«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

قطع دسترسی به واتساپ درصورت نپذیرفتن قوانین جدید حریم خصوصی

  • کد خبر: ۵۵۳۲۰
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
  • ۱۳
قطع دسترسی به واتساپ درصورت نپذیرفتن قوانین جدید حریم خصوصی
اگر هنوز پیامی مبنی بر پذیرفتن قوانین جدید واتساپ برایتان نیامده است بدانید که واتساپ با سیاست جدیدش در حفظ حریم خصوصی طی ماه آینده ممکن است دسترسی برخی کاربران را به این برنامه قطع کند.
شهرآرانیوز - شاید تازگی‌ها با به‌روزرسانی واتساپ، مجبور شده باشید با برخی از قوانین جدید این پیام‌رسان موافقت کنید؛ اگر هنوز پیامی مبنی بر موافقت با قوانین جدید واتساپ برایتان نیامده است بدانید که واتساپ با سیاست جدیدش در حفظ حریم خصوصی طی ماه آینده ممکن است دسترسی برخی کاربران را به این برنامه قطع کند. ایندی‌پندنت گزارش داده است که موافقت با شرایط جدید به این معنی خواهد بود که داده‌های خصوصی کاربر، ازجمله شماره تلفنش، با فیس‌بوک، که صاحب واتساپ است، به اشتراک گذاشته می‌شود.
همه کاربران باید تا ۸ فوریه ۲۰۲۱ شرایط جدید را بپذیرند؛ در غیر این صورت دسترسی به چت‌ها و مخاطبینشان را از دست می‌دهند. این به روزرسانی به‌صورت یک اعلان درون‌برنامه‌ای نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند تا رسیدن آن تاریخ از آن چشم‌پوشی کنند.
 

قوانین جدید واتساپ
 

 
در این اعلان آمده است که «با ضربه‌زدن روی «موافقم»، شرایط جدیدی را می‌پذیرید که از ۸ فوریه ۲۰۲۱ لازم‌الاجراست.» اگر تا آن تاریخ این قوانین را نپذیرید، پس از این تاریخ برای ادامه استفاده از واتساپ مجبور به این کار خواهید شد. اگر ترجیح می‌دهید حسابتان را حذف کنید می‌توانید به قسمت «کمک/Help» سر بزنید.

این به‌روزرسانی برای ادغام محصولات شرکت فیس‌بوک طراحی شده است که اینستاگرام و مسنجر را هم شامل می‌شود. یعنی فیس‌بوک می‌تواند اطلاعات شما در واتساپ را با شرکت‌های تحت‌مالکیتش به اشتراک بگذارد.

بعد از به‌روزرسانی «سیاست حفظ حریم خصوصی» هیچ تغییری در شیوه اشتراک داده‌های واتساپ در مناطق اروپا (شامل انگلیس) ایجاد نمی‌شود. سخنگوی فیس‌بوک گفته است: «برای رفع هرگونه تردید، هنور هم این گزینه وجود دارد که واتساپ از داده‌های کاربران منطقه اروپا برای بهبود محصولات و تبلیعاتش استفاده نکند.» این داده‌ها شامل این موارد می‌شود: سطح باتری، قدرت سیگنال، نسخه برنامه، اطلاعات مرورگر، شبکه تلفن همراه، اطلاعات ارتباطی (شامل شماره تلفن، اپراتور تلفن همراه و ISP) زبان و منطقه زمانی، آدرس IP، اطلاعات عملکرد دستگاهه و شناسه‌ها (شناسه‌های منحصر‌به‌فرد محصولات فیس‌بوک مرتبط با هر دستگاه یا حساب).

برخی از کابران واتسآپ از سیاست جدید این پیام‌رسان در حفظ حریم خصوصی انتقاد کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها گفته‌اند قصد دارند به یک برنامه پیام‌رسان دیگر، مثل تلگرام، بروند. یکی از کاربران در توئیترش نوشته است: «این به‌روز‌رسانی جدید خیلی عجیب و ترسناک است. باید نگرانش باشیم.» قضیه تاحدی جدی است که ایلان ماسک دیروز به سیاست‌های جدید فیس‌بوک حمله کرد و  از کاربران خواست به جای واتساپ، از پیام‌رسان سیگنال استفاده کنند.

واتساپ با حدود ۲.۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان دنیاست. سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) این برنامه برای خیلی از کاربران اهمیت بسیار زیادی داشت و باعث می‌شد کاربران زیادی به این اپلیکیشن روی بیاورند. اما خیلی از کاربران از سال ۲۰۱۴ که فیس‌بوک این پیام‌رسان را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و از سال ۲۰۱۶ تا به الان از نحوه مدیریت داده‌هایشان انتقاد کرده‌اند.

