جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

راه اندازی بازار تمبر و اشیای قدیمی تا پایان شهریور در مشهد

  • کد خبر: ۴۰۹۴۰
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
راه اندازی بازار تمبر و اشیای قدیمی تا پایان شهریور در مشهد
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: بازار بعدی‌ای که در دست اجرا داریم بازار تمبر و اشیای قدیمی است و قرار است تا قبل از پایان شهریورماه این بازار راه اندازی شود.
مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ با توجه به دامنه گسترده خدمات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، مدیرعامل این سازمان از ساماندهی ۲۰۰۰ کسب وکار خرد برای ایجاد مشاغل کوچک در شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به وارد آمدن آسیب جدی به برخی مشاغل با شیوع کرونا، تلاش می‌کنیم در راستای جهش تولید، امسال با ظرفیت چندبرابری، مشاغل خرد را در قالب بازارچه‌های محلی ساماندهی کنیم.

مسعود رضوی در گفتگو با شهرآرا با اعلام اینکه این بازار‌ها بسته به وسعت به صورت سیار و تخصصی و با رویکرد شادابی شهری ایجاد می‌شود، بیان می‌کند: در این راه حمایت از اقشار آسیب پذیر را با هدف توسعه و احداث مجتمع‌های صنفی و کارگاهی در دستور کار قرار داده ایم.

بازار هنرمندان ایجاد می‌شود

وی همچنین درباره دیگراقدامات برای ساماندهی مشاغل غیررسمی این گونه می‌گوید: در راستای حمایت از مشاغل خرد در شهر، راه اندازی یک بازار برای هنرمندان را در دستور کار داریم که در آن اشیا و لوازم زینتی و تزئینی، انگشتر و سنگ تراشی و نیز صنایع دستی عرضه می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: مجوز‌های لازم در این زمینه اخذ شده و قرار است این بازار روز‌های جمعه و در فضایی مشخص به ارائه خدمات بپردازد و پس از آن طی برنامه‌ای مشخص، در آینده به صورت کلان‌تر خدمات ارائه بدهد.
رضوی بیان می‌کند: اولین بازار از این مجموعه اکنون محصولات تولیدی زندانیان را عرضه می‌کند و آن‌ها مهارت‌هایی را که در زندان کسب کرده اند در قالب تولید محصول برای فروش در این بازار‌ها ارائه خواهند کرد.

ایجاد بازار تمبر، تا قبل از مهرماه

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: بازار بعدی‌ای که در دست اجرا داریم بازار تمبر و اشیای قدیمی است و قرار است تا قبل از پایان شهریورماه این بازار راه اندازی شود. در این بازار نیز قرار است در قالب بازارچه صنایع دستی و گردشگری از افراد سرپرست خانواده حمایت کنیم.

وی در مورد ساماندهی و نظارت بر فضا‌هایی که در قالب جایگاه عرضه گل شاخه بریده در شهر فعال است نیز بیان می‌کند: ۵، ۶ سال است که ساماندهی این بازار در دستور کار است و این بازار نیز از مزایای زیادی برخوردار است که شامل بیمه مشخص و پرداخت طبق قانون کار می‌شود. در این بازار‌ها که به صورت منظم و ساماندهی شده است، افراد در تقاطع‌های منتخب شهر استقرار دارند و با قیمت مصوب محصولات را عرضه می‌کنند. یکی دیگر از فواید این شیوه عرضه این است که امکان استفاده سودجویان از کودکان کار را به حداقل می‌رساند. ضمن اینکه این شیوه مورد وثوق فرمانداری و استانداری هم قرار گرفته است.

۲۵ هزار مراجعه روزانه

به گفته وی ۲۸ فروشگاه شهرما و ۱۳ بازار میوه و تره بار در شهر فعال شده است. او می‌افزاید: نظارت مستقیم، قیمت و کیفیت مناسب از ویژگی‌های این بازارهاست که باعث تثبیت قیمت و نظارت‌ها شده است.
رضوی بیان می‌کند: روزانه شاهد مراجعه بیش از ۲۵ هزار شهروند به مجموع این فروشگاه‌ها هستیم. ضمن اینکه سازمان صمت نیز برای توزیع محصولات تنظیم بازار خود از این مجموعه فروشگاه‌ها استفاده می‌کند.


صدور ۴۶۴ مجوز برای بهره برداری از پیاده رو‌ها

وی همچنین در مورد ساماندهی مشاغل در قالب بهره برداری اصناف از پیاده روها، سفره خانه ها، کافی شاپ‌ها و فست فود‌ها می‌گوید: تابه حال ۴۶۴ مورد مجوز برای این اصناف صادر کرده ایم که ۸۰ مجوز امسال صادر شده است.

ایجاد ۵ بازار تا پایان سال

وی همچنین با اشاره به توسعه شبکه فروشگاهی در شهر مشهد می‌گوید: در حوزه فروشگاه‌ها و بازارها، ۵ بازار ارزاق عمومی و میوه و تره بار را در دست ایجاد داریم که این بازار‌ها تا پایان سال به ظرفیت شهر اضافه خواهد شد.
رضوی در ادامه به وجود ۱۳۸ پل عابرپیاده در شهر اشاره می‌کند و می‌افزاید: از این تعداد ۵۳ پل به صورت مکانیزه (با آسانسور و پله برقی) و ۸۵ پل نیز به صورت غیرمکانیزه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->