رونمایی از ۳ بسته تربیتی درمورد جنگ ۱۲ روزه با حضور قالیباف (۱۳ آبان ۱۴۰۴) ابتلا به کرونا حین بارداری می‌تواند ریسک اوتیسم را در فرزند افزایش دهد زندگی بی‌تحرک چه بلایی سر بدن شما می‌آورد؟ کمبود شدید تخت‌های روانپزشکی کودک و نوجوان در کشور | تخت خالی نداریم جان‌باختن بیش از ۱۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ | خراسان رضوی، در صدر آمار تلفات فعالیت ۷ هزار و ۸۰۰ شرکت صوری به حالت تعلیق درآمد واریز معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران به پایان رسید (۱۳ آبان ۱۴۰۴) آموزش بچه‌ها تنها راه پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار در مدرسه | خودمراقبتی دانش‌آموزی ثبت‌نام بیش از ۱۱۸ هزار داوطلب در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۵ | مهلت ثبت‌نام تا ۱۶ آبان ادامه دارد بهترین ورزش‌ها برای کاهش درد آرتروز زانو کدامند؟ آخرین اخبار از واریز وام ۵۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی (۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۴) خطر جدی برای دریای خزر | بیش از صد لاشه فک خزری در قزاقستان کشف شد کارت ورود به جلسه آزمون وکالت کانون وکلا منتشر شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) + شرکت بیش از ۹۸ هزار داوطلب در آزمون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: دانش‌آموزان ما در میدان شهادت حاضرند تسویه مطالبات بیمه تکمیلی بازنشستگان طی چند روز آینده | تأمین اجتماعی: بابت برخی تأخیر‌ها در پرداخت معوقات حقوق عذرخواهیم ضرورت تبدیل مدارس به فضای فرهنگی عاطفی و تربیتی هشدار سازمان غذا و دارو درباره بازسازی غیرمجاز ظروف نچسب ۳۴ تصادف در جاده‌های خراسان رضوی، طی شبانه‌روز گذشته (۱۳ آبان ۱۴۰۴) افزایش هشدار‌ها درباره روش‌های غیراصولی کاهش وزن اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد، به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ آبان ۱۴۰۴) دستگیری ۱۶۹ متهم در ۵ روز طرح مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی | نزدیک به ۸۵ هزار تن کالای احتکاری کشف شد روایتی از مراسم روز دانش‌آموز در یکی از مدارس مشهد | مشق استکبارستیزی در حیاط مدرسه پلیس فتا متهمانی را که برای کلاهبرداری به مشهد آمده بودند، دستگیر کرد | شناسایی قاتلی که  کلاهبردار شد! چرا تأمین اجتماعی از اجرای مصوبه «اصلاح عناوین شغلی» استنکاف می‌کند؟ استوار مقابل استکبار با مشت‌های گره‌کرده دانش‌آموزان مشهدی در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان + فیلم کیست هیداتیک؛ بیماری خاموش که با شست‌وشوی صحیح سبزیجات قابل پیشگیری است آیا مراقبت‌های خانگی واقعاً برای درمان سرماخوردگی کافی است؟ | تنها این افراد باید به پزشک مراجعه کنند زنگ استکبارستیزی در روز دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور نواخته شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) طرح گردشگری ریلی دوباره اجرا می‌شود | حمایت دولت چهاردهم از احیای مسیرهای قدیمی
سرخط خبرها

تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۵
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۳
تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تبیین چرایی اقدامات تحولی در کیفیت بخشی، گفت: توفیق در تحقق عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی، مستلزم درگیر کردن واقعی معلمان و مدیران از طریق گفتمان‌سازی، توانمندسازی و تولید محتوا به شیوه‌ای مشارکتی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده‌ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، اظهار کرد: در بحث کیفیت‌بخشی آموزش، ابتدا باید به سه پرسش اساسی بپردازیم: چیستی، چگونگی و چرایی کار. اگر حتی بر چیستی و چگونگی کار به توافق برسیم، آنچه اهمیت بالاتری دارد، تبیین درست چرایی کار است. زیرا نقش اصلی مدیران استان‌ها، راهبری چرایی است؛ این تبیین صحیح، انگیزه و اشتیاق جمعی را افزایش می‌دهد، وگرنه فعالیت‌هایمان صرفاً جنبه رفع تکلیف خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا در راستای اقدامات تحولی دولت چهاردهم و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ادامه داد: نخستین و محوری‌ترین نکته ما، تحقق واقعی سند تحول بنیادین است؛ طبق راهکار ۳-۱۷ این سند، تأکید بر روزآمدسازی روش‌های یادگیری، بهره‌برداری از رویکردهای مشارکتی و کار گروهی و خلاقیت قرار دارد. تفاوت ما با دیگر مدیران اجرایی کشور در همین نقطه است. راهبری آموزشی و تربیتی در اولویت کار ما قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: در برنامه‌ اصلاح و به‌روزرسانی روش‌های آموزش با تأکید بر کار مشارکتی، گروهی و خلاق، سه محور اصلی مورد نظر است؛ نخست گفتمان‌سازی، سپس توانمندسازی و در نهایت تولید محتواست.

وی گفت: اجرای طرح اجتماعات یادگیری معلمان یکی از بسترهای اصلی بوده است تا معلمان مستقیماً در فرآیند مشارکت و اجرا حضور داشته باشند. طبق آمار تا کنون، ۳۸۱ هزار و ۱۶۱ نفر از مدیران و معلمان و راهبران آموزشی ثبت‌نام و ۲۳۶۴ اجتماع یادگیری تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: برخلاف نگاه بالا به پایین، این معلمان هستند که باید در فرآیند تولید محتوا سهیم شوند. دستورالعمل‌های لازم را برای فعال‌سازی این اجتماعات تدوین کردیم تا تجربیات و ابتکارات معلمان تبادل و بازخورد مناسب دریافت شود. از این رو بازخوردها از سطح مدرسه تا سرگروه‌ها و سطح ملی رصد می‌شود.

حکیم‌زاده درباره فرآیند توانمندسازی معلمان خاطر نشان کرد: چارچوب برنامه توانا، به صورت ملی، استانی و منطقه‌ای در حال اجراست. تأکید اساتید بر شکل‌گیری روح جمعی و هویت حرفه‌ای در اجتماعات حضوری است و این که توانمندسازی صرفاً محدود به آموزش مجازی نباشد.

وی افزود: در این دوره‌ها بر سه محور اساسی شامل: صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان (طراحی آموزشی و تدریس فعال)، محیط یادگیری مثبت و استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی تأکید داریم. از مدیران کل استان‌ها انتظار است که برنامه‌های توانمندسازی استانی‌شان با سرفصل‌های مصوب ملی هماهنگ باشد.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: اجتماعات یادگیری معلمان بستر مهمی برای هم‌افزایی و ارتقای کیفی محتوای آموزشی است. ما به تفکیک استان، تولیدات محتوا را رصد و ارزیابی می‌کنیم و خواستار تداوم، نظارت هفتگی و مشارکت واقعی معلمان هستیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: محتوای آموزشی فقط از سوی سازمان پژوهش تولید نمی‌شود بلکه تعاملی دو سویه میان معلمان و سازمان پژوهش برقرار است. تولید محتوا باید پویاتر شود و همه منابع اعم از مقالات معتبر، متون تخصصی و تجربیات عملی در دسترس معلمان قرار گیرد. خواست من از مدیران کل استان‌ها، پیگیری، راهبری و نظارت روزآمد و مرحله به مرحله است تا عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی واقعی محقق شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->