علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

استفاده از گلاب برای ضدعفونی ممنوع

  • کد خبر: ۴۹۳۸۵
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
استفاده از گلاب برای ضدعفونی ممنوع
محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده می‌گویند: «گلاب هیچ نقشی در ضدعفونی سطوح و دست‌ها در برابر ویروس کرونا ندارد. برای ضدعفونی از الکل و وایتکس، براساس دستورالعمل‌های اعلام‌شده استفاده کنید».
به گزارش شهرآرانیوز، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، بسیاری از شهروندان برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس، ضدعفونی کردن دست‌ها و نیز سطوح محل تماس را در اولویت کار‌های روزانه قرار دادند.

براساس برخی توصیه‌های طب سنتی، استفاده از گلاب به دلیل نقش ضدعفونی که دارد باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و همچنین بهبود علائم آن می‌شود. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا محصولاتی مثل گلاب خاصیت ضدعفونی دارند؟

تاکنون در هیچ مطالعه‌ای نقش ضدعفونی‌کنندگی گلاب در برابر ویروس‌ها به خصوص ویروس کرونا به اثبات نرسیده است. اگرچه گلاب از نظر خواص مفید برای سلامتی بدن، خصوصا اعصاب و روان، اهمیت دارد، اما نقش ضدعفونی کنندگی آن از نظر علمی تایید نشده است.

در برخی مطالعات مشاهده شده که عصاره گل محمدی با درجه غلظت بالا، درجاتی از خاصیت ضد باکتریایی از خود نشان داده است که البته در زمینه نیز بین نتایج مقالات مختلف تضاد وجود دارد. از طرفی باید توجه داشت که عامل ایجاد کننده بیماری کووید-۱۹، از جنس ویروس است.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ گلاب هیچ نقشی در ضدعفونی سطوح و دست‌ها در برابر ویروس کرونا ندارد. توصیه می‌شود برای ضدعفونی از الکل و وایتکس، براساس دستورالعمل‌های اعلام شده استفاده کنید.
 
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->