حسین امامیراد در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز درمورد طرح اخیر مجلس مبنی بر کاهش سن ورود به مدارس تشریح کرد: این طرح در راستای تحول آموزشی عنوان شده است و مانند تغییرات سابق با هدف تحول در ساختار، محتوا و رشتههای تحصیلی در دستورکار قرار گرفته و در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، در حال بررسی و آمادهسازی است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه ورود کودکان از پنجسالگی به مدارس را همراه با فرصتهای طلایی و عمیق یادگیری دانست و افزود: در متون دینی هم بر اهمیت آموزش در زمان کودکی تاکید شده است و آموختن علم و دانش در خردسالی را همانند نقوش بر روی سنگ، ماندگار دانستهاند و همین مسئله میتواند گواهی بر ارتقای کیفیت یادگیری در سنین پایینتر باشد.
وی با تأکید بر اهمیت ورود موثر دانش آموزان به فضای اشتغال بیان کرد: کاهش یک ساله زمان ورود کودکان به مدارس باعث میشود پس از اتمام دوران تحصیل، یک سال زودتر وارد بسترهای شغلی شده و با تمرکز، قدرت و توانایی بالاتری به کار مشغول شوند و درنهایت میزان بهرهوری شغلی در کشور را نیز افزایش میدهند.
امامی راد در پاسخ به فراهم بودن زمینههای موردنیاز برای تصویب این طرح اظهار کرد: اجرای این طرح میتواند یک تحول اساسی در نظام آموزش کشور باشد اما به ثمر نشستن و اثربخشی آن مستلزم برنامهریزی، آموزش معلمان، بازنگری در محتوا و روشها و همچنین آمادهسازی زیرساختها است.