رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
سرخط خبرها

تداوم درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی مرز ایران

  • کد خبر: ۴۶۹۷۷
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
تداوم درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی مرز ایران
درگیری نظامی و آتشباری بین نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی مرز ایران در آن سوی رود ارس از ساعات صبح تا شامگاه امروز/پنجشنبه/ ادامه یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، درگیری نظامی بین نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خطوط تماس دو طرف در مناطق مقابل روستا‌های شهرستان اصلاندوز و خداآفرین امروز با شدت زیادی جریان داشت.

به گفته منابع محلی، شلیک گلوله سلاح‌های سنگین در چند روز گذشته متوقف نشده و نبرد نیرو‌های دو طرف در امتداد مرز ایران با پیشروی نیرو‌های جمهوری آذربایجان به حوالی روستا‌های اسکانلو، قلی بیگلو و کدخدالوی ایران در ساحل رودخانه مرزی ارس رسیده است.

بر اساس این گزارش، شواهد و آثار برخورد شلیک گلوله و انفجار تجهیزات جنگی در مواضع دو طرف در آنسوی رودخانه مرزی ارس قابل مشاهده است و در ۲۴ ساعت گذشته صدای انفجار گلوله‌های جنگی در منطقه قطع نشده است.

بنا به گزارش منابع ساکن در روستا‌های مرزی منطقه، درگیری بین دو طرف در عمق خاک آذربایجان جریان دارد و صدای شلیک سلاح‌های سنگین به طور مستمر شنیده شده و دود ناشی از اصابت این سلاح‌ها از روستا‌های مرزی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام علی امیری‌راد فرماندار شهرستان خداآفرین، امروز در جریان درگیری نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان ۱۰ راکت جنگی به روستا‌های قلی بیگلو و کدخدالو در این شهرستان اصابت کرده است.

بنا به گفته منابع محلی، یک پیرزن در اثر شلیک گلوله جنگی در روستای قلی بیگلوی خداآفرین زخمی و تعدادی از دام اهالی نیز تلف شده است.

به علت تصرف مناطق نزدیک به مرز توسط نیرو‌های جمهوری آذربایجان، درگیری به مناطقی دورتر از مرز شهرستان اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل در آنسوی ارس کشیده شده و مناطق مرزی این شهرستان در وضعیت امنیت، ثبات و آرامش قرار دارد.

تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این درگیری نظامی هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیرو‌های ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشت.

درگیری نظامی بین دو طرف آذری و ارمنی از ۱۸ روز پیش آغاز شده و بر اساس اعلام مقام‌های جمهوری آذربایجان این کشور توانسته است ۴۹ روستا و سه منطقه شهری از مناطق اشغالی خود را از تصرف ارامنه آزاد سازد.

وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان اوایل این هفته پیش با میانجیگری روسیه درباره برقراری آتش بس به توافق رسیدند، ولی ادامه درگیری نشان می‌دهد که این توافق چندان پایدار و جدی نبوده است.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->