مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن
سرخط خبرها

درباره شایعه جنسیت محمدرضا فروتن که تکذیب شد

  • کد خبر: ۴۱۹۸۹
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
درباره شایعه جنسیت محمدرضا فروتن که تکذیب شد
اولین نفری که از تغییر جنسیت محمدرضا‌فروتن خبر داد، در آخرین توئیتش تکذیبیه فروتن را به‌علت وجود فشار‌ها دانست، اما باز هم کاربران فضای مجازی این تکذیبیه را قبول نکردند.

زهرا اسکندریان -به گزارش شهرآرانیوز، از مردی در دهه ۷۰ با چهره‌ای کاملا جدی، خشن، با صدایی خش‌دار و شخصیتی عاشق‌پیشه و با حرفی که هیچ‌وقت تغییر نمی‌کرد، «آقای قاضی من دوسش دارم نمی‌خوام طلاقش بدم» تا مردی در دهه ۸۰ با شخصیتی اهل گفتگو وقتی ساعت‌ها عاشقانه در باغ‌های کندلوس حرف می‌زد یا وقتی درفیلم «وقتی همه خواب بودند» از «بی‌بی‌سلیمه» می‌پرسید «بی‌بی من دیوونم؟ من که از بچگی بارم روی دوش هیچ‌کس نبوده، من دیوونم؟» تا وقتی که چهل‌ساله شد و روبه‌روی عزت‌ا... انتظامی قرار گرفت و شنید «تن‌ها عاشق می‌شی. تنها ایمان می‌آری و تنها می‌میری» و تا الان که خبر جنجالی‌اش همه را شوکه کرد، وجه اشتراک همه این نقش‌ها، دیوانگی است که خواه‌ناخواه برای ما دوست‌داشتنی هم شده است. محمدرضا‌فروتن بازیگری است که حالا در پنجاه‌ویک‌سالگی هنوز هم صدای لرزانش طرف‌داران زیادی دارد و برای عده‌ای جوان‌اول سینما در خاطرشان است.

محمدرضا فروتن آن‌قدر این دیوانگی و عاشق‌بودن را خوب بازی می‌کرد که انگار در ضمیر ناخودآگاه سینمای ایران این‌طور حک شده بود «بازیگر عاشق دیوانه: محمدرضا فروتن».


بیشتر بخوانید:

 

عواملی که شایعه تغییر جنسیت «محمدرضا فروتن» را تقویت می‌کند+ (عکس)

 

محمدرضا فروتن شایعه تغییر جنسیت را تکذیب کرد + عکس

 

آیا محمدرضا فروتن تغییر جنسیت داده است؟


سال‌۹۵ بود که هم‌زمان فروتن هم به روان‌شناسی روی آورد و هم به خوانندگی. البته آن‌طور که خودش گفته بود، از ابتدا خوانندگی را دوست داشت، اما فرصتش فراهم نمی‌شد تا اینکه در یکی از برنامه‌ها با افشین‌یداللهی، شاعری که سال ۹۶ از دنیا رفت، کار موسیقی مشترکی را شروع کرد و در نتیجه آن آلبومی با نام «می‌فهممت» منتشر شد. او همان زمان به رسانه‌ها گفته بود که پیش از ورود به دنیای سینما، روان‌شناسی خوانده و حالا بعد از ۱۷ سال دوباره این رشته را تا مقطع دکتری ادامه می‌دهد. در گفت‌وگوهایش حتی نقش‌هایش را به شناختی که از اختلالات روانی داشته مربوط دانسته است و مثلا گفته بود: «در فیلم قرمز نقش یک آدم پارانوئید را بازی و سعی کردم در نقشم این اختلال روان‌شناسی را نشان دهم».
 
بعد از آلبوم می‌فهممت، او ۴ تک‌آهنگ دیگر را هم در فاصله زمانی مرداد تا دی‌ماه سال گذشته منتشر کرد. موسیقی‌هایی که اصلا توجه مخاطب را جلب نکرد و حتی در مواقعی سوژه‌ای شده بود برای تمسخر در فضای مجازی، مثل موزیک‌ویدئوی «اینستاگرام» او. موزیک‌ویدئویی که به انتقاد از فضای مجازی و مناسبات آن پرداخته بود، اما اشعار بسیار ضعیف همراه با موسیقی ناخوشایند و در کنار آن، بازی و میمیک‌های عجیب صورت فروتن باعث شد تا این ویدئو با واکنش‌های بسیار منفی مواجه شود. آخرین تک‌آهنگ فروتن هم «ژنتیک» نام داشت که اشعار آن کمی با خبر تغییر جنسیتش هم‌خوانی دارد: «که جبر تلخ ژنتیک شبیه شوخی شد/که آرکی تایپ خودم را خودم بنا کردم». حتی بعد از انتشار آن هم نوشت: «تقدیم به همه کسانی که علیه ژن خودشون انقلاب کردن».

اما اولین نفری که از تغییر جنسیت محمدرضا‌فروتن خبر داد، در آخرین توئیتش تکذیبیه فروتن را به‌علت وجود فشار‌ها دانست. علی احمدنیا، سردبیر سابق اصلاحات نیوز، شنبه‌شب در توئیترش نوشته بود: «در صحبت با یکی از بستگان آقای #فروتن، ایشان خبر تغییر جنسیت آقای فروتن را تأیید کرد. این‌طور که پیداست از این ماجرا بیش از ۲ ماه گذشته و تازه خبرش رسانه‌ای شده است». این صحبت‌ها در ساعات اولیه که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد، از سوی فردی که ادعا کرد وکیل محمدرضا فروتن است، تکذیب شد. اما باز هم کاربران فضای مجازی این تکذیبیه را قبول نکردند.

این خبر جست‌وجوی نام فروتن را به صورت چشمگیری افزایش داد. حتی در برخی توئیت‌ها اعلام شد که فروتن نام «سحر» را برای خودش انتخاب کرده است. تا اینکه دیروز صبح محمدرضا فروتن در صفحه اینستاگرامی‌اش، ماجرا را به کل رد کرد و نوشت: «خبری که در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است، دروغ و دور از حقیقت است.


ضمن احترام به تمامی تفاوت‌های جنسیتی، خبر منتشر شده را به تمامی تکذیب می‌کنم. حق پیگیری از رسانه‌ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هرگونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می‌کنند، برای خویش محفوظ می‌دانم.» اما آنچه در این میان جالب بود، افزایش دنبال‌کننده‌های علی احمدنیا، به اندازه چندصدنفر و محمدرضا فروتن به اندازه ۱۲۰ هزار نفر بود.


هرچه که بود خیلی‌ها معتقد بودند، انتشار اینگونه خبر‌ها حتی به فرض صحت، رفتاری اخلاقی و شایسته نیست. این کار دخالت مستقیم در حوزه‌ی خصوصی افراد است. جدا از اینکه بسیاری از کاربران فضای مجازی اعتقاد داشتند این خبر هم مانند خبر‌های دیگر برای جذب دنبال‌کننده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->