برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

ثروتمندترین فرد دنیا کیست؟ | سودای قدرت و ثروت با هوش مصنوعی

  • کد خبر: ۵۵۲۶۱
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
ثروتمندترین فرد دنیا کیست؟ | سودای قدرت و ثروت با هوش مصنوعی
ایلان ماسک مدیرعامل SpaceX و TeslaMotors، که ثروتش این روز‌ها نقل محافل مجازی است، به‌عنوان کسی که حالا غول‌های زیادی را در عرصه فناوری و هوش مصنوعی پشت سر گذاشته و ارزش دارایی‌هایش به‌قدری زیاد شده که او را ثروتمندترین مرد جهان کرده است.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - روی زمین است، ولی در آسمان‌ها سیر می‌کند. رؤیای سفر به مریخ را در سر دارد. ایده‌هایش برای خودرو‌های تمام‌اتوماتیک را باقدرت دنبال می‌کند. در فکر این است که از طریق تراشه‌ای کوچک به مغز انسان نفوذ کند و به جنگ با آلزایمر برود و بعید است خواسته‌هایش به همین‌جا محدود شود. ایلان ماسک کسی است که در ماه‌های گذشته نامش بیشتر از پیش سر زبان‌ها افتاد و با خبر‌های جدیدی که هرازگاهی از او به میان می‌آمد، بیشتر از قبل به شخصیتی شناخته‌شده تبدیل شد.
 
مدیرعامل SpaceX و TeslaMotors، ثروتش این روز‌ها هم نقل محافل مجازی است، به‌عنوان کسی که حالا غول‌های زیادی را در عرصه فناوری و هوش مصنوعی پشت سر گذاشته و ارزش دارایی‌هایش به‌قدری زیاد شده که او را ثروتمندترین مرد جهان کرده است.


از اول هم معلوم بود!

روز‌های آغازین ماه سپتامبر بود که اعلام شد ایلان ماسک سومین فرد ثروتمند جهان شده است و ثروتش از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، پیشی گرفته است و به‌عبارت دیگر، قبل از بیل ‌گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، و جف بزوس، مدیرعامل آمازون، جا خوش کرده است. مدتی بعد، یعنی در اواخر ماه نوامبر، با افزایش ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا، بر ثروت ایلان ماسک افزوده شد و او بنیان‌گذار مایکروسافت را هم پشت سر گذاشت. در این بازه زمانی خیلی‌ها معتقد بودند با وجود اینکه کرونا کسب‌وکار آمازون و مدیرعامل و دست‌اندکارانش را حسابی سکه کرده است، ثروت او به‌زودی از ثروت جف بزوس هم بیشتر می‌شود و درنهایت هم این اتفاق افتاد.
 
ایلان ماسک، مدیر و مالک ۱۸درصد سهام شرکت خودروسازی تسلا و همچنین مدیر شرکت دانش‌بنیان SpaceX، روز پنجشنبه ۷ژانویه از سوی نشریه بلومبرگ به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد. اتفاقی که در پی رشد چشمگیر سهام شرکت تسلا در بازار بورس وال‌استریت رخ داد و باعث شد جای جف بزوس را که از سال۲۰۱۷ تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رفت، بگیرد. رقبایی که نه‌تن‌ها در میزان ثروت در یک رقابت تنگاتنگ قرار دارند، بلکه به‌نظر می‌رسد اظهارات همدیگر را به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی هم حسابی دنبال می‌کنند و از هیچ فرصتی برای پیشی‌گرفتن از یکدیگر دریغ نمی‌کنند.
 
در سال ۲۰۱۷ وقتی ایلان ماسک گفت من در معرض بیشترین سطح هوش مصنوعی قرار دارم و فکر می‌کنم مردم باید واقعا نگران آن باشند، چون هوش مصنوعی یک خطر اساسی برای تمدن بشری است، مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، سخنان او را غیرمسئولانه خواند. همچنین یان لکون، دانشمند ارشد فیس‌بوک، در سال۲۰۱۸ او را به‌دلیل صحبت‌هایش دراین‌باره نادان خطاب کرد. ایلان ماسک هم البته سعی کرد مقابله‌به‌مثل کند و در همان سال به چالش پاک‌کردن فیس‌بوک پیوست و بسیاری از هواداران خود را ترغیب کرد تا هرچه سریع‌تر حساب‌های کاربری فیس‌بوکشان را پاک کنند.


برین سر کارتون!

این خبر تا حدودی واکنش‌هایی را هم در فضای‌مجازی به‌دنبال داشت. کاربری به طعنه نوشته بود: «ثروت ایلان ماسک بیشتر از ۵/۱۸۸ میلیارد دلاره. ارزش کل بورس تهران حدود ۱۸۰ میلیارد دلاره. یعنی ایلان ماسک می‌تونه به‌تن‌هایی کل بورس تهران رو بخره که همه ما از ضرر در بیایم!» کاربر دیگری به شوخی نوشت: «وقتی از ایلان ماسک پرسیدن چطوری ثروتمندترین فرد جهان شدی، گفت: به این کار‌ها کار نداشته باشین، برین سر کارتون!» در این میان برخی کاربران هم پیش‌بینی کردند که ثروت او حالاحالا‌ها روند صعودی خود را طی خواهد کرد. جالب است بدانید ایلان ماسک در سال۲۰۰۲ شرکت SpaceX را راه انداخت و در سال۲۰۰۳ مدیرعامل شرکت تسلا شد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->