سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

«قاتل تسلا» به بازار خواهد آمد

  • کد خبر: ۳۸۳۸۶
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
«قاتل تسلا» به بازار خواهد آمد
لوسیدموتورز که جزو پیشرفته‌ترین خودروساز‌های الکتریکی دنیا به شمار می‌رود قصد عرضه محصولی دارد که بعضی‌ها آن را «قاتل تسلا» لقب داده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «لوسید ایر» یکی از خودرو‌هایی است که علاقه‌مندان به خودرو‌های خودران و الکتریکی بی‌صبرانه منتظر عرضه آن هستند، زیرا شرکت سازنده آن، یعنی لوسیدموتورز، جزو پیشرفته‌ترین خودروساز‌های الکتریکی دنیا به شمار می‌رود به طوری که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند این خودرو بتواند رقیبی سرسخت برای خودرو‌های الکتریکی تسلا باشد. حتی بعضی‌ها آن را «قاتل تسلا» لقب داده‌اند.

بنابر اعلام لوسیدموتورز، یکی از مهم‌ترین بخش‌های لوسیدایر سیستم «دریم‌درایو» (DreamDrive) نام دارد که مجموعه‌ای از سامانه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. دریم‌درایو شامل ۳۲ حسگر پیشرفته از جمله انواع دوربین‌ها، رادارها، حسگر‌های اولتراسونیک و لایدار دوربرد و دقیق می‌شود.

دریم‌درایو علاوه‌بر پیرامون خودرو، داخل کابین نیز حسگر‌هایی دارد و به پایش وضعیت راننده می‌پردازد. جالب آن است که این سیستم از راه دور هم به‌روزرسانی می‌شود و به مرور، قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد.
سیستم دریم‌درایو با همکاری چند شرکت مطرح دیگر توسعه یافته است که از معروف‌ترین آن‌ها باید به بوش و کانتیننتال اشاره کرد. آن‌طور که اعلام شده است، این سیستم در ابتدا دارای ۱۹ قابلیت کلیدی در زمینه ایمنی، رانندگی و پارک خودکار خواهد بود، اما به‌تدریج، ۸ قابلیت دیگر به آن افزوده می‎شود.

لوسیدموتورز توانمندی‌های دریم‌درایو را فعلا در سطح دوم از فناوری خودران مطرح کرده، هرچند این را نیز افزوده است که برای سطح سوم هم آمادگی لازم را دارد. برخی قابلیت‌ها و سیستم‌های اصلی این سامانه پیشرفته عبارت‌اند از کمک به هدایت خودکار خودرو در تمامی سرعت‌ها با پشتیبانی از کروزکنترل تطبیق‌پذیر و حرکت در بین خطوط، سیستم پارک و خروج از پارک خودکار، قابلیت دید ۳۶۰ درجه و ترمز اضطراری خودکار.

یوجین لی، مدیر ارشد بخش سیستم‌های کمکی و رانندگی خودکار شرکت لوسیدموتورز، درباره دریم‌درایو می‌گوید: سیستم لوسید دریم‌درایو را طوری توسعه داده‌ایم که در میان پیشرفته‌ترین سامانه‌های کمکی عرضه‌شده به مشتریان باشد. با در اولویت قرار دادن ایمنی و امکان به‌روزرسانی، دریم‌درایو به سیستم‌های کمکی پیچیده‌تر مجهز خواهد شد. اطمینان داریم سخت‌افزار و نرم‌افزار لوسید دریم‌درایو نه‌تن‌ها همه قابلیت‌های سطح دوم از فناوری خودران را ارائه می‌کند، بلکه برای سطح سوم نیز آماده است و ویژگی‌های جدید از طریق به‌روزرسانی از راه دور به لوسیدایر و دیگر مدل‌ها افزوده خواهد شد.

علاوه بر سیستم دریم‌درایو، طراحی بدنه این خودرو هم به شکلی است که هوا را به‌صورت مؤثر از داخل و اطراف خودرو هدایت می‌کند. لوسیدایر از سیستم اختصاصی و ثبت‌شده «تولیدکننده گرداب» در پشت سپر جلو بهره می‌برد. نقش این سیستم به حداکثر رساندن عملکرد خنک‌کاری با توزیع یکنواخت هوا در سطوح تبادل گرما و درعین‌حال به حداقل رساندن اندازه دهانه ورودی هوا و افزایش بیشتر بازده آیرودینامیکی است. طراحی ویژه آیرودینامیکی این خودرو الکتریکی باعث شده است لوسیدایر با هربار شارژ، ظرفیت پیمایش بیش از ۶۵۰ کیلومتر مسافت را داشته باشد. حداکثر سرعتی هم که در آزمایش‌ها برای این خودرو به ثبت رسیده است ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت است.
نسخه نهایی این خودرو ۱۹ شهریور امسال به بازار عرضه خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->