۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

تقاطع گره گشا

  • کد خبر: ۳۵۲۴
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
تقاطع گره گشا
بزرگ‌ترین تقاطع چهارسطحی شمال‌شرق کشور با هدف کاهش بار ترافیکی غرب مشهد باحضور جمعی از مسئولان کلنگ‌زنی شد

زهرا اسکندریان - اکران‌های شهری در 2روز گذشته این نوید را به مردم مشهد می‌دادند که به‌زودی عملیات اجرایی نخستین تقاطع چهارسطحی مشهد در میدان نمایشگاه آغاز و راهی می‌شود برای خداحافظی با ترافیک وحشتناک این نقطه از شهر؛ ترافیکی که تاکنون راه آخر هفته‌هایمان را برای رسیدن به طرقبه‌ و شاندیز سد می‌کرده یا در روزهای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطبی همچون گل و کتاب، ناهمواری‌های زیادی را برای نمایشگاه‌دوستان ایجاد می‌کرده است. این را هم اضافه کنید که با پایان ساخت آزادراه مشهد- چناران، حجم زیادی از مسافران شهر امام رضا(ع) از این نقطه مشهد وارد شهر می‌شوند. حالا مدیریت‌شهری که از اسفندماه پارسال، تمرکز و اعتبار زیادی را بر اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر قرار داده است، می‌خواهد با 200میلیارد تومان اعتبار یک تقاطع چهارسطحی، که اکنون در شمال‌شرق کشور بی‌مثال است، برای رهایی از این ترافیک(چه اکنون و چه در آینده) بسازد. با ساخت این تقاطع چهارسطحی که قرار است بعد از 2سال به بهره‌برداری برسد، سطح منفی یک، بولوار نمایشگاه را به بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی متصل می‌کند و سطح صفر آن به‌صورت میدان اجرا می‌شود. سطح مثبت یک این تقاطع، شرق بزرگراه امام علی(ع) را به غرب این بزرگراه و به‌سوی چناران متصل می‌کند و سطح مثبت2 آن نیز دارای 2چپ‌گرد است که یکی از بزرگراه امام علی(ع) به بولوار نمایشگاه می‌رسد و دیگری غرب بزرگراه امام علی(ع) از سمت چناران را به بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی وصل می‌کند. این پروژه در مناقصه‌ای که از سوی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برگزار شد، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شد. عملیات عمرانی خطوط 2، 3 و 4 قطارشهری هم به‌وسیله همین مجموعه در زیر زمین فعال است. در کنار مسئولانی همچون استاندار خراسان‌رضوی، شهردار و شماری از اعضای شورای شهر و مدیران استانی و شهری، محمدکمال سروی‌ها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی که روزگاری ریاست شورای شهر مشهد را نیز بر عهده داشت، برای آغاز به کار این پروژه به میدان نمایشگاه آمده بود. کلنگ این پروژه هم‌زمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به زمین زده شد.


تقاطعی به نام آزادگان
«پروژه تقاطع چهارسطحی از پروژه‌های بسیار مهم برای رفع مشکل ترافیکی در این منطقه است و سایر پروژه‌های حمل‌ونقل در مشهد مانند قطارشهری با سرعت خوب و کمک دولت در حال اجراست.» این را استاندار خراسان‌رضوی دیروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت و افزود: این تقاطع که امیدواریم به نام آزادگان نام‌گذاری شود، از اولین تقاطع‌هایی است که می‌تواند در شأن آزادگان باشد. به اعتقادعلیرضا رزم‌حسینی باید یک هدف‌‌گذاری در زمینه معرفی مشهد به عنوان شهر سالم در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و بهداشتی با مشارکت اجتماعی وجود داشته باشد و تأکید کرد که مشهد این قابلیت را دارد که به عنوان شهر سالم و نمونه کشور معرفی شود. احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد هم در این مراسم با بیان اینکه با اجرای مناقصه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری و پیمانکار این پروژه انتخاب شده است، گفت: موضوع مناقصه با مدل قرارداد ٢۵درصد نقد و ٧۵درصد غیرنقد در قالب اعطای مجوز پروانه ساختمانی، زمین و ساخت تقاطع چندسطحی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین از طریق فضای مجازی در سراسر کشور انتشار یافت.


