کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

فرصت جذب گردشگران اندونزیایی به مقصد خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۷۰۲
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
فرصت جذب گردشگران اندونزیایی به مقصد خراسان رضوی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از رایزنی هایی برای جذب گردشگر به خراسان رضوی از اندونزی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب افزود: در جلسه‌ای با حضور دستیار مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور راهکار‌های جذب گردشگر از این کشور بررسی شد.

وی در ادامه افزود: خراسان رضوی بیش از ۲۲۰۰ تاسیسات گردشگری دارد که بیش از ۱۵۰۰ مرکز اقامتی شامل هتل و هتل آپارتمان است و به طور متوسط حدود ۳۰ درصد ظرفیت اقامت در استان در طول سال خالی است.


مکرمی فر با بیان این که مشهد بیشترین ظرفیت جذب گردشگر را دارد، ادامه داد: ظرفیت مراکز اقامتی استان، با کمترین هزینه می‌تواند در اختیار زائران و گردشگران اندونزیایی قرار گیرد.


وی به اقدامات استان در راستای توسعه گردشگری بوم گردی اشاره و تصریح کرد: در راستای سیاست توزیع سفر توزیع ثروت تعداد ۵۹ اقامتگاه بوم گردی تاکنون در استان بهره برداری شده که مورد استقبال قرار گرفته است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هم چنین در استان بیش از ۱۵۶۰ اثر تاریخی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است و بیش از ۲ هزار اثر دیگر نیز شناسایی شده است که در دستور کار ثبت قرار دارد که این آثار تاریخی نیز می‌تواند مقصد گردشگران در شهرستان‌های خراسان رضوی باشد.


وی یادآور شد: قنات قصبه گناباد یکی ازآثار تاریخی جذاب برای گردشگران در خراسان رضوی در فهرست جهانی به ثبت رسیده و آسباد‌های نشتیفان نیز در فهرست موقت جهانی به ثبت رسیده است.


مکرمی فر به جاذبه‌های خاص و ویژه‌ای استان از جمله گوهرسنگ‌هایی مانند فیروزه و عقیق اشاره کرد و گفت: مشهد ازسال ۲۰۱۷ از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ‌های انتخاب شده و فیروزه نیشابور و عقیق خراسان از برند‌های گوهرسنگ‌های خراسان محسوب می‌شوند.


وی با بیان این که سنگ‌های قیمتی چرم و چوب به ترتیب بیشترین صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته بوده است، افزود: زیورآلات، فرش دستباف و دست بافته‌های استان از دیگر ظرفیت‌های صنایع دستی خراسان رضوی است.


مکرمی فر به ظرفیت‌های گردشگری مفاخر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مفاخری مانند فردوسی، عطار، خیام، حافظ ابرو و... در کنار ظرفیت ویژه موسیقی مقامی و دوتارنوازی خراسان، ظرفیت بالایی در پرکردن برنامه‌های سفر گردشگران خارجی دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گردشگری سلامت را از دیگر ظرفیت‌های مشهد عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگرسلامت مهیا شده و سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر خراجی سرپایی درمان و ۲۰ هزار نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته اند.


وی ادامه داد: شرکت‌های گردشگری سلامت علاوه بر درمان برنامه‌های تفریحی و زیارتی نیز دارند که به صورت بسته سفر به گردشگران خراجی ارائه می‌شود.


هم چنین دستارمدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: پیش از مذاکراتی با علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربرای جذب گردشگر به ایران داشتیم.


«محمد آزاد» با بیان این که خراسان رضوی بیشترین ظرفیت جذب گردشگرمذهبی از اندونزی را دارد، افزود: با توج به شرایط خراسان رضوی به ویژه مشهد، می‌توانیم تور‌های گردشگری ترکیبی را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: اندونزیایی که می‌خواهند به عمره بروند می‌توانند زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را در مسیرشان قرار دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->