به گزارش شهرآرانیوز، مدیر عامل کارگزاری بانک تجارت در خصوص این که چرا برای برخی از متقاضیان فروش سهام عدالت پولی واریز نشده گفت: در برخی از اطلاعات سهامداران مثل کد ملی، شماره تماس و حساب دارای مغابرتهایی هست که موجب شده پول به حساب آنها واریز نشود.
حسین مقدم عنوان کرد: برای همه افرادی که مشکل مغایرت اطلاعات دارند پیامک ارسال کردهایم تا مجددا وارد سامانه سهام عدالت شوند و اطلاعات خود را اصلاح کنند تا دوباره درخواست ارسال شود. همچنین درگاه بانک به پنل کارگزاری وصل شده و ازین پس درخواستهایی که به سامانه بانک میرود مستقیما در پنل کارگزاری ثبت میشود، با این کار عملا جلوی برخی از مغایرتها گرفته میشود.
بنا به گفته وی، با انجام این اقدامات پولی نزدک بانک نمانده، فقط افرادی که در این مدت فوت شدهاند پول آنها برگشت میخورد، در این مورد شرکت سپردهگذاری راهکار درستی به ما نداده است.
برخی از سهامداران نمیتوانند درخواست فروش ۳۰ درصد دوم را ثبت کنند، مقدم در این خصوص توضیح داد: ما در این زمینه به موردی برخورد نکردهایم که ۳۰ درصد دوم را نتوانند بفروشند و کسی برای این موضوع با ما تماسی نداشته است. درخواستهای فروش مرحله دوم برای ما ارسال میشود. بعد از عید غدر که امکان فروش ۳۰ درصد دوم فراهم شد، یک فایل فروش به دست ما رسید، اما اعلام کردند با توجه به وضعیت بازار هیچ گونه فروشی انجام نشود.
به گفته وی، در روز سهشنبه چهارم اردیبهشت ماه در کارگزاری بانک تجارت یک نوبت فروش انجام شد که در بین آن درخواستهای فروش ۳۰ درصد دوم هم وجود داشت، به محض دریافت فایل واریزی از سوی شرکت سپردهگذاری واریز آن انجام میشود.
وی ادامه داد: متاسفانه زیرساختی که برای سهام عدالت در نظر گرفتند، زیرساخت کاملی نبود. اگر با برنامهریزی و تعلل بیشتری موضوع آزادسازی سهام عدالت اجرایی میشد این اتفاقات نمیافتاد.
مدیر عامل کارگزاری بانک تجارت در پاسخ به این سوال عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که افراد درخواست فروش ۳۰ درصد اول را ارسال کردهاند و این درخواست بعد از عید غدیر به دست کارگزاری رسیده باشد، کارگزاری وقتی این فایل را ارسال میکند عملا ۶۰ درصد فروخته میشود.
آنطور که مقدم عنوان کرد، این موضوع از طریق کارگزاری بانک تجارت به شرکت سپردهگذاری مرکزی اعلام شده است.
آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید.
منبع: تجارت نیوز