شتاب در تکمیل ایستگاه‌های کلیدی مترو مشهد | قلندرشریف: ایستگاه میدان بسیج در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد بهره‌برداری از «ایوان سلام» در پایانه مسافربری مشهد تا شهریور ۱۴۰۴ آرامگاه پیر مشهد | نگاهی به تغییرات مقبره «پیر پالان‌دوز» گلایه برخی ساکنان خیابان قرنی  ۴۱  مشهد از وضعیت نامناسب پارک زیتون تعیین تکلیف ۵۶۰ هکتار از  اراضی بزرگ‌مقیاس مشهد کشف ۱۷ میلیارد ریال شمش و طلای قاچاق در فرودگاه مشهد (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تصاویر مردان میدان مین، در مشهد اکران می‌شود تبریک شهردار مشهد مقدس به مناسبت عید سعید قربان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) توضیحات مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص بدهی به صندوق توسعه ملی کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد پرداخت کامل معوقات بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری مشهد افزایش ساعات سرویس‌دهی خط ۳ قطار شهری مشهد در روز عرفه (۱۵خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی جان‌باختن پاکبان مشهدی آماده‌باش کامل ناوگان تاکسیرانی مشهد هم‌زمان با سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، قیام ۱۵خرداد و برگزاری دعای عرفه ۱۴۰۴ بی‌احتیاطی راننده منجر به فوت یک پاکبان مشهدی در پیاده‌رو شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت شهردار مشهد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد امضای تفاهم نامه تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار خاص در مشهد «نهضت آسفالت» در مشهد | تحقق ۴ میلیون مترمربع روکش معابر تا پایان خرداد ۱۴۰۴ پیگیری تأمین منابع مالی در قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع شهری مشهد
سرخط خبرها

تقاطع غیر هم‌سطح میدان مجیدیه از اواخر پاییز اجرا خواهد شد

  • کد خبر: ۴۵۷۷
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
تقاطع غیر هم‌سطح میدان مجیدیه از اواخر پاییز اجرا خواهد شد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اطلاع رسانی در مورد ایجاد محدودیت های ترافیکی در اجرای برخی پروژه ها ضعیف بوده و روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم .

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از قدس آنلاین، هادی عطارزاده طوسی اظهار داشت: برای سال جاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد ۴۴پروژه اصلاح هندسی تعریف شده است که برخی از آنها به پایان رسیده و برخی هم در حال اجرا و یا شروع هستند.

وی تصریح کرد: همچنین چند پروژه تقاطع هم سطح از جمله میدان نمایشگاه ، دور برگردان غیر هم سطح آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دور برگردان غیر هم سطح ابوطالب ، چپ گرد شهید ناصری و جاده محمد اباد که در شهریور ماه به بهرداری خواهد رسید ، در حال اجرا هستند و مواردی نظیر عملیات تقاطع غیر هم سطح میدان مجیدیه به دلیل نزدیکی به پروژه میدان نمایشگاه با تاخیر و از اواخر پاییز شروع می شود.
عطار زاده افزود: اگرچه قبل از اجرای هر پروژه ای در سطح شهر اطلاع رسانی برای درجریان قرار گرفتن مردم و انتخاب مسیرهای تردد جایگزین صورت می گیرد اما باید اعتراف کرد که برخی از این اطلاع رسانی ها ضعیف بوده و نیاز به تقویت این موضوع قبل از اجرای هر پروژه ای می باشد که در پروژه نهضت آسفالت معابر سطح شهراین موضوع نمود پیدا کرد و خیلی از شهروندان نسبت به عدم اطلاع رسانی گلایه هایی را مطرح کرده بودند، از این رو روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و مردم را قبل از اجرای هر پروژه ای و ایجاد محدودیت های ممکن ، در جریان قرار دهد و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم .
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در اجرای خط ۳ بی آرتی به دلیل مقاومت ها و شکایت هایی که از سوی کسبه و اهالی حد فاصل میدان توحید تا میدان شهداء ارائه شد، تصمیم به بازنگری طرح گرفته شد و بنا شد از حالت بی .آر.تی خارج و به مسیرفرار یا ویژه تبدیل شود که این به دو دلیل صورت گرفت، ابتدا طبق نظر سنجی صورت گرفته شهروندان معتقد بودند وجود نرده ها، تردد از یک طرف خیابان به سمت دیگر را مشکل کرده و باید فاصله طولانی را برای عبور از عرض خیابان طی کنند و از طرفی عرض خیابان ها در محدوده مرکز شهر کم است و با اختصاص ۸متر برای فضای تردد بی. آر.تی عملا در دوطرف خیابان یک مسیر حرکت برای تردد خودروها وجود نداشت و موضوعاتی نظیر پارک برای خرید یا تردد خودرو ها را با مشکل مواجه می کرد.
عطار زاده افزود: با توجه به بررسی هایی که انجام شد به دلیل اینکه بیشترین معطلی اتوبوس ها در پشت تقاطع و در صف ترافیک که به طور میانگین از ۱۰۰ متردر هر نقطه ای از سطح شهر بیشتر نمی باشد رخ می دهد، بنا شد این طرح ابتکاری عملیاتی و فاز اول طرح از میدان توحید تا میدان شهدا اجرا شود . در این طرح اتوبوس ها هنگام ورود به محدوده ابتدا در مسیر تردد خودروهای دیگر حرکت می کنند و از میانه مسیر و در حدود ۳۰۰متر فاصله تا تقاطع وارد خط ویژه می شوند تا در صف ترافیک پشت تقاطع ها معطل نشوند.
وی اظهار کرد: این طرح ابتکاری برای محدوده مسیر چهار راه ابوطالب تا میدان توحید نیزاجرا خواهد شد که برای این منظور ، ابتدا باید پوشش روی جداول در این مسیر صورت بگیرد تا به عرض خیابان کمک صورت بگیرد که حوزه عمرانی شهرداری در حال طراحی نقشه های آب های سطحی و جوی در این محدوده هستند و به محض نهایی شدن طرح آنها ، مسیر ویژه برای این قسمت نیز اجرا خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->