تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم انتشار آگهی مسکن بدون ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان ممنوع است
سرخط خبرها

داستان موفقیت یک کارآفرین جنجالی

  • کد خبر: ۵۳۴۳۸
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
داستان موفقیت یک کارآفرین جنجالی
کتاب «رضایتمندی در کسب و کار» مى تواند آغازگر یک تغییر بزرگ در افرادی باشد که می‌خواهند استارت آپ خود را راه بیندازند یا در مراحل ابتدایی توسعه آن هستند.
 
این کتاب نوشته تونی شی، کارآفرین بزرگ و صاحب فروشگاه آنلاین زاپوز، است که در سال ۲۰۱۰ میلادی در آمریکا به چاپ رسید و طبق آمار روزنامه‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، پر فروش‌ترین کتاب سال شد. ترجمه روان و زیبای آن از سوی فاطمه علی بابایی صورت گرفته و انتشارات فرهنگ و تمدن در سال ۱۳۹۵ آن را منتشر کرده است.
 
نویسنده جنجالی این کتاب که عادت‌های عجیب او در بین کارآفرین‌های دنیا زبانزد بود و چند هفته پیش بر اثر آتش سوزی در منزلش فوت کرد، در مقدمه کتاب خود آورده است: «من بیشتر عمرم یک کار آفرین بوده ام، چون فکر می‌کنم همواره از خلاق بودن و تجربه کردن لذت برده و درس‌هایی را که در طول زندگی شخصی و ماجراجویی‌های جدید آموخته ام، همیشه به کار گرفته ام. در سال ۱۹۹۶ ال ایکس را پایه گذاری کردم که در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۲۶۵ میلیون دلار به مایکروسافت فروخته شد. در سال ۱۹۹۹ با زاپوز به عنوان مشاور و سرمایه گذار شروع به همکاری کردم و در نهایت، مدیر عامل آن شدم. ما شرکت را از فروش هیچ در سال ۱۹۹۰ به بیش از یک میلیارد دلار فروش سالیانه رساندیم. در سال ۲۰۰۹ زاپوز در معامله‌ای به ارزش ۲/۱ میلیارد دلار به آمازون واگذار شد.»
 
مارشال گلد اسمیت نیز که از مربیان برجسته مدیریت در دنیاست در وصف این کتاب می‌گوید: «این کتاب می‌تواند آغازگر یک دگرگونی باشد. تونی شی به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید به طور خارق العاده‌ای خوشنودی و هم چنین موفقیت خود را از طریق ارتقای رضایتمندی اطرافیانتان افزایش دهید.» از نکات جالب این اثر این است که حتی اگر به مباحثی مثل تجارت و فناوری علاقه‌مند نباشید هم جذب این قصه می‌شوید که چگونه تلاش، تنبلی، نبوغ و شکست همه در کنار هم می‌تواند زندگی خارق العاده‌ای را به ارمغان بیاورد. شما از این طریق خیلی چیز‌ها درباره رضایتمندی یاد خواهید گرفت.
مطالعه این کتاب که در قالب داستان و خاطره‌های نویسنده بیان کننده موفقیت ها، شکست ها، فرصت‌ها و تهدید‌های کسب وکارهایش است، پیشنهاد‌هایی کاربردی برای موفقیت و رضایتمندی درونی و بیرونی ارائه می‌کند.

 
رضایتمندی در کسب و کار
نویسنده: تونی شی | مترجم: فاطمه علی بابایی
انتشارات: فرهنگ و تمدن
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->