واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

رونمایی از سردیس شهید فرامرز عباسی در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۸۲۴
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
رونمایی از سردیس شهید فرامرز عباسی در مشهد
روز گذشته ۶ مهر ۱۳۹۹ هم‌زمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس از سردیس شهید فرامرز عباسی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان شهری رونمایی شد.
افخمی | شهرآرانیوز؛ این اثر چهارمین سردیس از شهدا بود که در ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خیابان‌های شهر مشهد جانمایی و نصب شد. سردیس شهید فرامرز عباسی ساخته ابراهیم پاپی‌راد از آثار نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد است. این اثر در ابتدای بولواری که سال‌هاست به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری شده، جای گرفت.


شهید فرامرز عباسی رشادت‌های بی‌بدیلی داشت

در این مراسم محمدحسین ودیعی رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه سرلشگر شهید فرامرز عباسی در چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس گفت: شهید عباسی، جزو شهدای پیش‌قراول دفاع مقدس و از اولین شهدای دفاع مقدس در مشهد بود. اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره او از این نظر حائز اهمیت است که شهادت این دلیرمرد ارتش، در زمانی اتفاق افتاد که قوامی در نیرو‌های مبارز خط مقدم جنگ به وجود نیامده بود و ارتش ما یک تنه، حملات پی‌در‌پی دشمن را پاسخ می‌داد. یکی از افراد برجسته که در این حملات رشادت‌های بی‌بدیلی را رقم زد، شهید فرامرز عباسی بود.

او همچنین خاطرنشان کرد: برای تکریم شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این عزیزان اقدامات متعددی از سوی مدیریت شهری صورت گرفته و اخیرا نیز از باغ‌موزه دفاع مقدس برای ارائه آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به نسل آینده رونمایی شده است.

به گفته ودیعی به این مجموعه بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. این عضو شورای شهر همچنین یادآور شد: نام‌گذاری معابر و اکران شهری از دیگر اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی در این زمینه است. همچنین ساخت سردیس برای معرفی این مفاخر ارزشمند شهرمان از بهترین اتفاق‌های این ایام شمرده می‌شود.


شهدا به مثابه چشم و چراغ شهر

احسان اصولی، رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، زیارت و رسانه شورای اسلامی شهر در ادامه این مراسم گفت: پل‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌ها نیستند که به شهر ما معنا می‌بخشند، بلکه حضور شهدا و ایثارگرانی است که نام درخشان آنان محیط زندگی ما را روشن کرده و به آن معنا می‌بخشد.
او همچنین تأکید کرد: ما معنای شهر را مفاهیم بلندی همچون ایثار کسانی که در این شهر زاده شدند و شهادت را برای امنیت خانواده و کشور خود به ارمغان آورده‌اند، می‌دانیم.
 
از این‌رو در شورای اسلامی شهر و کمیسیون اجتماعی تقویت این عناصر در شهر را مد نظر قرار داده‌ایم و هر فرصتی را برای تقویت این مفاهیم مغتنم می‌شماریم. به گفته اصولی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مثابه چشم و چراغ شهر در اولویت مجموعه مدیریت شهری بوده و هست. آن هم در شهری که معنای ایثار و شهادت به وجود مبارک حضرت رضا (ع) گره خورده است.


باید از همه رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تشکر کنیم

امیرسرتیپ دوم، محمدحسین مستشاری، فرمانده لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه (ع) نیز با قدردانی از مجموعه شهرداری و سازمان اجتماعی و فرهنگی به دلیل اقداماتی که برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: عملیات ثامن الائمه (ع)، یکی از عملیات‌های حساب شده و علمی بود و در سال‌های بعدی جنگ به عنوان سرمنشأ عملیات‌های بزرگ در دفاع مقدس قرار گرفت. ما باید از همه رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تشکر کنیم که در ششمین روز جنگ، کاری را انجام دادند که دشمن تقاضای آتش بس داد.
 
او یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس جمله «ما می‌توانیم» را اثبات کردیم و الان هم می‌گوییم که «قوی هستیم». امروز به لطف خدا نیرو‌های مسلح به جایی رسیده‌اند که با قدرت اعلام می‌کنند قوی هستیم و در دفاع همه جانبه از کشور‌مان دفاع خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در روز‌های گذشته از سردیس شهیدان ابراهیم فخرایی، محمود صارمی و پرویز حبرانی نیز رونمایی شده بود.
 
 
مراسم رونمایی از سردیس شهید پرویز حبرانی در مشهد برگزار شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->