مدیران اجرایی باید باور کنند که کشور در جنگ اقتصادی است رئیس خانه صمت خراسان رضوی: ۷۰ درصد برنامه توسعه محقق نشده است پیش‌بینی بورس در روز یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ قیمت نقره آماده صعود به کانال ۱۹۰ هزار تومانی شد (۵ مهر ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴) برنامه‌های جدید بانک مرکزی برای تامین ارز و تسهیل تجارت خارجی ویدئو| وزیر اقتصاد زمان واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد+جزئیات (۵ مهر ۱۴۰۴) ابزار جدید بانک مرکزی برای مسدود کردن‌ حساب‌های مازاد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ مهر ۱۴۰۴) | تداوم تشدید قیمت‌ها جهش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول افزایش قیمت ساندویچ و فست‌فود در مشهد (مهر ۱۴۰۴) حقوق کارگران در سال جاری دوباره افزایش می‌یابد؟ افزایش قیمت مرغ در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول ۳۰۰ میلیون تومان پاداش گزارش‌دهندگان ماینر‌های غیرمجاز افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر در خراسان رضوی و نگرانی دامداران و مصرف‌کنندگان نرخ تورم شهریور ۱۴۰۴ اعلام شد | تورم سالانه در خراسان رضوی به ۳۷.۵ درصد رسید واکنش متفاوت بورس به پساماشه | رشد ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس (۵ مهر ۱۴۰۴) با افزایش نرخ طلا، قیمت سکه پارسیان چقدر تغییر کرد؟ (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول آیا فروش نفت با مکانیسم ماشه متوقف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو ویژه مهر ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ مهر ۱۴۰۴) | سکه ۱۱۱ میلیون تومان شد فروش فوری محصولات ایران خودرو فردا (۶ مهر ۱۴۰۴) | مقایسه قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو‌ها افتتاح حساب جدید برای بالای ۱۰ حساب ممنوع شد (۵ مهر ۱۴۰۴) افت شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در فصل بهار ۱۴۰۴ | زنگ خطر تولید کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟ افزایش قیمت دلار در مشهد زیر سایه مکانیسم ماشه (۵ مهر ۱۴۰۴) علت جهش ناگهانی تتر در نوبیتکس چه بود؟
سرخط خبرها

ضرب‌الاجل ۲ماهه وزارت راه به ایستگاه‌ها و قطار‌ها برای ارائه خدمات به معلولان

  • کد خبر: ۳۴۶۲۳۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۸
ضرب‌الاجل ۲ماهه وزارت راه به ایستگاه‌ها و قطار‌ها برای ارائه خدمات به معلولان
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ضرب‌الاجل داریم که تا پایان شهریور ۱۴۰۴، ایستگاه‌ها و واگن‌ها خدماتی را به بهترین نحو به معلولان ارائه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزانه صادق در آیین سرمایه گذاری در ناوگان ریلی مسافری از زحمات دست اندرکاران حوزه راه آهن خصوصا در جنگ ۱۲ روزه تشکر کرد و گفت: با توجه به اینکه در این بازه پرواز‌های هوایی نداشتیم بخش اعظمی از جابه جایی مسافران از طریق ریل انجام شد.

وی افزود: راه آهن طوری عمل کرده که اعتماد بخش خصوصی جلب شده است. جلب اعتماد بخش خصوصی در حوزه راه آهن بسیار اهمیت دارد، زیرا ارزش افزوده و سود آن نسبت به سایر صنایع دیگر جاده‌ای و هوایی به مراتب سخت‌تر و کمتر است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی در کشور‌های توسعه یافته شبکه ریلی کشور است. صنعت ریلی نه تنها کاهش مصرف سوخت بلکه ایمنی و توسعه یافتگی را به همراه دارد و از طرفی ترانزیت پایدار را نیز رقم می‌زند.

صادق با اشاره به اینکه اگر دولت‌ها بخواهند قدم‌های بلندتری در بخش توسعه بردارند باید به سمت توسعه زیرساخت‌های ریلی و راه آهن بروند، گفت: راه آهن در ترانزیت و جابه جایی مسافر و کالا نقش مؤثری دارد.

وی عنوان کرد: در تمام کمیسیون‌های مشترک با کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان، روسیه، عراق، آذربایجان، افغانستان و پاکستان یکی از موضوعات مهم قابل پیگیری، ریل است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که زنجیره ریلی ادامه یابد تا سرمایه گذاری‌های پایداری در این خصوص داشته باشیم.

صادق بیان کرد: قطعا مشکلاتی در مرز‌ها و گلوگاه‌ها داریم و میزان حمل کالا می‌تواند به نسبت ظرفیتی که داریم افزایش یابد. همانطور که اعتماد بخشی و جذب سرمایه گذار در داخل می‌تواند نقش مؤثری در این توسعه این صنعت داشته باشد، در جلسات کمیسیون‌های مشترک اعتماد بخشی نیز به کشور‌های همسایه برای جابه جایی بار و مسافر آنها می‌تواند به توسعه بیانجامد.

وی همچنین اضافه کرد: موقعیت ایران در منطقه و همچین سهولت، ایمنی و ارزانی باعث شده که کشور انتخاب بسیاری از کشور‌های دیگر برای ترانزیت، جابه جایی کالا و مسافر باشد و گفت‌و‌گو‌ها با کشور‌های همسایه در بسیاری از موارد در حال رسیدن به نتیجه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه بخش مسافری اهمیت بسیاری دارد، افزود: کاستی‌هایی در این بخش داریم. تعداد ۵۰۰ لکوموتیو مورد نیاز است که باید به شبکه ریلی کشور اضافه شود ولی تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم در بخش واگن تا ۹۰۰ لکوموتیو نیاز است که با آن نیز فاصله داریم. در راستای حل این مشکلات یکی از مهمترین قدم‌هایی که می‌توانیم برداریم همکاری با بخش خصوصی است.

وی همچنین گفت: زمانی می‌توانیم حضور بخش خصوصی را به صورت پایدار داشته باشیم که شفافیت و عدم دخالت بخش دولتی صورت گیرد. اگر می‌خواهیم بخش خصوصی کمک کند باید صفر تا ۱۰۰ را به آنها بسپاریم.

وزیر راه در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه مهمتر از پایش مصرف سوخت کاهش مصرف سوخت است، افزود: توجه ویژه به صنعت ریلی و آهن کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه منابع محدود و مشکلات بسیاری داریم، اما اگر قرار است قدم‌های بلندی در توسعه داریم باید از مشکلات روزمره و سالانه عقب بکشیم و برای بلند مدت برنامه ریزی کنیم، افزود: باید در کنار کیفیت بخشی به خدمات ریلی، خدمات رسانی به مردم همه اقشار جامعه را در نظر داشته باشیم. همه اقشار از جمله توانخواهان، زنان باردار، افراد مسن، کودکان و... باید بتوانند از خدمات استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرب‌الاجل داریم که تا پایان شهریور ایستگاه‌ها و واگن‌ها خدماتی را به بهترین نحو به معلولان ارائه دهند.

صادق در پایان گفت: اگر دست به سمت بخش خصوصی دراز کردیم تنها به دلیل اعتبار و منابع نبود، بلکه ورود بخش خصوصی توسعه پایدار را به دنبال دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->