جزئیات پروژه
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد هم در آغاز عملیات اجرایی دیروز صبح، با بیان اینکه به احتمال زیاد این تقاطع به نام آزادگان نام‌گذاری خواهد شد، اظهار کرد: قرار بود هر ماه کلنگ یک پروژه در شهر زده شود، اما فقط در مردادماه کلنگ چندین پروژه از جمله جاده محمدآباد، جاده حسن‌آباد، پارک بهار، خطوط قطارشهری و... به زمین زده شده و فعال هستند. 2پروژه ابوطالب‌شمالی و خاقانی نیز برای شروع فعالیت آماده شده‌اند. خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه تا یک‌ماه آینده دوربرگردان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، جلوخان فردوسی و چند پروژه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تقاطع میدان نمایشگاه از جمله تقاطع‌های لازم در پیرامون شهر است که هم در طرح جامع ابلاغی سال۹۵ و هم در طرح مطالعات ترافیکی تهیه‌شده در سال۹۴ دیده شده است. به گفته او قرار است به‌زودی عملیات اجرایی میثاق-مجیدیه نیز آغاز و از سوی دیگر برای کاهش بار ترافیکی در انتهای بولوار وکیل‌آباد در حاشیه کال چهل‌بازه مسیری یک‌طرفه به سمت دوراهی طرقبه‌-شاندیز ایجاد شود. 

 

جزیره‌های میانی برای زیارت قبور شهدا

شهردار مشهد هم اگرچه در این مراسم سخنرانی نکرد، اما در حاشیه آن در جمع خبرنگاران از اجرای جزیره‌های میانی در این تقاطع چهارسطحی برای حفظ شأن شهدا خبر داد. موضوعی که در چند روز اخیر به عنوان یکی از مطالبات مهم دغدغه‌مندان این حوزه مطرح شده است. محمدرضا کلائی که برای ادای احترام به شهدای دفاع مقدس مدفون در میدان نمایشگاه بر سر مزار آن‌ها حضور یافته‌بود اظهار کرد که «برای مشاور طرح، چند نقطه مهم مشخص کردیم که شامل بخش‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و بخش‌های اجتماعی و ارزشی بود». او با اشاره به وجود مزار تعدادی از شهدای دفاع مقدس در این میدان اظهار کرد: ضلع غرب میدان به شکل جزیره‌های میانی در نظر گرفته و طراحی شده است؛ به‌طوری‌که بر اساس این طرح، زیارتگاهی برای شهدا هم وجود داشته باشد. کلائی اضافه کرد: همچنین چند درخت کهن‌سال در ضلع شمال‌شرقی میدان وجود دارد و این موضوع هم به گونه‌ای طراحی شده است که صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود. شهردار مشهد با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در مجموعه ۱۲پروژه تقاطع‌های غیرهم‌سطح مشهد، پروژه میدان نمایشگاه است، گفت: این اهمیت از لحاظ موقعیت آتی، موقعیت فعلی و‌ کاربری‌های مهم این منطقه مانند نمایشگاه بین‌المللی مشهد، منطقه گردشگری طرقبه-شاندیز و مجموعه چهل‌بازه لحاظ شده است. وی با اشاره به اعتبار 200میلیارد تومانی این پروژه اضافه کرد: چنان‌چه اصلاحاتی در انتهای بولوار وکیل‌آباد اتفاق بیفتد و تقاطع غیرهم‌سطح مجیدیه-آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی اجرایی شود که تا ظرف چندماه آینده در دستور کار نیز هست، هیچ توقف ترافیکی نباید در این تقاطع اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->