واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

چینی‌ها سینماهایشان را با قوانین سخت‌گیرانه بازگشایی می‌کنند

  • کد خبر: ۳۵۲۳۴
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
چینی‌ها سینماهایشان را با قوانین سخت‌گیرانه بازگشایی می‌کنند
سینما‌های چین پس از ۶ ماه تعطیلی آهسته‌آهسته باز می‌شوند.؛ منتها با قوانینی سخت‌گیرانه. این کشور برای مهار ویروس کرونا و کاهش سرعت انتشار آن سینما‌ها و بسیاری از مراکز تفریحی- فرهنگی را در ماه‌های اخیر تعطیل کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مرکز مدیریت اجرایی فیلم‌های چینی اعلام کرد سینما‌های مراکز «کم خطر» می‌توانند از امروز در‌های خود را روی سینمارو‌ها باز کنند.

چین بیشتر نقاط کشور خود را در لیست مناطق کم‌خطر قرار داده است و انتظار می‌رود بازگشایی سینما‌ها در این کشور به صورت سراسری صورت گیرد.

سینما‌های چین از زمان آغاز قرنطینه و تعطیلی‌های پس از شیوع ویروس کرونا به سختی آسیب دیده‌اند و بسیاری از کارکنان این صنعت در چین در حال حاضر بیکار هستند.

البته سینما‌های چین با قوانین سخت‌گیرانه‌ای باز خواهند شد. سالن‌های سینما تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود قادر به نمایش فیلم هستند و تعداد فیلم‌های نمایش داده شده نیز به  ۵۰ درصد دوران قبل از شیوع کرونا خواهد رسید.

حرارت بدن سینمارو‌ها به محض ورود به ساختمان سینما گرفته می‌شود و تمامی کارکنان و مراجعان موظف به استفاده از ماسک در تمام ساعات حضور خود در بخش‌های مختلف سینما هستند.

بلیت‌ها باید به صورت آنلاین خریداری شده و مشتریان حداقل باید در فاصله یک متری از یکدیگر بنشینند.

در قانون جدید سینما‌های چین، هیچ کس مجاز به خوردن یا آشامیدن در سینما نخواهد بود. این قانون به خودی خود ضربه بزرگی به درآمد‌های جانبی سینما است که در سال‌های گذشته یکی از درآمد‌های مهم صنعت سینما بوده است.

چین به عنوان اولین مرکز این بیماری همه گیر، دومین بازار بزرگ سینمای جهان است و درآمد گیشه آن (باکس آفیس) در سال ۲۰۱۹ حدود ۹.۲ میلیارد دلار برآورد شد.

با این وجود انتظار می‌رود چنین درآمدی به دلیل تعطیلی‌های طولانی سینماها، کنسل شدن ساخت یا اکران فیلم‌های داخلی و هالیوودی (سینمای آمریکا) و اکران‌های آنلاین به شدت کاهش یابد.

در اوایل ماه جاری «واندا فیلم» به عنوان بزرگترین مالک سینما‌ها در چین اعلام کرد که به دلیل نواسانات ناشی از ویروس کرونا در ۶ ماهه اول سال ضرر شدیدی کرده است.

این شرکت بیش از ۶۰۰ سالن سینما در سراسر چین دارد و از ضرر ۱.۶۲ میلیارد یوانی  (۱۸۲ میلیون پوندی) در مقایسه با سود ۵۲۴ میلیون یوانی مدت مشابه سال قبل خود خبر داده است.
 
منبع: عصر ایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->