احتیاط! مشغول شهرتکانی هستیم روایت دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی از مشهد سال ۱۳۴۹: مشهد شهر درخت‌هاست سردرگمی مراجعان در پیداکردن محل دفن اموات در آرامستان بهشت رضا (ع) تمرکز بودجه‌ ۱۴۰۴ مشهد بر توسعه پایدار و عدالت‌محوری تولید بیش از ۲۲۰ هزار تن آسفالت طی ۱۱ ماه | پخش بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت از ابتدای سال ۱۴۰۳ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: اضافه‌شدن ۲۱۹ المان جدید استقبال از بهار ۱۴۰۴ در حوزه فرهنگی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد: المان‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ هویت رضوی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می‌گذارند شرح آخرین وضعیت راه‌اندازی فاز یک خط ۳ متروی مشهد از زبان مدیرعامل مدیرعامل سازمان مپ شهرداری مشهد: بازیافت، راهکار رفع ناترازی انرژی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ۴ ایستگاه میانی خط سه مترو تا پایان سال ۱۴۰۴ در مدار قرار خواهد گرفت مشهد مقدس، رکورددار گل‌کاری بهاری در کشور رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۲۵ اسفندماه تست اولیه فاز یک خط سه مترو مشهد انجام خواهد شد ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) فراخوان مرکز نوآوری پارک دانش شهرداری مشهد اعلام شد+جزئیات ثبت نام مشهد باید سبز بماند | ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز در شهر و چالش‌ها و راهکارهایش هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (چهارشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | اواسط روز و بعدازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود آتش سوزی کارخانه قند آبکوه مشهد در ۷۸ سال پیش | بوی قند سوخته شهر را فراگرفت ایجاد بیش از ۳۰۰۰ جای‌پارک موقت نوروزی توسط شهرداری مشهد با همکاری ادارات دولتی ماجرای حمله به اتوبوس شهرداری در بولوار طبرسی مشهد چه بود؟ + ویدئو
سرخط خبرها

توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل

  • کد خبر: ۵۲۸۴۴
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل
علی باخرد - مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد
بی‌شک بدون درنظرگرفتن اهمیت حمل‌ونقل درون‌شهری اعم از ناوگان مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل کالا نمی‌توان تعریف جامع و درستی از معنای توسعه شهری به‌دست داد. این مهم زمانی بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در دنیایی که تبدیل به دهکده جهانی شده است، سرعت تبادل اطلاعات به‌همراه فرصت کم شهروندان، مدیران این حوزه را بیش‌ازپیش بر لزوم برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت بر این ناوگان همراه با توسعه متوازن با دیگر بخش‌های مدیریت‌شهری ترغیب و تشویق و به این امر ملزم می‌کند. از سوی دیگر، تبادل کالا در حوزه تعریف‌شده شهری اگر با سامان‌دهی مناسب و چابکی لازم همراه نباشد، با گسترش پهنه شهری، علاوه بر ایجاد ترافیک در حمل‌ونقل، باعث افزایش هزینه‌های تبعی می‌شود و در توزیع کالا اخلال ایجاد می‌کند.
 
از این رو، اهمیت سامان‌دهی زمانی بیشتر نمایان خواهد شد که بدانیم یکی از وظایف اصلی دولت‌ها اطمینان از توزیع متوازن و آسان کالا به‌ویژه کالا‌های اساسی و ضروری به‌دنبال نیازمندی بازار به تنظیم و عدالت‌محوری در توزیع این کالاهاست. وجود شبکه‌های مویرگی در تنظیم بازار و انتقال کالا‌های اساسی تا حصول اطمینان رسیدن به دست مصرف‌کننده، نیاز ضروری به سامان‌پذیری حمل‌ونقل و نقش آن در مدیریت صحیح شهری را دوچندان‌ می‌کند.

بیست‌و ششم آذر روز ملی «حمل‌ونقل و رانندگان» بهانه‌ای است که با مرور دوباره و چندباره اهمیت نقش حمل‌ونقل در مدیریت‌شهری، نگاه دوباره‌ای به کمبودها، بیشبودها، الزامات و نیز استفاده از آخرین فناوری‌های مؤثر در این حوزه داشته باشیم و با استفاده از جزئی از ارکان مدیریت، به نقش مصرف‌کنندگان و افزایش رضایتمندی ایشان از ناوگان حمل‌ونقل در حوزه شهری، اهمیت بیشتری بدهیم و ضمن ارزش‌گذاری و ارج‌نهادن به جایگاه رانندگان و مدیران بخش‌خصوصی در این حوزه، با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط‌قوت و ارائه گزارش به مردم به‌عنوان بالاترین شاخص در تشخیص درستی یا نادرستی عملکرد مدیران این بخش شهری، اهمیت ناوگان حمل‌ونقل بیش‌ازپیش تبلیغ و ترویج کنیم.
 
در این میان، وضع قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در تسهیل امور حمل‌ونقل و نیز پشتیبانی و حمایت مدیریت‌شهری از اموری که منجر به اقتصادی‌شدن ناوگان مرتبط می‌شود، به‌همراه افزایش رضایتمندی در استفاده‌کنندگان از خدمات حمل‌ونقل، جزو جدایی ناپذیر از وظایف همه مدیرانی است که دل در گرو توسعه متوازن کلان‌شهر مشهد مقدس دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->