معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی

  • کد خبر: ۴۹۳۰۵
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پایان رسید و پیامدهایش روز‌ها یا حتی سال‌ها ادامه خواهد داشت و حاشیه‌های آن برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. سال آینده انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد و در چند ماه آینده فضای کشور به سمت انتخاباتی‌شدن پیش خواهد رفت. در چنین شرایطی، فعالان بازاریابی دیجیتال و محتوایی چه درس‌هایی باید از انتخابات آمریکا بگیرند و چگونه باید در انتخابات ایران از آن‌ها استفاده کنند؟
عماد پورشهریاری  | شهرآرانیوز - انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پایان رسیده است. پیامدهایش البته روز‌ها یا حتی سال‌ها ادامه خواهد داشت و حاشیه‌های آن برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. به جز آمریکا، سایر کشور‌ها نیز تحت تأثیر این انتخابات هستند. کسب وکار‌ها نیز دچار تغییراتی می‌شوند. افزون بر این، خود برگزاری انتخابات در این وسعت و در همه جوانب، برای مشاغل آموزه‌هایی دارد. این انتخابات آخرین رقابت سیاسی نفس گیر جهان نیست، اما بعید است برندی پیدا کنید که قصد داشته باشد پیش از انتخابات بعدی از بازار کناره گیری کند. از همه مهم‌تر اینکه در سال آینده رقابت انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد و در چند ماه آینده فضای کشور به سمت انتخاباتی‌شدن پیش خواهد رفت. در چنین شرایطی، فعالان بازاریابی دیجیتال و محتوایی چه درس‌هایی باید از انتخابات آمریکا بگیرند و چگونه باید در انتخابات ایران از آن‌ها استفاده کنند؟

انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی

کسب وکار شما رئیس جمهور نخواهد شد

تا جایی که می‌توانید از فضای سیاسی فاصله بگیرید. وظیفه شما در فضای مجازی روایت یک داستان هیجان انگیز از برندتان است. حمایت از یک طیف سیاسی یا فرد خاص قطعا بخشی از این داستان نخواهد بود. البته که بسیاری از کسب‌وکار‌ها (دست کم در آمریکا) ممکن است به ذات به یکی از جریان‌ها وابستگی داشته باشند یا حامی آن باشند، اما دلیلی برای به رخ کشیدن آن وجود ندارد. محبوبیت افراد و احزاب ممکن است در طول تاریخ کم یا زیاد شود، اما شما دیگر شانس زیادی برای کم رنگ کردن پیوند نام خود با سیاست نخواهید داشت.
 
نمایش وابستگی‌ها یا طرف داری‌های سیاسی در فضای مجازی دامنه و ضریب نفوذ زیادی خواهد داشت. خیلی زود مخالفان نامزد محبوب شما به سراغتان می‌آیند و راست و دروغ ضعف هایتان عیان خواهد شد.

انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی
 

پویش تبلیغاتی خود را به آینده موکول کنید

اگر برای ماه‌های ابتدایی سال آینده شمسی برنامه ویژه تبلیغاتی یا پویش‌هایی در فضای مجازی در نظر گرفته اید بهتر است آن‌ها را به تعویق بیندازید. انتخابات روز‌های اخیر آمریکا را در نظر بگیرید. حتی اگر رقابت کم تنش تری هم برگزار می‌شد، باز هم رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حتی محافل غیرآنلاین از بحث‌های سیاسی اشباع می‌شدند. ظرفیت دریافت رسانه‌ای هر فرد از فضای مجازی حدود مشخصی دارد و برای اجرای طرح‌های بازاریابی دیجیتال فرصتی باقی نخواهد ماند. به همین دلیل، برای دیده شدن باید حضور خود را در مقایسه با گذشته چندین برابر کنید. از سوی دیگر، ورود حجم زیاد تبلیغات و رپورتاژ‌ها به فضای مجازی، تعادل عرضه و تقاضا را در بازار خرید رسانه بر هم خواهد زد. به همین دلیل، قیمت تبلیغات افزایش خواهد یافت و استفاده تجاری از آن‌ها برای برند‌ها به صرفه نخواهد بود. اگر به هر دلیل در دوره رقابت‌های انتخاباتی به خرید رسانه‌ها نیاز دارید، از همین امروز سعی کنید هزینه بخش‌های دیگر را کاهش دهید و به فکر پس انداز باشید.

 
انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی

 

از محتوا کم کنید و زیرساخت بسازید

فعالیت خود را در هیچ زمانی حتی در اوج تبلیغات سیاسی نامزد‌های انتخابات تعطیل نکنید. بررسی فعالیت برند‌ها در زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در فضای مجازی نشان می‌دهد کمتر کسب وکار صاحب نامی فعالیت خود را در این زمان متوقف کرده است. اما به خاطر داشته باشید فیک نیوز‌ها و بمباران خبری یکی از موردتوجه‌ترین بخش‌های انتخابات امسال بود. نتیجه چنین رخداد‌هایی ابتدا در کوتاه مدت و سپس در یک بازه طولانی تر، تضعیف اعتماد عمومی به شبکه‌های اجتماعی است. شما هم به عنوان یک برند تجاری از همین پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید. پس اعتبار شما هم زیر سؤال خواهد رفت. کافی است در این مدت مجموعه‌ای محتوایی تولید کند که کمی محل مناقشه قرار بگیرد. نه تنها خود این کسب وکار که بسیاری از هم صنف‌های آن‌ها نیز زیر سؤال خواهند رفت. انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ثابت می‌کند بهترین راهبرد برای بازاریابی دیجیتال در این دوره، ادامه سرراست مسیر‌های آزموده شده فعلی است. از سوی دیگر، در یک شرایط پایدار اقتصادی و سیاسی، انتخابات سراسری ممکن است فروش نهایی بسیاری از محصولات را کاهش دهد به ویژه اگر محصول یا خدمات شما جزو بخش‌های زیرین هرم نیاز مشتری نباشد. همه این زمان‌ها و هزینه‌های باقی مانده را می‌توانید برای توسعه زیرساخت صرف کنید. فراموش نکنید که تب انتخابات خیلی زود فروکش خواهد کرد و مشتریان شما در فضای مجازی به روز‌های عادی باز خواهند گشت. سعی کنید به شکلی برنامه ریزی کنید که برای آن روز قدرتمندتر از همیشه آماده باشید. پس از یک دوره انتخاباتی پرهیجان، هیچ چیز مثل یک خرید یا انتخاب مطمئن به مشتریان آرامش نخواهد داد.
 
 
انتخابات آمریکا و چند توصیه برای حضور دیجیتال در کوران یک انتخابات سیاسی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->