نگه داشتن کارنامه و پرونده دانش‌آموز به بهانه تسویه حساب ممنوع است مدرسه مجازی تنوع مدارس بزرگسال را کم می‌کند فوت ۵ زائر ایرانی در عربستان سعودی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات جدید درمورد رشته‌های جدید بازطراحی شده در شاخه کاردانش (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) آیا مصرف نوشابه برای بهبود اسهال و سوءهاضمه مفید است؟ افزایش کیفیت محصولات آرایشی ایرانی، راهی برای مقابله با قاچاق هشدار عربستان به زائران درباره افزایش دمای هوا حکمت‌کارت خردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری شارژ شد +مبالغ نخستین عمل بیوپسی از ضایعات مغزی در مشهد انجام شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) هشدار جدی درباره عوارض مرگبار داروی «دراگون» برای افزایش وزن دانشگاه‌ها آماده اجرای طرح پزشکی خانواده هستند توله خرس گمشده حوالی پارک پردیسان است افزایش ویزیت، کاهش ویزا رکورد جدید جوجه‌آوری اردک مرمری در تالاب هورالعظیم ثبت شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | سه‌شنبه، گرم‌ترین روز هفته جاری اختلال در امتحان نهایی نهمی‌ها | رمز فایل سؤالات اشتباه بود! درخواست از تامین اجتماعی برای سرعت عمل در پرداخت حقوق رانندگان بازنشسته دعوت سازمان نوسازی مدارس از مردم برای مشارکت در مدرسه‌سازی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ۳۰۰ هزار معلم بلاتکلیف داریم | تلاش کردیم ظلمی که در گزینش‌ها می‌شد را جبران کنیم ۹ کشتارگاه غیرمجاز در مشهد پلمب شد | هشدار جدی دامپزشکی درباره شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان ۲ سامانه برای رصد پروژه‌های مدرسه‌سازی راه‌اندازی شد ۳۱ درصد هر دام، ضایعات خطرناک | فاجعه چرخش بیماری با کشتار خانگی در عید قربان یک کشته و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) گزارش میدانی از وضعیت مصرف انرژی در برخی ادارات مشهد | صرفه جویی نصفه‌نیمه! ۲۰ قاضی فعال در مدارس مشهد فعالیت ۱۷ ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های مشهد هم‌زمان با عید قربان ۱۴۰۴ ساعت فعالیت ادارات سیستان به‌دلیل طوفان تغییر کرد (۱۱ خردادماه ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر: ۳۲۶۱۶۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۶
ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمصطفی آذرکیش ادامه داد: تلاش ما این است که از ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای راهکار ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و به‌روز‌رسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی، تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و صف را در دستور کار داریم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یا افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار ما است و همچنین ارتقای میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جزو برنامه‌های ما است که در برنامه هفتم توسعه به آن تکلیف شده و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکرد‌هایی همچون؛ تعمیق باور‌های دینی و تقویت باور‌های ملی و دینی ما است که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و اینها در قالب برنامه‌هایی است که هویت‌بخش و هویت‌ساز هستند.

وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین، بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های جدی ما خواهد بود، به‌ویژه که علاقه‌مند هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیت‌تری را با بهره‌مندی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.

آذرکیش در پایان با بیان اینکه تقویت برنامه‌های کیفیت‌بخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد و امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران واحد‌های آموزشی ما و مردم و خانواده‌ها، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش کشور ان‌شاءالله رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->