مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی مشهد

  • کد خبر: ۴۴۸۹۱
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی مشهد
معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش نشانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: ادعا داریم که مشهد بعد از تهران پیشروترین سازمان آتش نشانی را بین کلانشهر‌های کشور دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش نشانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: ادعا داریم که مشهد بعد از تهران پیشروترین سازمان آتش نشانی را بین کلانشهر‌های کشور دارد.

مهدی یعقوبی؛ در آیین رژه آتش نشانان مشهدی، ضمن تبریک "هفتم مهر ماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی" به تمامی آتش نشانان، اظهار کرد: به واسطه فعالیت و بیدارباش شبانه روزی نیرو‌های آتش نشان در شهر مشهد، ایمنی این شهر مقدس در سطح قابل قبولی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در موضوع ایمنی فراتر از مدیریت شهری حوزه‌های مختلفی مرتبط هستند، تصریح کرد: مدیریت شهری مشهد همواره ایمنی را به عنوان یک موضوع مهم مد نظر خود قرار داده و هر ساله متناسب با نیاز‌های اعلام شده با پوشش‌های مالی صورت گرفته سعی بر توسعه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های انسانی مورد نیاز شهر مشهد داشتیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: اگر چه هنوز با استاندارد‌ها و سرانه‌های مطلوب تعریف شده جهانی در حوزه آتش نشانی کمی فاصله داریم، اما در سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته شده که کم نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات احداث چهار ایستگاه آتش نشانی در شهر مشهد آغاز شده که قرار است در سال جاری به بهره برداری برسد، گفت: یکی از این ایستگاه‌ها ابتدای سال و ایستگاه دیگر امروز به مناسبت روز آتش نشان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ همچنین دو ایستگاه دیگر نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

یعقوبی با بیان اینکه دو ایستگاه عسکریه و مفتح بازسازی و مقاوم سازی و نوسازی شده است، افزود: در ساخت ایستگاه‌های جدید گام‌های بلند بر می‌داریم تا به استاندارد‌های تعریف شده دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش نشانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، تصریح کرد: ادعا داریم که مشهد بعد از تهران پیشروترین سازمان آتش نشانی را بین کلانشهر‌های کشور دارد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: بعضی از خودرو‌های آتش نشانی همچون پلت‌فرم‌های ۷۲ متری که وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش نشانی مشهد شده در کشور بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه با مجوز‌های دریافت شده نیرو‌های جوان و با انگیزه جذب سازمان آتش نشانی مشهد شدند، افزود: با استخدام نیرو‌های جدید شاهد افزایش ۴۰ درصدی نیرو‌های این سازمان هستیم.

یعقوبی گفت: سازمان آتش نشانی مشهد در حوزه سخت‌افزاری پیشرو بوده و خوشبختانه ایمنی شهر مشهد مقدس در حد قابل قبولی تامین شده است.

وی با تاکید بر ارایه آموزش به کارکنان و شهروندان، اظهار کرد: آموزش‌ها باید به صورت مستمر انجام شود چرا که شغل آتش نشان حساسیت زیادی دارد و تکنولوژی‌ها هر روز در حال تغییر است، بنابراین باید دانش نیرو‌ها به روز باشد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: یکی از موضوعات مهم برای ایمنی بیشتر شهر همراهی مردم است، باید آموزش‌های مردمی را توسعه داد و سایر حوزه‌های مرتبط نیز باید فرهنگ‌سازی را در سطح وسیع انجام دهند تا ایمنی در بین شهروندان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از تماس‌ها با شماره ۱۲۵ آتش نشانی مربوط به مزاحمت‌های تلفنی است، افزود: آموزش و فرهنگسازی در کاهش ایجاد مزاحمت‌ها و افزایش آگاهی شهروندان بسیار تاثیرگذار است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: کارگروه ایمن‌سازی اماکن پر خطر از دو ماه پیش راه‌اندازی شده و آموزش‌ها، مشاروه‌ها و بازدید‌های مشترک زیادی انجام شده که به زودی گزارش کاملی از آن ارایه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->