بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم بهره‌برداری از مصلای شهدای مدافع حرم بوستان خورشید مشهد کیفیت امروز هوای مشهد «قابل قبول»، اما در مرز ناسالم‌شدن (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند
سرخط خبرها

پایان خط ۳ قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ | آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده

  • کد خبر: ۴۲۴۱۴
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
پایان خط ۳ قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ | آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: قرارداد  خط ۴ با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده و از اوایل سال ١٤٠٠ حفاری‌های این خط به طول ١٧ کیلومتر انجام خواهد شد.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از الزامات زندگی امروز نیازمند تجهیزات و ورود فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع رفت وآمد است. قطارشهری نیز یکی از مصداق‌های حمل ونقل در کلان شهرهاست که یکی از اولویت‌های تردد پاک محسوب می‌شود، به ویژه اینکه رفته رفته با بزرگ و بزرگ‌تر شدن شهرها، برای مدیران شهری چاره‌ای جز سرمایه گذاری بر روی مگاپروژه‌هایی همچون قطارشهری وجود نخواهد داشت.

در مشهد نیز به عنوان شهر پیشتاز در کلان شهر‌ها در عرصه قطارشهری، از سال‌ها قبل برای دست یافتن به حمل ونقل پاک، تلاش ویژه‌ای آغاز شده بود و تاکنون ۲ خط از خطوط قطارشهری مشهد راه اندازی شده و خط سوم نیز در میانه راه عملیات عمرانی است و این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، تلاش‌هایی برای آغاز عملیات عمرانی خط ۴ نیز آغاز شده است.


فاصله از دیگر رقبا

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های قطارشهری در کلان شهر مشهد گفت: شهر مشهد اکنون با داشتن ۲ خط فعال و آغاز به کار خط ٣، پس از تهران، در میان دیگرکلان شهر‌های کشور پیشگام است و این در حالی است که شروع به کار احداث خطوط قطارشهری در تمامی شهر‌ها هم زمان و از ابتدای دهه ٧٠ بوده است.
وی همچنین در مورد خط ٣ قطارشهری نیز گفت: ۳ قرارداد برای این خط با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است. این قرارداد‌ها شامل قرارداد حفاری ۲۸.۵ کیلومتری و ۲‌قرارداد راه اندازی ۵.۲ کیلومتری از پایانه امام‌رضا (ع) تا میدان شهداست که در قالب یک قرارداد در حال پیگیری است.


پایان خط ۳ تا سال ۱۴۰۰

او ادامه داد: ١٧ کیلومتر حفاری ذیل قرارداد اول انجام شده و همچنین از قرارداد دوم نیز ٣٥ درصد مشمول پیشرفت شده است. زمان بندی ما نیز برای اتمام این خط تا سال ١٤٠٠ است.
به گفته کیامرز برآورد مالی خط ٣ قطارشهری مشهد ٣٥٠٠ میلیارد تومان بوده و همچنین تأمین مالی نیز به عنوان مهم‌ترین چالش این پروژه مطرح است که شامل مشکلاتی، چون خرید‌های خارجی و افزایش قیمت هاست.
کیامرز اضافه کرد: چالش‌های دیگری، چون فرونشست خاک و... نیز از جمله مسائلی بوده که همیشه با آن دست وپنجه نرم کرده ایم. هرچند به واسطه تجربیات خطوط ١ و ٢ این مسائل به راحتی حل شدنی است.


آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده

او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درباره خط ٤ نیز اظهار کرد: قرارداد این خط نیز با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده و از اوایل سال ١٤٠٠ حفاری‌های این خط به طول ١٧ کیلومتر انجام خواهد شد.
مدیرعامل قطارشهری مشهد افزود: زمین مربوط به احداث این پروژه نیز تحویل شده و اقداماتی، چون احداث شفت (مهیا کردن تونلی برای حفاری به عمق ٢٠ کیلومتر در عمق زمین) در حال پیگیری است و برآورد مالی خط ٤ نیز ١١ هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: باوجود تمام مشکلات پیش رو و چندبرابر شدن هزینه ساخت هر کیلومتر از مسیر قطارشهری، این پروژه همچنان با سرعت مناسبی در حال عبور از مشکلات است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->