جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل

  • کد خبر: ۵۲۸۴۴
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل
علی باخرد - مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد
بی‌شک بدون درنظرگرفتن اهمیت حمل‌ونقل درون‌شهری اعم از ناوگان مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل کالا نمی‌توان تعریف جامع و درستی از معنای توسعه شهری به‌دست داد. این مهم زمانی بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در دنیایی که تبدیل به دهکده جهانی شده است، سرعت تبادل اطلاعات به‌همراه فرصت کم شهروندان، مدیران این حوزه را بیش‌ازپیش بر لزوم برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت بر این ناوگان همراه با توسعه متوازن با دیگر بخش‌های مدیریت‌شهری ترغیب و تشویق و به این امر ملزم می‌کند. از سوی دیگر، تبادل کالا در حوزه تعریف‌شده شهری اگر با سامان‌دهی مناسب و چابکی لازم همراه نباشد، با گسترش پهنه شهری، علاوه بر ایجاد ترافیک در حمل‌ونقل، باعث افزایش هزینه‌های تبعی می‌شود و در توزیع کالا اخلال ایجاد می‌کند.
 
از این رو، اهمیت سامان‌دهی زمانی بیشتر نمایان خواهد شد که بدانیم یکی از وظایف اصلی دولت‌ها اطمینان از توزیع متوازن و آسان کالا به‌ویژه کالا‌های اساسی و ضروری به‌دنبال نیازمندی بازار به تنظیم و عدالت‌محوری در توزیع این کالاهاست. وجود شبکه‌های مویرگی در تنظیم بازار و انتقال کالا‌های اساسی تا حصول اطمینان رسیدن به دست مصرف‌کننده، نیاز ضروری به سامان‌پذیری حمل‌ونقل و نقش آن در مدیریت صحیح شهری را دوچندان‌ می‌کند.

بیست‌و ششم آذر روز ملی «حمل‌ونقل و رانندگان» بهانه‌ای است که با مرور دوباره و چندباره اهمیت نقش حمل‌ونقل در مدیریت‌شهری، نگاه دوباره‌ای به کمبودها، بیشبودها، الزامات و نیز استفاده از آخرین فناوری‌های مؤثر در این حوزه داشته باشیم و با استفاده از جزئی از ارکان مدیریت، به نقش مصرف‌کنندگان و افزایش رضایتمندی ایشان از ناوگان حمل‌ونقل در حوزه شهری، اهمیت بیشتری بدهیم و ضمن ارزش‌گذاری و ارج‌نهادن به جایگاه رانندگان و مدیران بخش‌خصوصی در این حوزه، با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط‌قوت و ارائه گزارش به مردم به‌عنوان بالاترین شاخص در تشخیص درستی یا نادرستی عملکرد مدیران این بخش شهری، اهمیت ناوگان حمل‌ونقل بیش‌ازپیش تبلیغ و ترویج کنیم.
 
در این میان، وضع قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در تسهیل امور حمل‌ونقل و نیز پشتیبانی و حمایت مدیریت‌شهری از اموری که منجر به اقتصادی‌شدن ناوگان مرتبط می‌شود، به‌همراه افزایش رضایتمندی در استفاده‌کنندگان از خدمات حمل‌ونقل، جزو جدایی ناپذیر از وظایف همه مدیرانی است که دل در گرو توسعه متوازن کلان‌شهر مشهد مقدس دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->