شهردار مشهد مقدس خبر داد: ادامه روند اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: برند اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد است راه‌اندازی قطار مشهد - سرخس در جهت توسعه گردشگری در مناطق کمترشناخته‌‎شده رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن محقق نمی‌شود مگر با اجرای پروژه‌هایی در مناطق کمتر برخوردار رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: ریل بودجه را به مناطق کم‌برخوردار تغییر دادیم  نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: همه در سطح ملی، برای مرکزیت‌یافتن حرم رضوی همراهی خواهند کرد استاندار خراسان رضوی: باید از همه ظرفیت‌های استان برای حل مشکل مسکن استفاده کنیم شهردار مشهد مقدس: غفلت از مرکزیت حرم مطهر باید با توسعه شهر به شرق جبران شود سرمایه‌گذاری ۹ همتی در بزرگ‌ترین پروژه مسکن شرق کشور کلید خورد آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی مسکن شرق کشور در مشهد قطار گردشگری مشهد - سرخس به راه افتاد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) تسریع در احداث ایستگاه آتش‌نشانی میدان شریعتی مطالبه جدی شهردار مشهد مقدس + فیلم رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم شورا، ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسیده است ویدئو | مراسم رونمایی از تجهیزات نوین آتش‌نشانی شهرداری مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) نفس‌های آخر کاروان‌سرای زغالی مشهد | جبر روزگار یک پیشه قدیمی و حجره‌های آن را محکوم به فنا کرده است رونمایی از ۳ فناوری نوین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد +فیلم گلایه از فعالیت کارخانه ای که روح زندگی را از «روح آباد» مشهد گرفته است | دود اضافی ممنوع! هوای کلانشهر مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰ مهر ۱۴۰۴) بازدید رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی و شهردار مشهد مقدس از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد (۹ مهر ۱۴۰۴) | قلندرشریف: جدیدترین تجهیزات آتش‌نشانی در مشهد رونمایی خواهد شد+ فیلم
سرخط خبرها

ثبت ۳۲‌هزار عملیات نگهداری پیشگیرانه در متروی مشهد، طی سال گذشته

  • کد خبر: ۳۵۱۱۵۷
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
ثبت ۳۲‌هزار عملیات نگهداری پیشگیرانه در متروی مشهد، طی سال گذشته
مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد گفت: مشکلات همیشه بوده است، اما دائم در حال به‌روزرسانی و ارتقای دانش بومی خودمان هستیم به طوری که در سال ۱۴۰۳ فقط ۳۲‌هزار مورد عملیات نگهداری تعمیرات پیشگیرانه انجام شد.
مهدیه قمری
خبرنگار مهدیه قمری

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از کارشناسان معتقدند تحریم‌هایی که کشور‌های غربی علیه ایران وضع کرده‌اند، فرصتی است تا دانش و مهارت ایرانیان در عرصه‌های مختلف دیده و شکوفا شود. نمونه این ادعا در شرکت بهره‌بردار قطارشهری مشهد مشهود است؛ زیرا پس از آنکه شرکت‌های خارجی از ارائه خدمات به شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد سر باز زدند، یا برای ارائه این خدمات مبالغ کلانی را مطالبه کردند، مهندسان ایرانی با اتکا به دانش و مهارت داخلی توانستند اقدامات بزرگی را در این عرصه رقم بزنند و در هزینه‌های مختلف صرفه‌جویی‌های درخورتوجهی انجام دهند.

عمر قطار‌های خط‌یک مترو به نیمه‌راه رسید

مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا گفت: اکنون شصت دستگاه قطار سبک شهری در خط‌یک داریم؛ همچنین صد واگن، ظرفیت مترویی خط ۲ است که از این تعداد، ۸۵ واگن به ما تحویل داده شده است.

داوود همتیان افزود: در خط‌۲ هر پنج واگن تبدیل به یک قطار می‌شود. البته از این بیست رام قطار اکنون سه رام در اختیار ما نیست که احتمالا در خط‌۳ از آنها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به مجموع خطوط در قطار‌شهری، بیان کرد: در بخش جزئیات خط ریلی ۱۰۵ کیلومتر خط ریلی داریم که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است؛ همچنین ۲۶ کیلومتر تونل داریم که دوازده کیلومتر در خط یک و چهارده کیلومتر در خط‌۲ است.

وی با بیان اینکه حدود پانزده سال از عمر خط‌یک و قطار‌های آن می‌گذرد، ادامه داد: همچنین حدود هشت سال از عمر واگن‌های خط‌۲ نیز می‌گذرد. البته عمر مفید هر‌واگن حدود سی سال است و باید طی این مدت، علاوه بر نگهداری، به‌صورت مستمر عملیات تعمیر واگن‌ها را نیز انجام دهیم. مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطار‌شهری مشهد تصریح کرد: انجام این عملیات به‌صورت مستمر نیازمند این است که از سوی شرکت سازنده واگن‌ها برخی دستورالعمل‌ها در اختیار ما قرار گیرد. علاوه بر این، اصولا سیستم مترویی براساس «کیلومتراژ» نگهداری می‌شود و مورد تعمیرات اولیه قرار می‌گیرد. اما قبل از انجام تعمیرات اشاره‌شده، بازدید‌هایی را انجام می‌دهیم و بعد براساس اینکه در کدام کیلومتراژ نیاز به تعمیرات وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم، زیرا تعمیرات در هر دوره با کیلومتراژ قبلی و بعدی متفاوت است و هر‌کدام دستورالعمل خاص خود را دارد.

انجام ده‌ها عملیات نگهداری و پیشگیری

وی با اشاره به مشکلات تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی این شرکت، بیان کرد: مشکلات همیشه بوده است، اما دائم در حال به‌روزرسانی و ارتقای دانش بومی خودمان هستیم. در سال‌های گذشته موفق به ایجاد سیستم نگهداری و تعمیرات به‌صورت کاملا مهندسی شدیم و با نرم‌افزار‌های مرتبط با تعمیرات قطارشهری کار را توسعه دادیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ فقط ۳۲‌هزار مورد عملیات نگهداری تعمیرات پیشگیرانه داشتیم که این عملیات «پی‌ام» نام دارد. همچنین، در سال ۱۴۰۳ حدود ۲‌هزار‌و‌۶۵۳ عملیات رفع خرابی اضطراری داشتیم که به «ای‌ام» معروف است. علاوه بر اینها، در سال گذشته حدود هفتصد مورد عملیات اصلاحی با عنوان «سی‌ان» انجام دادیم و در نهایت اینکه هشتصد مورد عملیات مهندسی یا عمومی در سال ۱۴۰۳ انجام داده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->