پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان کار فرمانروایان تاریکی در مشهد

  • کد خبر: ۳۸۵۲۰
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
  • ۱
پایان کار فرمانروایان تاریکی در مشهد
با دستگیری ۱۲ متهم در مشهد از ۵۲ فقره سرقت رمزگشایی شد. در این پرونده زنی سی ساله به همراه ۱۱ متهم دیگر که در شب‌های مشهد برای خود فرمانروایی می‌کردند، در نتیجه اجرای طرح سراسری تشدید مقابله با سرقت در مشهد دستگیر شدند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ زن سی‌ساله بود. البته خطوط عمیق روی پیشانی و پوست چروک خورده‌اش او را پنجاه ساله نشان می‌داد. اتهامش ۴۰ فقره سرقت بود، هر چند که علت آن را به گردن اقتصاد و بی‌پولی می‌انداخت، اما تحقیقات مأموران نشان داد که گام‌های اول سرقتش به خاطر نداری و بیچارگی بوده، اما از جایی به بعد مزه مال حرام زیر زبانش می‌نشیند و از او سارقی حرفه‌ای می‌سازد، برای او مهم نبود که محل سرقت خانه و فروشگاه باشد یا انبار کالا، مهم‌تر از همه رسیدن به وعده بعدی افیونش بود. او حتی به اموال عمومی هم رحم نمی‌کرد. این زن به همراه ۱۱ متهم دیگر که در شب‌های مشهد برای خود فرمانروایی می‌کردند، در نتیجه اجرای طرح سراسری تشدید مقابله با سرقت در مشهد به دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد با مشارکت تیم‌های ویژه ۴ کلانتری، دستگیر شدند.


پرونده اول: در تعقیب گوشی‌قاپان خیابانی

مأموران کلانتری امام رضا (ع)، در بخشی از این طرح، عملیاتی برای شناسایی گوشی‌قاپان حرفه‌ای در هسته مرکزی مشهد را اجرا کردند. بررسی‌های میدانی، مأموران را به یک موتورسیکلت با ۳ سرنشین رساند، که با ماسک‌های بهداشتی در حال پرسه‌زنی در خیابان‌های تحت حفاظت این کلانتری بودند.
مأموران که به این افراد مشکوک شده بودند، به آن‌ها دستور ایست می‌دهند. اما راننده با شنیدن صدای ایست پلیس، با تمرد از این دستور به سرعت موتورسیکلت افزوده و متواری می‌شوند. گروه گشت پلیس نیز با مشاهده رفتار خلاف قانون این افراد، عملیات تعقیب و گریز را به اجرا می‌گذارند.

متهمان با رفتن به کوچه‌پس‌کوچه‌های اطراف خیابان امام رضا (ع) قصد داشتند تا خودروی پلیس را در این کوچه‌های تنگ و باریک جا بگذارند، نقشه‌ای که مأموران متوجه آن شدند. با سرپیچی این افراد از فرمان‌های مکرر مردان قانون، افسران گشت کلانتری دست به اسلحه شدند و اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کردند، صدای رعب‌آور شلیک گلوله، راکب موتور را وادار به توقف کرد که در نتیجه ۳ متهم که بعد مشخص شد عاملان گوشی‌قاپی در مشهد بوده‌اند، دستگیر شدند.

افسران تجسس کلانتری امام رضا (ع) در ادامه این طرح توانستند یک سارق سابقه‌دار که اقدام به سرقت از کارگاه تولیدی ماسک کرده بود را به همراه جوانی بیست‌ونه ساله هنگام سرقت قطعات داخلی خودرو‌ها در مشهد شناسایی و دستگیر کنند. در این عملیات‌ها عامل دستبرد شبانه به ۳ مهمان‌پذیر هم دستگیر شدند.


