کتاب «رضایتمندی در کسب و کار» مى تواند آغازگر یک تغییر بزرگ در افرادی باشد که میخواهند استارت آپ خود را راه بیندازند یا در مراحل ابتدایی توسعه آن هستند.
این کتاب نوشته تونی شی، کارآفرین بزرگ و صاحب فروشگاه آنلاین زاپوز، است که در سال ۲۰۱۰ میلادی در آمریکا به چاپ رسید و طبق آمار روزنامههای نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، پر فروشترین کتاب سال شد. ترجمه روان و زیبای آن از سوی فاطمه علی بابایی صورت گرفته و انتشارات فرهنگ و تمدن در سال ۱۳۹۵ آن را منتشر کرده است.
نویسنده جنجالی این کتاب که عادتهای عجیب او در بین کارآفرینهای دنیا زبانزد بود و چند هفته پیش بر اثر آتش سوزی در منزلش فوت کرد، در مقدمه کتاب خود آورده است: «من بیشتر عمرم یک کار آفرین بوده ام، چون فکر میکنم همواره از خلاق بودن و تجربه کردن لذت برده و درسهایی را که در طول زندگی شخصی و ماجراجوییهای جدید آموخته ام، همیشه به کار گرفته ام. در سال ۱۹۹۶ ال ایکس را پایه گذاری کردم که در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۲۶۵ میلیون دلار به مایکروسافت فروخته شد. در سال ۱۹۹۹ با زاپوز به عنوان مشاور و سرمایه گذار شروع به همکاری کردم و در نهایت، مدیر عامل آن شدم. ما شرکت را از فروش هیچ در سال ۱۹۹۰ به بیش از یک میلیارد دلار فروش سالیانه رساندیم. در سال ۲۰۰۹ زاپوز در معاملهای به ارزش ۲/۱ میلیارد دلار به آمازون واگذار شد.»
مارشال گلد اسمیت نیز که از مربیان برجسته مدیریت در دنیاست در وصف این کتاب میگوید: «این کتاب میتواند آغازگر یک دگرگونی باشد. تونی شی به شما نشان میدهد چگونه میتوانید به طور خارق العادهای خوشنودی و هم چنین موفقیت خود را از طریق ارتقای رضایتمندی اطرافیانتان افزایش دهید.» از نکات جالب این اثر این است که حتی اگر به مباحثی مثل تجارت و فناوری علاقهمند نباشید هم جذب این قصه میشوید که چگونه تلاش، تنبلی، نبوغ و شکست همه در کنار هم میتواند زندگی خارق العادهای را به ارمغان بیاورد. شما از این طریق خیلی چیزها درباره رضایتمندی یاد خواهید گرفت.
مطالعه این کتاب که در قالب داستان و خاطرههای نویسنده بیان کننده موفقیت ها، شکست ها، فرصتها و تهدیدهای کسب وکارهایش است، پیشنهادهایی کاربردی برای موفقیت و رضایتمندی درونی و بیرونی ارائه میکند.
رضایتمندی در کسب و کار
نویسنده: تونی شی | مترجم: فاطمه علی بابایی
انتشارات: فرهنگ و تمدن