آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

شرط لازم برای مقابله جامع دعا برای هماهنگی!

  • کد خبر: ۳۵۴۴۰
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
شرط لازم برای مقابله جامع دعا برای هماهنگی!
عباس عبدی - رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
مقابله با کرونا با نوشتن یک‌سری دستورات اداری خشک و بدون روح عملی نمی‌شود؛ دستوراتی که بعضا فاقد ضمانت اجرایی هستند. برای نمونه در برخی کشور‌ها مقرر کرده‌اند که بازگشت به‌کار و حضور در کنار دیگران به‌جز آنکه باید با رعایت مقررات بهداشتی و ماسک و... باشد، مستلزم مسئولیت‌پذیری نیز هست. به‌همین دلیل هر روز صبح و در آغاز ورود هر کارمند و فرد شاغل به‌محل کار موظف است تعهدنامه مشخصی را امضا کند؛ تعهد اینکه سرفه نمی‌کنم، به‌محل آلوده و خطرناک نرفته‌ام، علایم کرونا را ندارم، با افراد آلوده به ویروس مواجه نشده و ارتباطی نداشته‌ام. اگر پس از این تعهدنامه معلوم شد که وی به‌هر دلیلی آلوده به‌کرونا بوده و این تعهد را سرسری پر کرده است، طبیعی است که هزینه سنگینی به او تحمیل خواهد شد. در مقابل نیز اگر کسی مواجه با خطر آلودگی شود، به‌راحتی می‌پذیرند که دورکاری کند یا اصلا نیاید تا دیگران را آلوده نکند و همه نهاد‌ها در مسیر تحقق هرچه بهتر مبارزه با این ویروس بسیج می‌شوند و هیچ نهاد و مؤسسه‌ای نمی‌تواند منافع شخصی خود را بر این مبارزه مقدم بدارد.

با این توضیح بد نیست که به برخی عملکرد‌های خودمان بپردازیم. اخیرا یکی از دوستان که در فعالیتی فرهنگی مشغول است و چندین کارشناس و پژوهشگر با او کار می‌کنند، ترتیبی اتخاذ کرده است که بیشتر نیروهایش دورکاری کنند و خطر حضور در محیط کار را نپذیرند. ولی مشکلی که او را از این تصمیم منصرف کرده، حضور بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی است که آنان مطابق قانون یا رویه می‌گویند کارگر باید در محل کار باشد و غیبت آنان را به‌منزله غیرواقعی‌بودن کارگر تلقی می‌کنند. این کار به‌علت وجود تقلب‌های معتنابه در گذشته و حال از سوی کارگاه‌هاست، ولی دلیل نمی‌شود که در شرایط کرونایی نیز همان روال را ادامه داد و هیچ توجهی به مسئله دورکاری نکرد. ضمن آنکه این افراد سال‌های متمادی بیمه پرداخت کرده‌اند. نمونه بدتر دیگری که یکی از فعالان بهداشتی در شهرستان نقل کرده، این است که برخی مبتلایان از ترس اینکه کارشان را از دست دهند، بیماری را پنهان می‌کنند و می‌گویند سرماخورده‌اند؛ آنان یا پس از مدتی خوب می‌شوند یا حالشان بدتر می‌شود که در هر ۲ صورت در این فاصله زمانی تعداد زیادی را مبتلا می‌کنند. این رفتار برای کسی که گمان می‌کند در اثر اعلام بیماری کار خود را از دست می‌دهد، تا حدی طبیعی است؛ درحالی‌که عوارض حضور او هزینه سنگینی را بر جامعه و دیگران بار خواهد کرد؛ بنابراین مبارزه با کرونا نیازمند برنامه جامع‌تری است که این مشکلات را نیز برطرف کند. شاید این موارد مهم به‌نظر نرسند، ولی فراموش نکنیم که ویروس کرونا از همین روزنه‌ها وارد و شایع می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->