قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش قیمت و کمبود روغن موتور خودرو و بازار داغ جنس تقلبی

  • کد خبر: ۴۹۲۴۶
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
افزایش قیمت و کمبود روغن موتور خودرو و بازار داغ جنس تقلبی
افزایش قیمت روغن موتور خودرو و کمبود آن به‌دلایل مختلف فضا را برای جولان جنس تقلبی فراهم کرده است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، چندین ماه است که با مشکل گرانی و حتی کمبود اجناس در بازار مواجهیم که وجه اشتراک این افزایش قیمت‌ها، وابستگی مستقیم و غیرمستقیم این کالا‌ها به ارز است؛ حال آن کالا مستقیم وارد شده باشد یا اینکه مواد اولیه‌اش وارداتی باشد، فرقی نمی‌کند. گرانی کالا خود از مشکلات است که نبود کالا و جولان اجناس تقلبی هم به مشکلات اضافه کرده است، به‌طوری‌که افرادی سودجو از افزایش قیمت‌ها و نبود کالایی مثل روغن موتور خودرو سوءاستفاده می‌کنند و اجناس تقلبی را با قیمتی نازل‌تر به‌دست مصرف‌کننده می‌رسانند.


عمارتی، از فروشگاه‌داران عرضه روغن موتور در مشهد، با بیان اینکه چرا نظارت و برخوردی بر عرضه اجناس تقلبی نیست، می‌گوید: متأسفانه توجیه مردم برای نخریدن اجناس تقلبی که با قیمت پایین عرضه می‌شود، سخت است، چون مصرف‌کننده هم چاره‌ای ندارد و افزایش چندبرابری یک جنس برایش توجیه‌ناپذیر است.


وی درباره دلایل افزایش قیمت روغن موتور گفت: شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور مشکل تأمین مواد افزودنی دارند و باتوجه‌به نوسانات نرخ ارز، تأمین این مواد مشکل‌ساز شده و در افزایش بهای تمام‌شده آن هم تأثیر گذاشته است.
به‌گفته وی، اکنون ۴ شرکت دولتی تولید روغن موتور داریم که روغن پایه را خودشان تولید می‌کنند و کیفیت خوبی هم دارد، اما مواد افزودنی که به این روغن پایه اضافه می‌شود و به روغن موتور خودرو تبدیل می‌شود، از قبل با دلار دولتی تهیه می‌شد که اکنون با ارز آزاد خریداری می‌شود.


این فروشنده در ادامه اضافه کرد: تا مردادماه امسال افزایش قیمتی هم نداشتیم، اما از این ماه به بعد شرکت‌ها عرضه جنس به نمایندگی‌ها را کاهش دادند و نرخ جدید مطرح شد، به‌عنوان مثال افزایش روغن موتور خودرو دیزلی ۵۳ درصد و بنزینی ۴۰ درصد تأیید شد که حتی شرکت‌ها افزایش قیمت ۸۰ درصدی را مطرح کردند که از سوی دولت تأیید نشد، اما با این مجوز افزایش قیمت باز هم شرکت‌ها نمی‌توانند جنس تحویل دهند و دلیلش را هم نمی‌دانیم!
وی افزود: متأسفانه روغن موتور به نمایندگی‌ها هم که عرضه می‌شود، به‌دلیل کمبود آن در بازار، روغن را با نرخی بیشتر از نرخ تأییدشده عرضه می‌کنند.


وی تأکید: همچنین نبود روغن موتور خودرو فضا را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده است و علاوه بر اینکه اجناس با نرخ متفاوت عرضه می‌شود، فضا برای ورود اجناس تقلبی و بی‌کیفیت هم فراهم شده است.
 
 

قیمت روغن موتور خودرو از سال گذشته تا همین چند ماه گذشته افزایش نداشته است

 
یزدی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور، فیلترجات، تعویض روغن، شست‌وشو و توقفگاه خودرو مشهد، هم درباره کمبود و افزایش قیمت روغن موتور خودرو در مشهد گفت: قیمت روغن موتور خودرو از سال گذشته تا همین چند ماه گذشته افزایش نداشته است. باتوجه‌به اینکه ما از اول سال تاکنون تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردیم، فراورده‌های روغنی گران نشده بود.

یزدی‌زاده در ادامه گفت: پالایشگاه‌ها تقریبا از تیرماه درخواست افزایش قیمت داشتند و نتوانستند با سازمان حمایت بر سر قیمت به توافق برسند و تولیدشان هم کاهش پیدا کرد که به کمبود روغن در بازار منجر شد. این هفته فهرست قیمت جدید داده شد و با افزایش قیمت ۴۰ تا ۶۰ درصدی در بهای تمام‌شده انواع روغن موتور همراه شد.


وی درباره جولان اجناس تقلبی و بی‌کیفیت در شرایط به وجود آمده، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه پالایشگاه‌های روغن موتور را قطره‌چکانی با بازار عرضه کردند، فرصتی برای افراد سودجو فراهم شده است که اجناس تقلبی و بی‌کیفیت به بازار عرضه کنند. اما در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، اما تا ۱۵ روز آینده مشکل کمبود روغن موتور این مشکل حل خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور، فیلترجات، تعویض روغن، شست‌وشو و توقفگاه خودرو مشهد گفت: با همکاری اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گشت‌های بازرسی داریم و سامانه ۱۲۴ برای پاسخگویی به انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها در اختیار شهروندان است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش دهند
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->