رئیس کمیسیون تامین مالی اتاق ایران: باید حرمت اموال بخش خصوصی رعایت شود گزارش صندوق بین المللی پول| ایران دومین اقتصاد برتر غرب آسیا+جزئیات رسیدگی به شرکت‌های فروش آنلاین طلا روی میز فرمانداری| مشهد، میزبان بیشترین تعداد بانوان طلافروش در کشور نهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر مشهد آغاز شد| رونمایی از نخستین شمش طلا و نقره ضدجعل بررسی قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | چانگان، یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت نسبی قیمت‌ها شیر خام گران شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | قیمت لبنیات افزایش می‌یابد؟ اولتیماتوم بانک مرکزی به صرافی‌های رمزارز آغاز فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات جابه‌جایی پول از بزرگان بورسی به کوچک‌تر‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) ادامه افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار به کانال ۸۱ هزار تومان رسید فهرست اقلام مشمول نرخ ارز ترجیحی مشخص شد رشد بی سابقه ۱۳.۶ درصدی تقاضای مصرف برق کشور قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوجه‌فرنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟ ترخیص سریع‌تر مواد اولیه برای رشد تولید علت لغو برخی از قطار‌های مسافربری مشهد-سرخس در اردیبهشت ماه چیست؟ قیمت جهانی طلا امروز (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد فرصت‌سوزی در خراسان رضوی با بی‌توجهی به مولدسازی | خواب ۳۱ همت سرمایه در املاک مازاد ورود دوباره خودرو به بورس کالا قوت گرفت دود حادثه بندرعباس در چشم اقتصاد خراسان رضوی | گزارش شهرآرانیوز از تأثیرات حادثه بندر شهید رجایی بر صنایع استان آغاز خرید تضمینی پیاز از کشاورزان ویدئو | بازگشت قیمت طلا و سکه به روند کاهشی صادرات ۵۸ میلیارد دلاری ایران ظرفیت رشد ۳ برابری دارد کاهش یک میلیارد دلاری صادرات فولاد ایران پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟

  • کد خبر: ۳۲۹۴۵۱
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟
در سال‌های اخیر، صنعت هوانوردی ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است که عمدتاً ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های اقتصادی هستند.

زهیر موسوی | شهرآرانیوز؛ تحریم‌ها تأثیرات منفی بر تأمین قطعات و خدمات نگهداری هواپیما‌ها گذاشته و منجر به کاهش قابل‌توجه تعداد هواپیما‌های فعال در ناوگان هوایی کشور شده است. بر اساس آمار، از مجموع ۲۹۵ فروند هواپیمای موجود در ناوگان، تنها ۱۵۷ فروند به عنوان هواپیمای فعال شناخته می‌شوند.

این کاهش چشمگیر در تعداد هواپیما‌های فعال می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور و سفر‌های داخلی و بین‌المللی داشته باشد. در ادامه، آمار تفکیکی از تعداد هواپیما‌های فعال و غیرفعال در شرکت‌های مختلف هواپیمایی کشور ارائه می‌شود:

هواپیمایی آتا: از ۲۰ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آساجت: تمامی ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی آسمان: از ۲۳ فروند موجود، تنها ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آوا: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی اطلس: تنها یک از ۳ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی ایران‌ایر: از ۳۵ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایرتور: از ۱۶ فروند، ۱۱ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایروان: ۲ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی پارس: از ۶ فروند موجود، ۳ فروند فعال هستند.

هواپیمایی پویا: ۵ از ۱۰ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی تابان: از ۸ فروند، ۵ فروند فعال هستند.

هواپیمایی چابهار: ۴ از ۵ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی رایمون: هیچ‌یک از ۳ فروند موجود فعال نیستند.

هواپیمایی زاگرس: ۶ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ساها: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی سپهران: از ۱۱ فروند، ۹ فروند فعال هستند.

هواپیمایی فارس‌قشم: تنها یک از ۲ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی فلای‌پرشیا: تمامی ۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی قشم: ۸ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کاسپین: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کارون: از ۱۴ فروند موجود، ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی کیش: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ماهان: از ۴۳ فروند موجود، ۲۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی معراج: ۴ از ۹ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی وارش: ۷ از ۸ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی یزد: تمامی ۵ فروند موجود فعال هستند.

این آمار نشان‌دهنده چالش‌های جدی در صنعت هوانوردی کشور بوده و نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان و نهاد‌های مربوطه است. با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور، اقدامات فوری برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی ضروری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد ورود دو ایرباس A۳۳۰ با عمر متوسط ۱۳ سال به ناوگان ایران‌ایر بوده‌ایم که به این شرکت جان دوباره‌ای خواهد بخشید و آن را برای پرواز‌های حج آماده می‌کند. همچنین، شرکت تازه‌تأسیس دات‌وان خبر از ورود ۳۲ هواپیمای جدید به کشور داده است. این اخبار و مذاکرات با کشور آمریکا برای رفع تحریم‌های ظالمانه، امید‌ها را برای صنعت هوانوردی در سال ۱۴۰۴ زنده نگه داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->