تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟ بهترین راهکار برای رفع ناترازی انرژی در ایران مشخص شد رشد شدید قیمت طلا در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | نرخ سکه اعلام شد قیمت طلای جهانی امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی در اوج چهار هفته گذشته
سرخط خبرها

گلایه کامیون‌داران، از افزایش تورم در برابر درآمد ثابت تا نبود حمایت‌های اجتماعی و بازنشستگی

  • کد خبر: ۳۳۵۹۸۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸
گلایه کامیون‌داران، از افزایش تورم در برابر درآمد ثابت تا نبود حمایت‌های اجتماعی و بازنشستگی
قیمت تجهیزات و وسایل نقلیه مانند لاستیک و روغن، به طور مداوم در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که درآمد رانندگان ثابت مانده است و بسیاری از کامیون‌داران به دلیل این مشکلات تحت فشار مالی قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، از اوایل خرداد ماه کامیون‌داران کشور دست به اعتراض در برخی از شهر‌های کشور زده‌اند. اعتراضات آنها سروصدای بسیاری به پا کرده و بسیاری از مسئولان به آن واکنش نشان دادند. سخنگوی دولت نیز به تازگی اعلام کرد که دولت خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات صنفی کامیون‌داران می‌داند.

سه نرخی شدن گازوییل، افزایش قیمت بیمه تأمین اجتماعی، نبود نظارت بر هزینه‌های تعمیر کامیون و قطعات یدکی، گرانی لاستیک و روغن، ناامنی، گرانی قطعات کامیون، هزینه سنگین بیمه، کرایه‌های پایین و فشار‌های سنگین معیشتی و در کل افزایش هزینه‌های کامیون‌داران از جمله مهم‌ترین دلایل این اعتراضات است.

تعدادی از کامیون‌داران در رابطه با مشکلات کار خود توضیح دادند: یکی از مشکلات اصلی، سختی کار و دشواریِ شرایطِ کار و زندگی است. رانندگی به عنوان یک شغل خطرناک شناخته می‌شود و کامیون‌داران به طور مداوم در معرض خطرات جاده‌ای و شرایط جوی قرار دارند. در کشور‌های پیشرفته، قوانین و حمایت‌های بیشتری برای رانندگان وجود دارد، اما در کشور ما این قوانین به درستی اجرا نمی‌شود و امکانات لازم برای استراحت و ایمنی رانندگان فراهم نیست.

پذیرش سختی کار و امکان بازنشستگیِ پیش از موعد از دیگر خواسته‌های رانندگان کامیون است. آنها می‌گویند: این درخواست بار‌ها در مجلس مطرح، اما هر بار با آن مخالفت شده است.

کامیون‌داران می‌گویند: بخش قابل توجهی از درآمد ما صرف پرداختِ حق بیمه می‌شود، اما نه از خدمات درمان بیمه اجتماعی به اندازه‌ای که باید بهره می‌بریم و نه در زمان بازنشستگی، مستمری راضی کننده است و کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد. بسیاری از بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی به خوبی تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد و این موضوع باعث افزایش فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها می‌شود.

این رانندگان می‌گویند: قیمت تجهیزات و وسایل نقلیه مانند لاستیک و روغن، به طور مداوم در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که درآمد رانندگان ثابت مانده است و بسیاری از کامیون‌داران به دلیل این مشکلات تحت فشار مالی قرار دارند. به عنوان مثال، هزینه لاستیک خودرو از ۱۵ میلیون تومان در سال گذشته به ۳۰ میلیون تومان در حال حاضر افزایش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد. این افزایش هزینه‌ها در کنار عدم تغییر درآمد، وضعیت معیشتی کامیون‌داران را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این در حالی است که بسیاری از راننده‌ها به دلیل خرید قسطی خودرو تحت فشار مالی هستند. بسیاری از خودرو‌ها خارجی هستند و با افزایش نرخ دلار، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

یکی از چالش‌های اصلی کامیون‌داران، هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیر خودروهاست. خودرو‌های قدیمی و کهنه به دلیل استهلاک و خرابی‌های بیشتر، هزینه‌های بیشتری را به رانندگان تحمیل می‌کنند. همچنین، خرید خودرو‌های جدید نیز نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است، به طوری که قیمت خودرو‌های نو به بیش از ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار می‌رسد. یعنی یک کامیون‌دار بین ۸ تا ۱۲ میلیارد سرمایه خود را وارد جاده‌های ناایمن می‌کند و با آن کارِ سخت، درآمد ناچیزی نصیبش می‌شود.

آنها به وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات خود اشاره می‌کنند و می‌گویند: هر چند سال یک بار شاهد اعتراض و مطالبه‌گری کامیون‌داران هستیم، اما تا امروز اقدامات مؤثری برای حل این معضلات صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->