آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آیا می توان سوابق پرداخت حق بیمه را تکمیل کرد؟

  • کد خبر: ۴۳۷۹۸
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
  • ۶
آیا می توان  سوابق پرداخت حق بیمه را تکمیل کرد؟
مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از فراهم شدن امکان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به فراهم شدن امکان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که به صورت پاره وقت مشغول به خدمت بودند وجود نقص در پرداخت سوابق بیمه شان بود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به این نتیجه رسید که برای این دسته از بیمه شدگان که به صورت پاره وقت فعالیت می‌کند و کارفرما با کسری، حق بیمه آن‌ها را رد می‌کند فکری کند، به عنوان مثال برخی از افراد به جای این که کارفرما برایشان ۳۰ روز حق بیمه رد کند ۱۰ روز و به اندازه کارکردشان حق بیمه رد می‌کرد و این یک خلاء سابقه را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند در آینده برای بازنشستگی این گروه از افراد دچار مشکل می‌شدند، افزود: فردی که ۳۰ سال خدمت کرده با فرض اینکه هر ماه کارفرما حق بیمه ۳۰ روزه برای این فرد را رد کرده است، می‌بیند باید سال‌های زیاد دیگری را بیمه پردازی کند تا بتواند بازنشسته شود و، چون این شرایط امکان پذیر نیست سازمان تامین اجتماعی شرایطی را فراهم کرد تا افراد بتوانند سوابق پرداخت حق بیمه خود را تکمیل کند.

شکوری گفت: مشمولان این قانون افرادی هستند که به صورت پاره وقت در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول هستند و قصد دارند با تمایل خود این سابقه را خریداری کند و مانند سایر بیمه‌های اختیاری حداکثر سن افراد باید ۵۰ سال باشد و برای مدتی که افراد خلا سابقه دارند می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه این شرایط برای تکمیل سابقه است، ادامه داد: اگر در یک ماه فرد هیچ روزی کارکرد نداشته باشد، این موضوع منتفی است. افرادی که دو روز کارکرد دارند و یا بیشتر و کسری در حق بیمه دارند می‌توانند درخواست تکمیل سابقه دهند و اگر کارکردشان در یک ماه صفر است و هیچ روزی حق بیمه توسط کارفرما برایشان رد نشده نمی‌توانند درخواست تکمیل سابقه را بدهند.

شکوری ادامه داد: اجرای این شرایط فقط از زمان صدور مصوبه انجام می‌شود و افراد از زمانی که سازمان تامین اجتماعی مصوبه تکمیل سوابق را ابلاغ کرده میتوانند سابقه بیمه خود را تکمیل کنند و امکان تکمیل سوابق بیمه‌ای برای ماه‌ها و سال‌های گذشته وجود ندارد.

وی درباره نرخ حق بیمه‌ای که افراد باید پرداخت کنند، بیان کرد: نرخ حق بیمه برای افرادی که کارفرما دارند ۲۷ درصد است و فردی که میخواهد سابقه خود را تکمیل کنند به نوعی باید حق بیمه اختیاری را پرداخت کنند که نرخ آن نیز ۲۷ درصد تعیین شده و تمام تعهدات قانونی در آن در نظر گرفته شده است و دستمزد دریافتی بیمه شده بر اساس آن روز‌هایی که کارفرما حق بیمه رد کرده و حقوق را پرداخت کرده است به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

شکوری درباره زمان اعلام درخواست بیمه شدگان برای تکمیل سوابق بیمه، گفت: ۶ ماهه اول سال یعنی از آذر تا پایان بهمن و برای ۶ ماهه دوم از خرداد تا پایان مرداد افراد فرصت دارند درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه در حال اجراست افزود: در مدت کوتاهی که این امکان فراهم شده است حدود ۱۴۰۰ نفر درخواست خود را ثبت کردند و بیشتر نیز خواهند شد. به صورت حضوری افراد باید درخواست خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: غیرحضوری شدن فرایند بیمه اختیاری در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است و اگر افراد با این ماهیت شغلی و وجود نقص حق بیمه فعالیت می‌کنند لازم نیست هر بار درخواست خود بدهند فقط یک بار درخواست خود را اعلام کرده سپس هربار تمایل خود را نسبت به تکمیل سوابق سازمان تامین اجتماعی اعلام کند که برای سال‌های آتی نیز این مبنای اقدام قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رسول فانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
1
10
سلام
من از سال 1370 در بیمه تامین اجتماعی بخش رانندگان بیمه هستم منتهی چندین سال حق بیمه من توسط باربری ها و دفاتر مسافری رد نشده است ایا میشود این چند سال را پرداخت کنم وبه سوابق من اضافه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
1
0
سلام من از سال ۶۹ در نهضت سواد آموزی کار کردم در سال ۸۱ جذب آموزش وپروش شد برای فقط ۱۸ماه بیمه رد کردن آیا من بخواهم بیمه رد کنم باید چکارکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
یه فکری هم برای کسانی بکنیدکه ۱۹ سال سابقه ی بیمه دارند. و متاسفانه بخاطر اینکه بیکارشدن توان پرداخت حق بیمه ندارن . و مدت سن بازنشستگی رو لااقل پایین تربیارید. ۶۰ سال سن واقعا زیاده. منکه واقعا پشمان شدم که چرا بیمه ی تامین اجتماعی پرداخت کردم. بهتره گفت بیمه ی تامین اشتباهی . به نظرمن اگر کسی از این به بعد خواست بیمه بشه بیمه های خصوصی بهتره. برای بازنشستگی شرط سنی هم نداره. محدودیتی هم برای سابقه نداره.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
1
2
توادارکار مازندران حالت رفقیق بازی انجام میشه یعنی پول میگیرکارانجام نمیده ی جورای زیرمیزی میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
ای کاش بشود ما بین زمانی که بیمه رد شده و بعد بیکار بوده ایم و بیمه رد نکرده این را .بیمه کرد یا خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
اینها همه ترفند که پول بیشتری به جیب بزنند. از آنطرف هم می‌خواهند سن بازنشستگی را بالا ببرند یعنی دیگه عمری باقی نباشه که از تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی بگیریم.. همش فریب. نیرنگ خدا به دادمان برسه.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->