برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

داستان قرنطینه سه‌هفته‌ای فضانوردان آپولو ۱۱

  • کد خبر: ۴۴۳۴۸
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
داستان قرنطینه سه‌هفته‌ای فضانوردان آپولو ۱۱
ناسا هنگام برنامه‌ریزی برای فرستادن آپولو ۱۱ به ماه، درباره همه جزئیات و خطرات ممکن فکر کرده بود. یکی از آن‌ها، سناریویی غم‌انگیز بود؛ چه اتفاقی می‌افتد اگر فضانوردانی که به زمین بازمی‌گردند، چیزی خطرناک و ناشناخته، مثلا میکروب‌های ماه، را با خود به زمین بیاورند؟
عاطفه همایونی  | شهرآرانیوز -  قبل از شروع آپولو ۱۱، ناسا نمی‌توانست تصور کند که اگر ذرات گردوغبار یا میکروارگانیسم‌هایی (شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، آغازیان و برخی قارچ‌ها) از ماه به زمین آورده شوند، چه اتفاقی برای حیات روی زمین خواهد افتاد. اگر به‌طور اتفاقی یک بیماری قمری روی زمین پخش می‌شد، در وهله اول تمام اعتباری که ناسا با برنامه فرود به ماه به‌دست آورده بود، از بین می‌رفت؛ بنابراین ناسا تصمیم گرفت با انجام اقداماتی اطمینان حاصل کند که سنگ‌های ماه از آلودگی‌های زمینی در امان می‌مانند و از طرفی ۳ هفته قرنطینه برای فضانوردان آپولو ۱۱ در نظر گرفت تا آلودگی‌های احتمالی از ماه به زمین وارد نشود.
 
 
فضانوردان آپولو ۱۱، نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز، پس از ورود به هیوستون در ۲۷ ژوئیه ۱۹۶۹، به قرنطینه‌ای سیار فرستاده شدند. به همین ترتیب فضاپیمای آن‌ها، ماژول فرماندهی کلمبیا و همچنین حدود ۲۲ کیلوگرم نمونه از سطح ماه که فضانوردان با خود آورده بودند، به مدت ۲۱ روز در قرنطینه نگهداری شدند. این فضانوردان در طول قرنطینه خود، مصاحبه‌های متعددی را در یک اتاق کنفرانس شیشه‌ای برگزار کردند، گزارش‌های آزمایشی خود را نوشتند و ۳۹ سالگی آرمسترانگ را با یک مهمانی غافل‌گیرانه جشن گرفتند. مرکز قرنطینه سیار این فضانوردان، درواقع یک یدک عظیم در یک ناو هواپیمابر بود. این مرکز بسیار بزرگ، سالن و کتابخانه مخصوص خود را داشت و می‌توانست تا ۱۰۰ نفر را در خود جای دهد. در مقایسه با ماژول فرود فضاپیما، مرکز قرنطینه سیار یک کاخ بود. فضانوردان با حمایت تیمی بیست‌نفره در این مرکز قرنطینه شدند. در طول دوران قرنطینه فضانوردان، رئیس جمهور وقت آمریکا، نیکسون، با آن‌ها ملاقات کرد. سرانجام پس از ۳ هفته، هنگامی که هیچ نشانی از بیماری در آن‌ها یافت نشد، کالینز، آلدرین و آرمسترانگ از قرنطینه آزاد شدند.
 


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
پس از ورود فضانوردان به پایگاه نیروی هوایی الینگتون در نزدیکی هیوستون در تگزاس، اوایل روز ۲۷ ژوئیه ۱۹۶۹، همسران این ۳ فضانورد در مرکز قرنطینه سیار از آن‌ها استقبال کردند.



فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
فضانوردان آپولو ۱۱، از چپ به راست: نیل آرمسترانگ، مایکل کالینز و باز آلدرین. این فضانوردان از طریق پنجره مرکز قرنطینه سیار خود با رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون گفتگو می‌کنند.


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
مردی درحال فیلم‌برداری از مرکز قرنطینه سیار برای فضانوردان آپولو ۱۱، سال ۱۹۶۹.


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
داخل تأسیسات قرنطینه سیار برای فضانوردان آپولو ۱۱.


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
مردی در حال بالارفتن از ماژول فرود آپولو، داخل مرکز قرنطینه سیار.


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
نمای کلی اطراف مرکز قرنطینه فضانوردان آپولو ۱۱.


فضانوردان آپولو ۱۱ در قرنطینه
 
آلدرین، کالینز و آرمسترانگ پشت پنجره اتاق قرنطینه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->