کیفرخواست علیه قاتل الهه حسین‌نژاد صادر شد زلزله ۴.۲ ریشتری پیرانشهر را لرزاند (۹ تیر ۱۴۰۴) وضعیت تامین شیرخشک در سراسر کشور مطلوب است راهکارهای مقابله با ریاکاری و نفاق | زندگی پشت نقاب دورویی تاکید شخصیت‌ها بر حفاظت از میراث فرهنگی حین جنگ شهادت ۳۰ دانش‌آموز و ۷ معلم در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران مرگ تلخ یک بدنساز درپی سرقت موبایل | سروش ستوده قربانی این حادثه کیست؟ + فیلم کشف لاشه قوچ وحشی در شاهرود (۹ تیر ۱۴۰۴) حسین خانزاده، بهترین سرویس زن لیگ ملت‌های والیبال تمدید ۲۴ ساعته لغو پرواز‌های فرودگاه امام (ره) و مهرآباد (۹ تیر ۱۴۰۴) همکاری آموزش و پرورش و دادگستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت مراقبت از کودکان در دنیایی که به سرعت دیجیتالی می‌شود آغاز فرایند آفت‌زدایی ۲۰۰ هکتار از بوستان جنگلی سرخه‌حصار در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور مطرح شد: تهیه کارزار اعتراض به واگذاری بانک رفاه کارگران وزیر آموزش و پرورش: پیروز حقیقی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، ایمان بود نه تجهیزات هشدار در مورد خطر صندلی‌های داغ اتومبیل برای کودکان در فصل گرما پیدا کردن ۱۸۸ شهید توسط تیم‌های آنست هلال احمر در پی حملات اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی وزیر میراث فرهنگی: جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، آسیبی به گنجینه ملی کشور نزده است ثبت ۱۹ میراث عاشورایی استان گیلان در فهرست آثار ملی پژمان‌فر: باید با دریافت شهریه غیرمجاز در مدارس برخورد شود آمادگی شستا برای مشارکت در بازسازی منازل تخریب‌شده در جنگ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۴) | احتمال وقوع طوفان گردوخاک در نواحی بادخیز جنوبی استان تور مجازی کاخ نیاوران در زمان تعطیلی مجموعه فعال شد رئیس سازمان اورژانس کشور: در جنگ ۱۲روزه، ۱۰ هزار مأموریت انجام شد | ۷ بیمارستان مورد حمله قرار گرفت حذف ۲۹ مدرسه سنگی و فرسوده در کلات، گامی مهم در تحقق عدالت آموزشی گلایه استاندار اصفهان از یونسکو: سکوت این سازمان دربرابر تجاوز به میراث فرهنگی ایران فراموش نخواهد شد بررسی طرح ارتقای حفاظتی دریاچه «تار و هویر» در شورای عالی محیط زیست اجرای طرح «یادگیری وظیفه‌مدار» در مقطع متوسطه فنی‌وحرفه‌ای | فایده این شیوه چیست؟ طرح تشدید مقابله با مؤسسات حقوقی غیرمجاز در مشهد اجرا می‌شود
سرخط خبرها

ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر: ۳۲۶۱۶۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۶
ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمصطفی آذرکیش ادامه داد: تلاش ما این است که از ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای راهکار ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و به‌روز‌رسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی، تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و صف را در دستور کار داریم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یا افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار ما است و همچنین ارتقای میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جزو برنامه‌های ما است که در برنامه هفتم توسعه به آن تکلیف شده و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکرد‌هایی همچون؛ تعمیق باور‌های دینی و تقویت باور‌های ملی و دینی ما است که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و اینها در قالب برنامه‌هایی است که هویت‌بخش و هویت‌ساز هستند.

وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین، بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های جدی ما خواهد بود، به‌ویژه که علاقه‌مند هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیت‌تری را با بهره‌مندی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.

آذرکیش در پایان با بیان اینکه تقویت برنامه‌های کیفیت‌بخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد و امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران واحد‌های آموزشی ما و مردم و خانواده‌ها، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش کشور ان‌شاءالله رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->