جان کوم، بنیان‌گذار واتساپ، سال ۲۰۱۸، به دلیل درگیری‌اش با فیس‌بوک سر تصمیمات این شرکت برای کسب درآمد از اطلاعات شخصی کاربران از سمتش استعفا داد.
 

 
فیس‌بوک می‌تواند با قوانین جدیدیش به اطلاعات خصوصی کاربران واتساپ دسترسی داشته باشد
 


در نسخه قدیمی «سیاست‌های حفظ حریم خصوصی» واتساپ آمده بود: «احترام به حفظ حریم خصوصی شما جزو اصول اولیه‌مان است. از زمان راه‌اندازی واتساپ ما آرزو داریم که سرویس‌هایمان را با درنظرگرفتن اصول محرمانه ارائه دهیم.» این پاراگراف را دیگر در آخرین نسخه این برنامه نخواهید دید. پس ممکن است فیس‌بوک از اطلاعات شما استفاده کند.
 

 
فیس‌بوک می‌تواند با قوانین جدیدیش به اطلاعات خصوصی کاربران واتساپ دسترسی داشته باشد
 


باید این را هم بدانید که خط‌‌مشی جدید این شرکت به این معنی است که اگر کاربر برنامه را از دستگاهش حذف کند، مانع این نمی‌شود که واتساپ از اطلاعات خصوصی او استفاده نکند. برای اطمینان از اینکه واتساپ به این کار ادامه نمی‌دهد، کاربران باید از گزینه‌های درون‌برنامه‌ای برای حذف حساب خود استفاده کنند.

اما حتی با حذف اکانت هم این شرکت می‌تواند از برخی اطلاعات حساب کاربر استفاده کند. هنگامی که حسابتان را حذف می‌کنید، این کار روی حذف برخی اطلاعاتتان تأثیری ندارد؛ مثل گروه‌هایی که ایجاده کرده‌اید یا اطلاعاتی که در هرجای این برنامه به شما مربوط شده‌اند، یا پیام‌هایتان در چت کاربرانی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید.
 
 
قطع دسترسی به واتساپ درصورت نپذیرفتن قوانین جدید حریم خصوصی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
Afshin
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
1
اوه اوه
Afshin
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
4
آره منم همین الان رفتم واتساپ با همون پیام قوانین جدید روبرو شدم
S
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
کاربران فضای مجازی مطمعن باشید ...در اختیار گذاشتن فضا برای فعالیت های رایگان خالی از انتظار مسولینش نیست و از این درگاه اطلاعات شخصی و خصوصی و عکس وحتی مکالمات صوتی و تصویری مورد رصد و پایش انان قرار گرفته و از ان برای هرگونه دخالت های مورد نیازشان استفاده میکنند .و حتما و حتما بدانید امار شما را بهتر از خودتان نگهداری میکنند ....مثل این که ....شما نامتان چیست در کدام کشور و کدام شهر زندگی میکنید تجرد و تاهل و تعداد فرزند و نوه وحتی نوع وسن و نام انها ...تحصیلات و گرایش فکریتان چیست .و در مکالمات صوتی و تصویری چه میگویید و میشنوید وچه میبینید ...بکجا و کی سفر میکنید کجا بنزین میزنید ..از چه فروشگاهی خرید میکنید ...و چقدر پول دارید وکدام بانک ..وبه چه کشورهایی سفر کردید ....هیچ گربه ای مجانی به منو شما واتس اب مجانی نمیدهد .هموطن حواست جمع باشه .
رسول فیضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
من سيگنال رو نصب کردم واتساپ رو پاک کردم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
4
واقعا چرت شده همش سو استفاده
Sara
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
من حواسم نبود تایید رو زدم به نظرتون اگه دیلیت اکانت کنم بازم به عکسا و.... دسترسی داره_
مدیر پایگاه

پیام هاتون به دیگران (متن یا عکس) توی صفحه کسی که باهاش چت داشتید باقی می مونه. 

Amiiiiir
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
1
من حواسم نبوده موافقتو زدم چیکار کنم الان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
من پذیرفتم . حالا بخوام پسش بگیرم چکار باید کنم؟
ناشناس
Netherlands
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
سلام ببخشید من این درخواست رو به صورت ناخواسته قبول کردم، الان می تونم لغوش کنم؟ و اینکه الان دقیقا چه اتفاقی برای اطلاعت شخصی من میوفته؟
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
دوستان من اشتباهی تایید رو زدم الان چیکار کنم ؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید راهی نیست ؟؟؟
K
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
1
سلام ببخشید این پیام برای من دوباره اومد و من بستمش
من توی واتساپ گروه های درسی دارم
چیکار باید بکنم ؟
یاسمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
1
سلام من قوانین جدید پذیرفتم مشکلی پیش نمیاد دیگه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->