هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

نگاهی به هفته نامه علمی New Scientist | سپتامبر ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۴۴۰۶۸
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
نگاهی به هفته نامه علمی New Scientist | سپتامبر ۲۰۲۰
هفته نامه علمی New Scientist در شماره جدید خود با انتخاب تیتر «تغذیه دقیق» مدعی شده است چیزی به عنوان غذای سالم وجود ندارد.
نجفی | شهرآرانیوز - آندروا، گزارشگر نشریه، به مصاحبه با پژوهشگران تغذیه پرداخته است که می‌گویند این بار به جای بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی، میکروسکوپ‌ها را روی بدن خود نشانه گرفته اند. آن‌ها بر این باور بودند که دست کم خودشان به عنوان متخصصان تغذیه از بهترین رژیم‌های غذایی پیروی می‌کنند، اما نتایج در هر یک از پژوهشگران کالج سلطنتی لندن متفاوت بود. بسیاری از آن‌ها فاکتور‌های بیماری‌هایی مانند دیابت را به راحتی و با حجم بالا مصرف می‌کردند! اما آیا آن‌ها غذا‌های بی کیفیت یا صرفا فراوری شده مصرف می‌کردند؟
 
پاسخ منفی بود. آن‌ها اگرچه از نتایج بررسی‌های علمی در رژیم غذایی خود بهره می‌بردند، یک واقعیت را نادیده گرفته بودند. بدن هر یک از افراد به خوراکی‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و چیزی به عنوان رژیم غذایی مناسب دستوری برای همگان وجود ندارد. پس آن‌ها با تأکید بر این اصل که غذای مغذی برای یک فرد می‌تواند برای دیگری کاملا نامطلوب باشد، به دنبال راهکار‌های تغذیه هوشمند و فردی هستند. سوژه دیگر مورد بحث در این شماره New Scientist استفاده بیش از حد از پاک کننده‌ها در دوران شیوع کووید ۱۹ است.
 
نشریه با انتخاب تیتر «آیا ما بیش از حد تمیز شدیم؟» درباره حجم زیاد استفاده شوینده‌ها و پاک کننده‌های به ویژه آنتی باکتریال هشدار داده است. همچنین توصیه کرده است استفاده از مواد غذایی افزایش دهنده ایمنی بدن و مکمل‌ها را جایگزین محلول‌ها و پاک کننده‌های محیطی و بیرونی کنیم.
 
مسئله دیگری که هفته نامه در قبال کووید ۱۹ به آن پرداخته است نزدیک شدن به نخستین زمستان تمام کرونایی است. همان طور که گمانه زنی‌هایی درباره کمک گرمای هوا به ویژه در تابستان به کاهش شیوع کووید ۱۹ وجود داشت، اکنون اختلال احتمالی سرماخوردگی‌های فصلی و تغییر ژنتیکی کروناویروس نیز وجود دارد. این در حالی است که محققان به رعایت هرچه بیشتر افراد در فصل سرما برای استفاده از ماسک امیدوارند و تجربه استرالیایی‌ها در ماه‌های گذشته را مطلوب ارزیابی می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->