زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟ خدمات ویژه مجهزترین بیمارستان سیار کشور در عمود ٩٨٩ زیبایی و طراوت پوست با میوه‌های تابستانی به بهانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار | ۴ روایت از رنج و رسالت  خبرنگارانی که در جنگ ۱۲ روزه پای کار بودند راننده تاکسی اینترنتی در مشهد، سرکرده باند سرقت‌های مسلحانه اهواز از آب درآمد! عجیب اما واقعی؛ صدور سند برای ۲۵ سانتی‌متر زمین در کاشان !
سرخط خبرها

ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر: ۳۲۶۱۶۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۶
ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه، به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمصطفی آذرکیش ادامه داد: تلاش ما این است که از ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای راهکار ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و به‌روز‌رسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی، تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و صف را در دستور کار داریم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یا افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار ما است و همچنین ارتقای میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جزو برنامه‌های ما است که در برنامه هفتم توسعه به آن تکلیف شده و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکرد‌هایی همچون؛ تعمیق باور‌های دینی و تقویت باور‌های ملی و دینی ما است که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و اینها در قالب برنامه‌هایی است که هویت‌بخش و هویت‌ساز هستند.

وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین، بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های جدی ما خواهد بود، به‌ویژه که علاقه‌مند هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیت‌تری را با بهره‌مندی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.

آذرکیش در پایان با بیان اینکه تقویت برنامه‌های کیفیت‌بخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد و امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران واحد‌های آموزشی ما و مردم و خانواده‌ها، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش کشور ان‌شاءالله رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->