میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

مسعود مهرابی، نویسنده، کارتونیست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت

  • کد خبر: ۴۱۰۲۳
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مسعود مهرابی، نویسنده، کارتونیست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت
مسعود مهرابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه «فیلم»، مؤلف کتاب‌های سینمایی، منتقد، تاریخ‌نگار سینما و کارتونیست امروز (دوشنبه/ 10 شهریور) در سن ۶۶ سالگی به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

به گزارش شهرآرانیوز - مسعود مهرابی از روزنامه‌نگار، نویسنده و کارتونیست بود. از کتاب‌های او می‌توان به «تاریخ سینمای ایران»، «پشت دیوار رویا: سیاحت‌نامه جشنواره‌های جهانی فیلم» و «پوستر فیلم» اشاره کرد. 

 

او صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه‌ «فیلم» بود. مازیار فکری‌ارشاد که سال‌ها در این مجله قلم زده در واکنش به انتشار خبر درگذشت مهرابی نوشته است:‌ «خبر تلخی است. درگذشت مسعود مهرابی آخرین چیزی بود که می‌شد انتظار داشت. افسوس، چیز دیگری نمی‌توانم بنویسم.»

 

مهرابی فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۵۰ شروع کرده‌است و تا سال ۱۳۶۴ با بیش از بیست نشریه همکاری داشته‌ است. 
 
درباره مسعود مهرابی:
 
مسعود مهرابی، نویسنده، کارتونیست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت مسعود مهرابی، نویسنده، کارتونیست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت
 
مهرابی تألیفات زیادی در حوزه سینما داشته است اما مشهورترین آن‌ها کتاب «تاریخ سینمای ایران» است که بعد از گذشت بیش از سه دهه از چاپ اولش همچنان مخاطب دارد.
 
 
مسعود مهرابی، نویسنده، کاریکاتوریست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت
 
 
 
ماهنامه سینمایی «فیلم» مشهور به «مجله فیلم» از پایدارترین نشریات ایران با موضوع سینماست. 
 

مهرابی متولد ۱۳۳۳ و دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون بود. او در قامت کاریکاتوریست برنده چندین جایزه بین‌المللی شده بود.  از کتاب‌های کارتون او می‌توان به «میان سایه‌روشن» (۱۳۷۱)، کاریکاتورهای سینمایی/ گردآوری (۱۳۶۴)، دندان (۱۳۶۱)، کاریکاتورهای سیاه (۱۳۵۸)، نردبان‌های بی بام (۱۳۵۵) اشاره کرد.

 

برخی از کارتون‌های مسعود مهرابی

 
 

هوشنگ گلمکانی، یکی از سه بنیان‌گذار مجله «فیلم»، در یادداشتی اینستاگرامی برای درگذشت یار دیرینه‌اش نوشته است: 

«مرگ مسعود مهرابی، برایم شوکه‌کننده و غم‌انگیز بود، هرچند که متاسفانه نامنتظر نبود. چهل‌وپنج سال آشنایی و همکاری زمان کمی نیست. و این سی‌وهشت سال مجله فیلم؛ با همه فرازونشیب‌ها در رابطه‌مان. حتی در میانه غبارها هم ذره‌ای در سلامت ذاتش شک نکردم. کمال‌گرایی و نکته‌بینی‌اش غبطه‌برانگیز بود. مرگ مسعود را به قول دوست مشترک‌مان جهانبخش نورایی باید آینه عبرتی کنیم در اثبات این حقیقت که همه فقط یک بار زندگی می‌کنیم و در این یک بار، تمرکز بر تلخی‌ها و سیاهی‌ها تمامی زندگی را تلخ و سیاه می‌کند. مسعود مهرابی یکی از سه پایه محکم ماهنامه فیلم بود. می‌کوشیم میراث او را حفظ کنیم. روحش شاد و یادش گرامی.»

 

مسعود مهرابی، نویسنده، کارتونیست و مدیرمسئول مجله «فیلم»، درگذشت

 
 
یادش گرامی و هنرش جاودان
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->