همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از سامانه دوچرخه اشتراکی مشهد چگونه می توان استفاده کرد؟

  • کد خبر: ۴۱۹۳۹
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
  • ۱۹
از سامانه دوچرخه اشتراکی مشهد چگونه می توان استفاده کرد؟
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان با داشتن نرم‌افزار «شهرمن» و حداقل‌شارژ مورد‌نیاز می‌توانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در فاز اول ۱۷۰۰ دوچرخه وارد سامانه اشتراکی خواهد شد»، گفت: شهروندان با داشتن نرم‌افزار «شهرمن» و حداقل‌شارژ مورد‌نیاز می‌توانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.
 
مسعود ریاضی درباره ایستگاه‌های دوچرخه شهروندی مشهد، اظهار کرد: ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی شهروندی در خیابان‌هایی قرار خواهد گرفت که ستون فقرات شهر هستند. وی با بیان اینکه «اولین نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی، رایگان است»، افزود: شهروندان می‌توانند به‌وسیله نرم‌افزار شهرمن قفل دوچرخه را بازکرده و از آن استفاده کنند. بعد از استفاده باتوجه به زمان مصرف، مبلغ از کیف پول شهروند در نرم‌افزار شهرمن کسر می‌شود. شهروندان در هرمکانی که کارشان با دوچرخه تمام شود، می‌توانند آن را به ایستگاه‌های مشخص آن منطقه تحویل دهند. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: در ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی نسل ۴، اپراتوری برای تحویل دوچرخه وجود ندارد.
 
تنها در سطح شهر رک (دوچرخه‌بند) نصب می‌شود. شهروند بعد از استفاده از دوچرخه آن را در رک می‌گذارد و تگ قفل آن را می‌بندد. برای استفاده مجدد نیز قفل را با نرم‌افزار اسکن کرده و آن را باز می‌کند. ریاضی با بیان اینکه «در طرح قبلی دوچرخه‌های اشتراکی، فرد بعد از پرکردن چندین فرم ثبت‌نام، وثیقه‌های سنگینی را باید ارائه می‌کرد»، افزود: در طرح دوچرخه‌های اشتراکی ۳۰ هزار تومان ودیعه برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده و ۲۰ هزارتومان دیگر نیز حق بیمه سالیانه ورزشی است. هر شهروندی که می‌خواهد از دوچرخه اشتراکی استفاده کند، باید بیمه ورزشی داشته باشد.
 
ودیعه و هزینه هربار استفاده از دوچرخه اشتراکی مشهد از سایر شهر‌های ایران کمتر است. وی با اشاره به اینکه «برای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه، ۱۰۰۰ تومان هزینه در نظر گرفته شده است»، تشریح کرد: راه‌اندازی اسکوتر و دوچرخه برقی هنوز قطعی نیست. اسکوتر و دوچرخه برقی ملزوماتی دارد که باید با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود. در فاز ابتدایی اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، حدود ۲۰۰ دستگاه به چرخه اشتراک خواهد آمد. برای هر نیم ساعت استفاده از اسکوتر، ۳ هزار تومان و برای دوچرخه برقی ۴ هزار تومان تعرفه در نظر گرفته شده است. در دوچرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، برای هر ۴ نیم‌ساعت غیررایگان، نیم‌ساعت استفاده رایگان در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
صدف یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
3
سلام وقتتون بخیر
استفاده برای بانوان به چه صورت هست؟
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
ما که ایفون داریم باید بریم بمیریم اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
ایا یک نفر میشود ۲ دوچرخه گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
آدرس ایستگاههای سطح شهر مشهد واس اجاره دوچرخه کجاست؟
محمدحسین رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
سلام ما که شب میخواییم استفاده کنیم چیکارکنیم؟؟؟؟؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
چجوری توی برنامه شهر من دوچرخه ثبت نام کنیم ؟ من هر چی گشتم نبود
حسین
Germany
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
0
طرح بسیار بسیار عالی هستش و البته امیدواریم که این طرح ارتقا پیدا کند تا به نقطه ایده ال برسد و بزودی شاهد باشیم که تمام خیابانهای شهر مسیر دوچرخه داشته باشند
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
عالی
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
لطفا لیست ایستگاهها و ادرس ایستگاهها رو بگید ؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
سلام
چطوری میشع دوچرخه عمومی گرفت
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
سلام ایستگاه ها و آدرس ها و مسیر های دوچرخه رو قبل از ثبت نام بگذارید ......شاید یکی کلا نزدیک خونش نباشه الکی ثبت نام نکنه .... ممنون
Shahriar
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
سلام ببخشید ساعت های دوازده یک شب هم میشه ازشون استفاده کرده یا نه
تو زمان بندی استفاده در 24 ساعت محدودیتی هست یا نه
وحید زهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
لیست ایستگاه ها رو فک کنم خودشونم ندونن
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
0
افتضاح مسخره چرت بدرد نخور آشغال
زهره آراسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
عالی
الهام عاقلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
از حساب من پول زیاد کسر می شه.دیروز برای یک ساعت ۱۹۵۰۰ تومان از من کسر شد.لطفا پیگیری فرمایید.با تشکر
ملیحه حلمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
سلام کاش نحوه ازادسازی دوچرخه از اهرم ایستگاه بشکل ویدیو اموزش داده بشه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
0
سلام خوبی
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
0
عالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->