پس از کسب مجوز‌ها و تأمین اعتبارات لازم اجرایی شود. رحیمی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی منبع تأمین اعتبار مشخصی ندارد، گفت: در سال ۹۵ قرار بود عملیات ساخت بیمارستان حاشیه‌ای جاده سرخس به صورت مستقل از ردیف بودجه دولتی اجرا شود که به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد. در مواجهه با این بدعهدی‌ها تصمیم گرفتیم برای تکمیل این پروژه مانند تمام پروژه‌های عمرانی علوم پزشکی، براساس زمان شروع پروژه و اولویت‌های منطقه‌ای برنامه ریزی کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تأمین بودجه کشور، منطق حکم می‌کند ابتدا پروژه‌های قدیمی با سطح پوشش وسیع‌تر را تکمیل کنیم؛ با این حال مکاتبات مختلف برای اجرای این پروژه در حال پیگیری است تا این پروژه به بهترین شکل اجرا شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->