برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

جزئیات تامین مسکن قالیبافان

  • کد خبر: ۴۷۵۶۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
جزئیات تامین مسکن قالیبافان
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف از ثبت نام قالیبافان برای دریافت مسکن ارزان خبر داد
به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف درباره مشکلات معیشتی قالیبافان گفت: اگر این صنعت حمایت شود بسیار بیشتر از صنعت پتروشیمی می‌تواند برای کشور آورده داشته باشد. در این صنعت ۲ میلیون نفر به صورت فردی و ۵ میلیون نفر در مجموع اشتغال دارند. این صنعت بسیاری بزرگی است که از صنعت معادن و پتروشیمی بزرگتر است. در این چند ساله اخیر برای حوزه بین المللی فرش هیچ اقدامی انجام نشده است. افزایش قیمت مواد اولیه منجر به افزایش قیمت تمام شده فرش منجر می‌شود. ۳۰ درصد قیمت تمام شده فرش مواد اولیه است. ۷۰ درصد از قیمت تمام شده فرش، هزینه دستمزد است. درحال حاضر به خاطر گران شدن مواد اولیه، ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.


وی بیان کرد: تولید کننده زمانی که مشاهده می‌کند قیمت مواد اولیه گران و هزینه دستمزد نیز افزایش یافته است، به خاطر عدم حمایت دولت، از کیفیت کار کم می‌کند. وزارت صمت بزرگترین وزارت کشور است. گاهاً مشاهده می‌کنیم که ابریشم با کیفیت کم در فرش‌ها به کار می‌رود. باید جلوی کسی که تولید کننده مواد اولیه هست و مواد آن بی کیفیت است گرفته شود.


بهرامی درباره همکاری اتحادیه با بانک مسکن و بخش خصوصی گفت: پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن برای قالیبافان انجام شده است که تا کنون ۲۰۰ واحد از مسکن‌های ساخته و آماده شده تحویل قالیبافن شده است و ۴۳۰ واحد دیگر از واحد‌های ۵۰ تا ۹۰ متر مربعی آماده تحویل به قالیبافان است.


وی با بیان اینکه واحد‌های مسکن قالیبافان در منطقه ماهدشت کرج، بلوار امام خمینی احداث شده است گفت:برای تحویل گرفتن این واحد‌ها تمام قالیبافان ساکن استان‌های البرز و تهران می‌توانند بدون پرداخت هیچ وجهی به سایت اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری و عشایری ایران به نشانی http://taavon.co/ مراجعه کرده نام نویسی کنند، در این سایت نام و نام خانوادگی، کد ملی و مشخصات فردی هر شخص مشخص شده که وارد می‌کنند و با توجه به اینکه اطلاعات همه قالیبافان که دارای کارت شناسایی قالیبافی از صنف قالیبافی زیر مجموعه وزارت صمت یا اتحادیه قالیبافی هستند، ثبت نام می‌کنند و مهلت ثبت‌نام تا ۶ آبان ماه خواهد بود که بعد از آن قرعه‌کشی در حضور هیأت مدیره اتحادیه انجام می‌شود و کسانی که برنده شدند با پرداخت وجه و تنظیم قرارداد و گرفتن وام کلید واحد‌های مسکونی خود را تحویل می‌گیرند.


بهرامی پیش از این ۲۰۰ واحد مسکونی به قالیبافان کشور واگذار شده و در این مرحله ۴۳۰ واحد دیگر آماده تحویل شده که جمعاً ۶۳۰ واحد می‌شوند و همچنین ۳۵۰ واحد دیگر برای خرداد ماه ۱۴۰۰ تحویل قالیبافان می‌شود که در مجموع هزار واحد مسکونی به قالیبافان واگذار می‌شود گفت: کسانی که در قرعه‌کشی برنده شوند، باید ظرف ۷۵ روز تأمین مالی کنند که برای واحد‌های کوچک، تسهیلات قرض الحسنه به نرخ ۴ درصد وبه مبلغ ۳۵ میلیون تومان از طرف بانک مسکن پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: برای واحد‌های بزرگتر مبلغ ۵۰ میلیون تومان به نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و علاوه بر این هر یک از متقاضیان می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اوراق حق تقدم مسکن خریداری کنند و سند این واحد‌ها در رهن بانک قرار می‌گیرد و قالیبافان کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفته و صاحب خانه می‌شود.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت:‌این واحد‌ها در ۲۲ بلوک ۴۲ واحدی احداث شده، هر بلوک آسانسور و راه پله جدا دارد و تمام راه‌پله‌ها از سنگ، نرده‌ها از استیل و همه چیز آماده است و مشکل مسکن ۴۳۰ قالیباف در این مرحله حل می‌شود.


بهرامی در مورد اینکه این واحد‌های مسکونی برای قالیبافان به چه مبلغی ارائه می‌شود، گفت: طبق قیمت کارشناسی منطقه هر متر مربع آپارتمان ۵.۲ میلیون تومان واگذار می‌شود که یک و نیم میلیون تومان زیر قیمت منطقه است و در ساخت این واحد‌ها از مصالح باکیفیت بالا استفاده شده، همه واحد‌ها سند تک برگ دارند و انشعابات جداگانه و مصالح مرغوب استفاده شده است.


وی با بیان اینکه تا یک و نیم برابر ظرفیت قرعه‌کشی انجام می‌شود که اگر هر کسی نتوانست مبالغ مورد نیاز را تامین کند نفر ذخیره جایگزین می‌شود اظهار داشت:ما برای اینکه مشکلاتی مانند تعاونی‌های مسکن را پیدا نکنیم به صورت شفاف این واحد‌ها ساخته شده و آماده تحویل شده و با قرعه‌کشی قالیبافان انجام می‌شود و اولین واحد می‌تواند از ۷ آبان تحویل متقاضیان شود.


وی درباره نحوه شناسایی قالیبافان گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات قالیبافان بیمه آنهاست که برای بسیاری از آن‌ها قطع شده است؛ بنابراین ملاک برای مسکن کارت قالیبافی است که از سوی اتحادیه یا صنف برای آن‌ها صادر شده و ما طبق کارت قالیبافی آن‌ها را در قرعه‌کشی شرکت می‌دهیم.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->