آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

دکتر مینو محرز: تهویه قوی و ماسک برای داوطلبان کنکور لازم است

  • کد خبر: ۳۷۷۰۶
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
  • ۱
دکتر مینو محرز: تهویه قوی و ماسک برای داوطلبان کنکور لازم است
دکتر مینو محرز عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز در آستانه برگزاری کنکور کارشناسی‌ارشد به لزوم استفاده از ماسک استاندارد و تهویه قوی در حوزه‌های امتحانی اشاره کرد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | دکتر مینو محرز با اعلام این خبر افزود: در بحث برگزاری کنکور‌ها پیشنهاد ما این بود که این آزمون در محیط‌های بزرگ یا روباز، در ورزشگاه‌های بزرگ و حتی زودتر از ساعت همیشگی خود برگزار شود تا نسبت به رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات مؤثرتری صورت گیرد. اما متأسفانه همان پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم به‌درستی اجرا نمی‌شود و این باعث نگرانی ماست.

دکتر محرز خطاب به داوطلبان کنکور گفت: ابتدا برای داوطلبان کنکور آرزوی موفقیت دارم و از آنان می‌خواهم حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند. اگر آزمون در محیط‌های بسته برگزار می‌شود، حتما تهویه مناسب برای داوطلبان مهیا شود. ویروس کووید ۱۹ در دمای ۳۷ درجه بدن، بسیار خطرناک عمل می‌کند.
 

کمیته علمی ستاد ملی کرونا موافق برپایی عزاداری‌ها نیست


استاد بازنشسته گروه عفونی بیمارستان امام‌خمینی (ره) درباره آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی برپایی عزاداری‌های دهه اول محرم گفت: کمیته علمی از همان ابتدا مخالفت خود را با برپایی مراسم عزاداری اعلام کرد و دلیل مخالفت ما، قدرت سرایت ۱۰ برابری ویروس و جهش خطرناک آن در موج دوم است که باتوجه‌به فشردگی اجتماعات و رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تبعات سنگینی را متوجه ما خواهد کرد.

محرز ادامه داد: قطعا هر عزادار محرم خانواده دارد و در صورت ابتلا، طیف وسیعی از جامعه به این ویروس مبتلا خواهند شد و این نگرانی بزرگی برای جامعه پزشکی به همراه خواهد آورد.

عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تدوین پروتکل بهداشتی ایام محرم خاطرنشان کرد: امیدواریم دسته‌های عزادار و مردم با رعایت هر پروتکلی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهند. هرچند رعایت اصول بهداشتی در مراسم‌های مذهبی کار آسانی نیست.

گرما تأثیری بر کاهش سرایت کرونا نداشت

قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی درباره گمانه‌زنی‌های مقامات بهداشتی درباره قدرت سرایت کرونا در فصل تابستان گفت: این فرضیه باتوجه‌به شرایطی که هم اکنون داریم، رد شد، زیرا ویروس نشان داد که روش انتقالش از انسان‌به‌انسان است و در دمای ۳۷ درجه بدن زنده می‌ماند.

محرز ادامه داد: کاهش قدرت ویروس در فصل گرما فرضیه‌ای بود که براساس نوع رفتار ویروس‌های شناخته‌شده دیگر داشتیم و این‌طور برداشت می‌کردیم که کرونا هم با آغاز گرما قدرت خود را از دست خواهد داد. اما با شروع موج دوم، قدرت همه‌گیری آن ۱۰ برابر شد و کار را برای همه دشوار کرد.

درز آمار ابتلا و فوتی‌ها یک دروغ رسانه‌ای بود

عضو شورای برنامه‌ریزی کرسی یونسکو در زمینه آموزش سلامت در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های بین‌المللی فارسی‌زبان مبنی بر پنهان‌کاری مقامات بهداشتی ایران درباره آمار واقعی ابتلا به کرونا تصریح کرد: این رسانه‌ها هدفی جز پرداختن به دروغ ندارند و ابدا چنین مسئله‌ای مطرح نیست. سازمان بهداشت جهانی، معیار ارزیابی خود را از شرایط همه‌گیری کرونا در جهان براساس اعلام رسمی مقامات بهداشت و درمان هر کشور قرار می‌دهد و آماری که به‌صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت کشورمان اعلام می‌شود، صحیح و بدون سانسور می‌باشد. از مردم هم می‌خواهیم این شایعات و دروغ‌پردازی‌ها را باور نکنند.

مردم به توصیه‌های پزشکی اهمیت دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ظرفیت بیشتر بیمارستان‌های ایران پر شده است و هجوم بیماران مبتلا به کرونا به شکل وحشتناکی روبه‌افزایش است. توصیه ما این است که به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا توجه ویژه‌ای شود، چون در صورت رعایت این پروتکل‌ها، شدت ابتلا به کرونا کنترل‌پذیر و مدیریت‌شدنی است.

دکتر محرز ادامه داد: هر کشوری که بخواهد این ویروس را مهار کند، باید همکاری گسترده‌ای با جامعه درمانی خود انجام دهد تا به موفقیت برسد. ایالات متحده آمریکا، مثال خوبی بر توجه‌نکردن مقامات دولتی و مردمش به توصیه‌های پزشکی است و شما می‌بینید که این کشور به‌علت رعایت‌نکردن پروتکل‌ها بیشترین آمار ابتلا و فوت را در تمام جهان دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Korea (Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
تهویییه فاصله رو رعایت نمیکنن از یه پد الکلی دریغ میکنن تهویه قوی بذارن عمرا برای روح همه صلوات
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->