نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید
سرخط خبرها

بیشترین شکایت از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری چیست؟

  • کد خبر: ۳۵۰۰۹
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
بیشترین شکایت از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری چیست؟
مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سالانه حدود ۱۳ هزار شکایت در مورد افزایش مرخصی زایمان از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کشور مطرح می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، عمران نعیمی  در خصوص پرونده‌هایی که علیه سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت مطرح می‌شود، گفت: در صورتی که اعتبار کافی برای اجرای قوانین به ما داده شود، می‌توانیم ۲۰ هزار پرونده علیه سازمان را حل و فصل کنیم.

وی افزود: در برخی موارد علت طرح شکایت در دیوان به دلیل بار مالی است که تأمین نشده مانند مرخصی زایمان که حدود ۱۳ هزار شکایت از سازمان تأمین اجتماعی به دلیل افزایش مرخصی ۹ ماهه زایمان است.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: عمده شکایت‌ها به نفع شاکی صادر می‌شود و ما نیز به اعتبار رأی مرجع قضائی، بار مالی آن را تأمین می‌کنیم، اما دولت اعتباری در این خصوص به ما نمی‌دهد بنابراین ما از محل اعتبار برنامه‌های جاری تأمین اجتماعی به این پرونده‌ها رسیدگی و آن‌ها را حل و فصل می‌کنیم.

نعیمی در پاسخ به این سوال که آیا دولت این اعتبار را پرداخت خواهد کرد یا خیر افزود: تنها کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به عنوان بدهی دولت این موارد را که پرداخت می‌کنیم ثبت کنیم تا هر وقت دولت قصد پرداخت بدهی خود را داشت این موارد نیز اضافه شود.

نعیمی در مورد بیشترین موارد شکایت از سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۳.۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان داریم گفت: به همین دلیل موارد زیادی از شکایت‌ها مربوط به بیمه بازنشستگان، احکام حقوقی، سنوات و اعتراضاتی در خصوص تعیین حقوق و دستمزد و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش داریم، افزود: این افراد برای تعیین سابقه خود و اینکه ماه‌هایی از سال حق بیمه برایشان محاسبه نشده و تعیین حقوق واقعی آن‌ها و ادعای سابقه، مشکلاتی خواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگاه داریم، گفت: به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه کارگران، شکایت‌هایی نیز در طول سال در این زمینه به دیوان عدالت اداری انجام می‌شود.
 
مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->