قرار گرفتن مشاغل آرامستان‌ها در گروه مشاغل سخت و زیان آور احداث ۱۱ ایستگاه آتش نشانی تا پایان شورای پنجم در مشهد ۲ دهه کشمکش وقفی برای احداث خانه‌های خیالی آغاز عملیات احداث رودپارک، سومین مجموعه بزرگ زیست محیطی مشهد آماده‌باش نیروهای خدمات شهری مشهد بارش اولین باران پاییزی در مشهد + فیلم تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی مشهد مهم‌ترین مصوبات صد و هفتمین صحن علنی شورای پنجم شهر مشهد هشت سال دفاع بدون یک ثانیه مرخصی دغدغه بافت اطراف حرم و مسئولانی که باید پاسخگو باشند بسیج شهر برای«حق عابر پیاده» | ۸ هزار عابر پیاده ظرف سال گذشته مجروح شدند خط عابر ، خط زندگی آغاز برخورد با تور‌های مختلط در خراسان رضوی | ۸۰ درصد  تور‌ها هیچ مجوزی نداشتند رضایت ۶۰ درصدی شهروندان از اجرای شهرداری الکترونیک در مشهد بهره‌برداری از ۳ پروژه بزرگ شهری ظرف ۲۳۰ روز در حاشیه شهر مشهد قیمت انواع میوه در بازار مشهد امروز ۶ مهر + نرخنامه ۳۳روز تمامِ سهم مشهدی‌ها از تنفس هوای پاک امسال امکان دسترسی سیستمی به بسته‌های تشویقی بازآفرینی بافت‌ فرسوده تا پایان مهر
خبر ویژه
کاهش جابه‌جایی مسافر مترو مشهد از ۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: پیش از کرونا در روز‌های عادی به‌صورت روزانه ۲۴۰ هزار مسافر از طریق خطوط قطار‌شهری جا‌به‌جا می‌شدند که این تعداد پس از شیوع ویروس کرونا در روز‌های عادی به ۹۰ تا ۱۱۰ هزار مسافر کاهش پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مترو مشهد دارای ۳۸ کیلومتر خط فعال است که ۲۴ کیلومتر آن مربوط به خط یک و ۱۴ کیلومتر آن متعلق به خط ۲ است که حدود یک کیلومتر از خط ۲ هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های مسافری فعال نیز ۳۶ ایستگاه است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در خط یک و ۱۲ ایستگاه در خط ۲ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در بهره‌برداری از خطوط مترو مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: یکی از این مشکلات، تغییرات نرخ ارز است که این موضوع هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی را به‌شدت افزایش داده و بهره‌رداری را با مشکل مواجه کرده است.
مبین مقدم خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات موجود می‌توان به یکی تحریم‌ها اشاره کرد که تهیه برخی قطعات و لوازم خاص را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصین داخلی و مهندسین جوان شرکت، موفق شده ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو گام‌های بسیار اساسی و عملی برداریم که از این راه صرفه‌جویی‌های میلیاردی نیز حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار‌شهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع مترو شهر مشهد موفق شده است با تمام مشکلات موجود، در سال ۲۰۱۳ جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری و در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه بین‌المللی دیگری را از اتحادیه حمل و نقل عمومی جهانی (UITP) در بخش تعالی سازمانی و عملیاتی دریافت کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}