رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بازسازی و نوسازی معراج شهدا، هویت و میراث ماندگار شورای ششم است + فیلم نشست مشترک رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با جمعی از اعضای تشکل‌های فرهنگی و قرآنی برگزار شد + فیلم ادامه روند عملیات اجرایی پارک خطی اسماعیل آباد در مشهد جابجایی بیش از ۱۰ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۴ شهروند خبرنگار | گلایه والدین مشهدی از نحوه ثبت نام سرویس مدارس + پاسخ کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۲ شهریور ۱۴۰۴) نگاهی به حضور آمریکایی‌ها در مشهد و شکل‌گیری بیمارستان و مدرسه پرستاری «میسیونری» | نفوذ درمانی یانکی‌ها نصب ۱۸۴ قطعه بتنی در تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دخالت‌های بیجا، در امور شورا‌ها اختلاف ایجاد می‌کند معاون شهردار مشهد مقدس: ماحصل همدلی و کار تیمی مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، رضایتمندی زائران بود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم تغییر هیئت‌رئیسه خون تازه‌ای به شورا تزریق کند درباره یک جمعه‌بازار متفاوت در دل بیابان‌های پرت‌افتاده شرق مشهد | تماشای جمعه از آسمان هشتم سرپرست سفارت ایران در کابل به مناطق زلزله زده افغانستان رفت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اهتمام شورای ششم و مدیریت شهری به محدوده توس بر همگان روشن است + فیلم اعضای جدید هیئت‌رئیسه شورای ششم مشهد سوگند یاد کردند درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند
سرخط خبرها

ثبت ۳۲‌هزار عملیات نگهداری پیشگیرانه در متروی مشهد، طی سال گذشته

  • کد خبر: ۳۵۱۱۵۷
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
ثبت ۳۲‌هزار عملیات نگهداری پیشگیرانه در متروی مشهد، طی سال گذشته
مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد گفت: مشکلات همیشه بوده است، اما دائم در حال به‌روزرسانی و ارتقای دانش بومی خودمان هستیم به طوری که در سال ۱۴۰۳ فقط ۳۲‌هزار مورد عملیات نگهداری تعمیرات پیشگیرانه انجام شد.
مهدیه قمری
خبرنگار مهدیه قمری

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از کارشناسان معتقدند تحریم‌هایی که کشور‌های غربی علیه ایران وضع کرده‌اند، فرصتی است تا دانش و مهارت ایرانیان در عرصه‌های مختلف دیده و شکوفا شود. نمونه این ادعا در شرکت بهره‌بردار قطارشهری مشهد مشهود است؛ زیرا پس از آنکه شرکت‌های خارجی از ارائه خدمات به شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد سر باز زدند، یا برای ارائه این خدمات مبالغ کلانی را مطالبه کردند، مهندسان ایرانی با اتکا به دانش و مهارت داخلی توانستند اقدامات بزرگی را در این عرصه رقم بزنند و در هزینه‌های مختلف صرفه‌جویی‌های درخورتوجهی انجام دهند.

عمر قطار‌های خط‌یک مترو به نیمه‌راه رسید

مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا گفت: اکنون شصت دستگاه قطار سبک شهری در خط‌یک داریم؛ همچنین صد واگن، ظرفیت مترویی خط ۲ است که از این تعداد، ۸۵ واگن به ما تحویل داده شده است.

داوود همتیان افزود: در خط‌۲ هر پنج واگن تبدیل به یک قطار می‌شود. البته از این بیست رام قطار اکنون سه رام در اختیار ما نیست که احتمالا در خط‌۳ از آنها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به مجموع خطوط در قطار‌شهری، بیان کرد: در بخش جزئیات خط ریلی ۱۰۵ کیلومتر خط ریلی داریم که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است؛ همچنین ۲۶ کیلومتر تونل داریم که دوازده کیلومتر در خط یک و چهارده کیلومتر در خط‌۲ است.

وی با بیان اینکه حدود پانزده سال از عمر خط‌یک و قطار‌های آن می‌گذرد، ادامه داد: همچنین حدود هشت سال از عمر واگن‌های خط‌۲ نیز می‌گذرد. البته عمر مفید هر‌واگن حدود سی سال است و باید طی این مدت، علاوه بر نگهداری، به‌صورت مستمر عملیات تعمیر واگن‌ها را نیز انجام دهیم. مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد تصریح کرد: انجام این عملیات به‌صورت مستمر نیازمند این است که از سوی شرکت سازنده واگن‌ها برخی دستورالعمل‌ها در اختیار ما قرار گیرد. علاوه بر این، اصولا سیستم مترویی براساس «کیلومتراژ» نگهداری می‌شود و مورد تعمیرات اولیه قرار می‌گیرد. اما قبل از انجام تعمیرات اشاره‌شده، بازدید‌هایی را انجام می‌دهیم و بعد براساس اینکه در کدام کیلومتراژ نیاز به تعمیرات وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم، زیرا تعمیرات در هر دوره با کیلومتراژ قبلی و بعدی متفاوت است و هر‌کدام دستورالعمل خاص خود را دارد.

انجام ده‌ها عملیات نگهداری و پیشگیری

وی با اشاره به مشکلات تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی این شرکت، بیان کرد: مشکلات همیشه بوده است، اما دائم در حال به‌روزرسانی و ارتقای دانش بومی خودمان هستیم. در سال‌های گذشته موفق به ایجاد سیستم نگهداری و تعمیرات به‌صورت کاملا مهندسی شدیم و با نرم‌افزار‌های مرتبط با تعمیرات قطارشهری کار را توسعه دادیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ فقط ۳۲‌هزار مورد عملیات نگهداری تعمیرات پیشگیرانه داشتیم که این عملیات «پی‌ام» نام دارد. همچنین، در سال ۱۴۰۳ حدود ۲‌هزار‌و‌۶۵۳ عملیات رفع خرابی اضطراری داشتیم که به «ای‌ام» معروف است. علاوه بر اینها، در سال گذشته حدود هفتصد مورد عملیات اصلاحی با عنوان «سی‌ان» انجام دادیم و در نهایت اینکه هشتصد مورد عملیات مهندسی یا عمومی در سال ۱۴۰۳ انجام داده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->