انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمبود مجدد روغن خوراکی در بازار

  • کد خبر: ۵۴۷۷۳
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کمبود مجدد روغن خوراکی در بازار
چیزی نزدیک به سه ماه است که کمبود روغن و تامین آن در کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده است و این کمبود به اندازه‌ای جدی است که بعضی فروشگاه‌ها بیشتر از تعداد مشخصی روغن به مشتریان نمی‌فروشند و از طرف دیگر مدیران هربار برای حل این مشکل، تنها وعده آینده نزدیک را می‌دهند، اما روغن همچنان کالایی نایاب است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ چیزی نزدیک به سه ماه است که کمبود روغن و تامین آن در کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده است و این کمبود به اندازه‌ای جدی است که بعضی فروشگاه‌ها بیشتر از تعداد مشخصی روغن به مشتریان نمی‌فروشند و از طرف دیگر مدیران هربار برای حل این مشکل، تنها وعده آینده نزدیک را می‌دهند، اما روغن همچنان کالایی نایاب است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ شهر هم پیدا کردن آن، کار سختی است.
 
به گفته قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنک داران مواد غذایی گران‌فروشی ۵۰ تا ۱۰۰درصدی در روغن مایع برای مصرف‌کننده در بازار مشاهده می‌شود، به‌طوری‌که روغنی که بر روی آن قیمت ۹ هزارتومان درج شده است، ۱۴هزارتومان، روغنی که ۱۶هزارتومان قیمت خورده است، ۲۴هزارتومان و روغن ۱۵۷هزارتومانی، ۳۱۰هزارتومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.


گلایه شهروندان از کمبود روغن

براساس مشاهدات خبرنگار ما از بازار ارزاق عمومی چهارراه میدان بار، در بیشتر فروشگاه‌های این منطقه روغن خوراکی عرضه نمی‌شود. برخی از فروشگاه‌های عرضه کننده نیز روغن را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند. به عنوان مثال روغن ۵ لیتر را به جای ۴۷ هزار تومان، ۱۰۷ هزار تومان می‌فروشند. همچنین برخی از فروشگاه نیز همراه با روغن فروش اجباری سایر کالا‌ها را دارند. به عنوان مثال در یک فروشگاه همراه با یک قوطی روغن باید یک قوطی رب گوجه فرنگی نیز خریداری شود. گزارش‌های میدانی شهرآرا حاکی از این است که فروشگاه‌های مشهد همچنان با معضل کمبود روغن در قفسه‌ها مواجه هستند و روغنی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود جوابگوی نیاز مردم نیست.


پرونده روغنی

حدود پنج روز پیش علی رسولیان، معاون اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی، دلیل این کمبود روغن را تحویل ندادن به‌موقع این کالا ازسوی کارخانه‌های خارج از استان دانسته و گفته بود: همه سهمیه استان طبق دستور ستاد تنظیم بازار ۲۴۰۰ تن است که از این رقم هزار تن باقی مانده است و به‌زودی به استان تحویل داده خواهد شد. وی این را هم گفته بود که کارخانه‌های سایر استان‌ها، سهمیه ما را به‌موقع تحویل نمی‌دهند و به همین دلیل دچار مشکل می‌شویم و از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.
 
همچنین این مسئول در گفتگو با خبرنگار ما گفته است که مسئولان استان به دنبال افزایش سهمیه روغن خراسان رضوی هستند. مرتضی اشرفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز دیروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ تن سهمیه روغن استان از محل ستاد تنظیم بازار کشور در حال اختصاص به استان است و علاوه بر آن پیگیری مجدانه‌ای از مبادی مختلف برای جذب سهمیه‌های بیشتر در استان در حال انجام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->