پیگیری برای افزایش نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر چه مقدار بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است؟ حجم مبادلات تجاری ایران و عمان چقدر است؟ نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یافت (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۸ خرداد ۱۴۰۴) | بازار ترمز برید؟ بانک مرکزی: وام سامانه حمایت، کلاهبرداری است یک اقتصاددان: اقتصاد ایران حداقل باید به اندازه ترکیه یا عربستان باشد افت قیمت تلفن‌های همراه (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول طلای جهانی ریخت (۸ خرداد ۱۴۰۴) محکومیت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان سیگار خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ ریزش قیمت دلار و طلا با انتشار اخباری جدید از مذاکرات (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول قیمت نان آزادپز در مشهد مشخص شد | نان دولتی همچنان با قیمت سابق به فروش می‌رسد بررسی فایل‌های اجاره با رهن ۴۰۰ میلیون تومان در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد در شیب نزولی (۸ خرداد ۱۴۰۴) ماجرای پیامک افزایش آورده تا ۵۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن چه بود؟ چرا قیمت میوه در اوج عرضه، اینقدر گران است؟ | مقصر کیست؟ واریزی غیرمنتظره برای ۴۹ میلیون ایرانی + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۸ خرداد ۱۴۰۴) | لیموترش با قیمت‌های عجیب در تره‌بار کوروش‌کمپانی‌ها با مدل جدید خانه‌دارشدن مستأجران در راه هستند پیش بینی قیمت دلار (پنجشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۴) یادی از احمد خیامی، پدر صنعت خودرو ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش | پدر «پیکان» سرنوشت نمایشگاه «به توان مردم»، نمادی از توان و ظرفیت بی‌نهایت مردم + فیلم اوپک‌پلاس با افزایش تولید نفت موافقت می‌کند | احتمال کاهش دوباره قیمت نفت اولین انتقال بین بانکی ایران و عمان به زودی اجرایی می‌شود توافق میان ایران و عمان برای ایجاد بانک مشترک و صدور کارت گردشگری آیا یارانه افزایش پیدا می‌کند؟ بنگاه‌داران مشهدی همچنان ناسازگار با قانون| کمتر از ۴۲ درصد از مشاوران املاک مشهد، عضو سامانه «کاتب» هستند زمان صدور پروانه ساختمان در مشهد به ۲۵ روز رسید
سرخط خبرها

چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟

  • کد خبر: ۳۲۹۴۵۱
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟
در سال‌های اخیر، صنعت هوانوردی ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است که عمدتاً ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های اقتصادی هستند.

زهیر موسوی | شهرآرانیوز؛ تحریم‌ها تأثیرات منفی بر تأمین قطعات و خدمات نگهداری هواپیما‌ها گذاشته و منجر به کاهش قابل‌توجه تعداد هواپیما‌های فعال در ناوگان هوایی کشور شده است. بر اساس آمار، از مجموع ۲۹۵ فروند هواپیمای موجود در ناوگان، تنها ۱۵۷ فروند به عنوان هواپیمای فعال شناخته می‌شوند.

این کاهش چشمگیر در تعداد هواپیما‌های فعال می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور و سفر‌های داخلی و بین‌المللی داشته باشد. در ادامه، آمار تفکیکی از تعداد هواپیما‌های فعال و غیرفعال در شرکت‌های مختلف هواپیمایی کشور ارائه می‌شود:

هواپیمایی آتا: از ۲۰ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آساجت: تمامی ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی آسمان: از ۲۳ فروند موجود، تنها ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی آوا: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی اطلس: تنها یک از ۳ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی ایران‌ایر: از ۳۵ فروند موجود، ۱۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایرتور: از ۱۶ فروند، ۱۱ فروند فعال هستند.

هواپیمایی ایروان: ۲ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی پارس: از ۶ فروند موجود، ۳ فروند فعال هستند.

هواپیمایی پویا: ۵ از ۱۰ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی تابان: از ۸ فروند، ۵ فروند فعال هستند.

هواپیمایی چابهار: ۴ از ۵ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی رایمون: هیچ‌یک از ۳ فروند موجود فعال نیستند.

هواپیمایی زاگرس: ۶ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ساها: ۳ از ۴ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی سپهران: از ۱۱ فروند، ۹ فروند فعال هستند.

هواپیمایی فارس‌قشم: تنها یک از ۲ فروند موجود فعال است.

هواپیمایی فلای‌پرشیا: تمامی ۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی قشم: ۸ از ۱۶ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کاسپین: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی کارون: از ۱۴ فروند موجود، ۶ فروند فعال هستند.

هواپیمایی کیش: ۸ از ۱۲ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی ماهان: از ۴۳ فروند موجود، ۲۲ فروند فعال هستند.

هواپیمایی معراج: ۴ از ۹ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی وارش: ۷ از ۸ فروند موجود فعال هستند.

هواپیمایی یزد: تمامی ۵ فروند موجود فعال هستند.

این آمار نشان‌دهنده چالش‌های جدی در صنعت هوانوردی کشور بوده و نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان و نهاد‌های مربوطه است. با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور، اقدامات فوری برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی ضروری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد ورود دو ایرباس A۳۳۰ با عمر متوسط ۱۳ سال به ناوگان ایران‌ایر بوده‌ایم که به این شرکت جان دوباره‌ای خواهد بخشید و آن را برای پرواز‌های حج آماده می‌کند. همچنین، شرکت تازه‌تأسیس دات‌وان خبر از ورود ۳۲ هواپیمای جدید به کشور داده است. این اخبار و مذاکرات با کشور آمریکا برای رفع تحریم‌های ظالمانه، امید‌ها را برای صنعت هوانوردی در سال ۱۴۰۴ زنده نگه داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->