پرونده دوم: دستگیری زن ۳۰ ساله

زن سی‌ساله‌ای که در مقدمه گزارش شرح حال اقدامات خلاف قانونش بیان شد، زمانی دستگیر شد که با توسل به زور قصد سرقت از یک منزل مسکونی را داشت، اما با مقاومت و داد و فریاد زنی جوان مجبور به فرار از این مکان شد. با گزارش این واقعه به پلیس ۱۱۰، تیم دایره تجسس کلانتری شفا در محل حاضر شدند. بررسی‌های پلیسی با توجه به سرنخ‌هایی که در اختیار افسران کلانتری قرار گرفت، منجر به چهره‌زنی و شناسایی متهم پرونده شد و مأموران کلانتری شفا این زن سی‌ساله را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات اولیه اعتراف کرد که به مواد‌مخدر اعتیاد دارد و از غفلت فروشندگان مغازه‌ها و مالکان خانه‌هایی که در آن باز بوده سوء‌استفاده می‌کرده است. تا‌کنون نقش این فرد در ۴۰ فقره سرقت محرز شده است.


پرونده سوم: گوشی‌قاپان حرفه‌ای در بند

تیم‌های تجسس کلانتری نواب صفوی، که بخشی از این عملیات‌های سلسله‌وار را به اجرا گذاشتند، در پی گزارش‌های گوشی‌قاپی در حوزه استحفاظی خود عملیات گشت‌زنی هدفمند را در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با شناسایی ۲ جوان زمانی که از دست داشتن این افراد در سرقت‌ها مطمئن شدند، در عملیاتی غافل‌گیرانه آن‌ها را دستگیر کردند. افرادی که هنگام رسیدگی به پرونده، زبانشان از ترس بند آمده بود.


پرونده چهارم: تصادف سارقان و مشاجره دردسرساز

افسران تجسس کلانتری سیدی مشهد نیز که نقش فعالی را در طرح سراسری تشدید مقابله با سرقت ایفا کردند، در پی یک تصادف مشکوک راهی یکی از خیابان‌های این منطقه شدند که مشخص شد یک سواری پژو با یک وانت‌پیکان برخورد کرده‌است. مأموران هنگام بررسی مدارک خودرو‌ها متوجه شدند که راننده پژو هیچ‌گونه مدارکی به همراه ندارد، در نتیجه استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که این خودرو سرقتی است و در نتیجه راننده جوان آن به اتهام سرقت دستگیر شد.

بررسی‌های تکمیلی نیز نشان داد که این فرد در ۶ فقره سرقت دیگر نیز نقش داشته است.
هم‌زمان با تکمیل اطلاعات این پرونده، گروهی دیگر از مأموران کلانتری سیدی شاهد جدل لفظی ۲ پسر نوجوان بر سر یک موتورسیکلت بودند. با توجه به سن پایین این افراد، مأموران به آن‌ها مشکوک شده و در بررسی وضعیت این نزاع متوجه شدند که موتورسیکلت سرقتی است. مأموران متهمان را به کلانتری منتقل کردند و هنگام تشکیل پرونده برای آن‌ها، فردی که برای اعلام گوشی قاپی به کلانتری سیدی مراجعه کرده بود، با شناسایی این افراد اعلام کرد که آن‌ها عاملان سرقت گوشی تلفن همراه او هستند. تحقیقات در این پرونده و دیگر پرونده‌ها ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانایی رمز امنیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
دستگیری سارقین فایده ای نداره چون سرقت قدیمی ترین جرم تاریخ هستش و قابل ریشه کنی نیست در حالیکه با توجه باینکه درب، بالکن و پنجره ها، معابر ورودی هستند که سارقین استفاده میکنند، میشه با اطلاع رسانی این مهم که درب یا حفاظ ضد سرقت وجود خارجی نداره چون سارقین اصلا به جنس درب و حفاظ کاری ندارند و فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند، به جامعه آموزش داد که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین، قفل ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پاسیو، بالکن و پنجره ها نصب کنند که حتی اگر دزدان تا پشت در و پنجره ها هم رسیدن، به هیچچچچچچچ روشی نتونن وارد بشن، یقینا و به شدت از سرقتها کاسته خواهد شد. دانایی رمز امنیت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->