افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

واکنش‌ها به شرط‌وشروط جدید واتس‌اپ برای کاربرانش

  • کد خبر: ۵۵۴۸۷
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
  • ۲
واکنش‌ها به شرط‌وشروط جدید واتس‌اپ برای کاربرانش
بسیاری از کاربران در داخل و خارج از ایران نگران شرایط جدید واتس‌اپ هستند و به این فکر می‌کنند که همچنان یکی از کاربران واتس اپ باقی بمانند یا قید داشتن آن را بزنند و بروند سراغ نرم افزار‌های دیگر؟
محبوبه عظیم‌زاده | شهرارانیوز - «با تأیید این پیام، شما قوانین جدیدی را قبول می‌کنید که از ٨فوریه٢٠٢١ اجرا خواهد شد. پس از این تاریخ، برای ادامه استفاده از پیام رسان، باید قوانین جدید را قبول کنید. در صورت تمایل به حذف اپلیکیشن می‌توانید به HelpCenter مراجعه کنید.» این اطلاع رسانی جدید واتسآپ است برای همه افرادی که این نرم افزار تا امروز بر روی گوشی‌های هوشمندشان نصب بوده است. اطلاعیه‌ای که از سیاست جدید واتسآپ رونمایی کرده و طبق آن، این نرم افزار استفاده کاربرانش را به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی آن‌ها منوط کرده است.
 
به این معنا که در صورت پذیرش این پیام، اطلاعات کاربر از قبیل موقعیت مکانی، نشانی‌های IP، مدل تلفن، سیستم عامل، میزان باتری، قدرت سیگنال، مرورگر، شبکه تلفن همراه، زبان، منطقه زمانی و برخی اطلاعات دیگر در اختیار این نرم افزار که از زیرمجموعه‌های فیس بوک است، قرار می‌گیرد. در صورت نپذیرفتن این پیام، کاربر دیگر حق استفاده از این نرم افزار را نخواهد داشت. اتفاقی که نه با شدت وحدت، اما حالا بسیاری از کاربران را در داخل و خارج از ایران نگران و این پرسش را در ذهن آن‌ها ایجاد کرده است که آیا با این پیش شرط، همچنان یکی از کاربران واتسآپ باقی بمانند یا قید داشتن آن را بزنند و بروند سراغ نرم افزار‌های دیگر؟


واکنش‌ها به شرط‌وشروط جدید واتس‌اپ برای کاربرانش
 

حریم خصوصی کیلو چند؟

سال۲۰۱۴ وقتی فیس بوک به سرپرستی مارک زاکربرگ شرکت واتسآپ را خرید و به تملک خود درآورد، یکی از اهداف اصلی واتسآپ تلاش برای کاهش دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بود، نکته‌ای که آن را به صورت علنی اعلام کرد و محقق کردن آن را جزو افق‌های پراهمیت آینده خود برشمرد. اتفاقی که حالا بعد از گذشت ۷ سال کاملا به صورت برعکس عملی و عیان شده و دست اندرکاران آن ترجیح داده اند به قیمت حذف شدن این نرم افزار از حساب عده ای، آن را رقم بزنند.
 
واتس اپ با وجود اینکه محبوب‌ترین نرم افزار پیام رسان در عرصه جهانی شد، همیشه در مقایسه با تلگرام، به روزرسانی‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، هجمه‌های زیادی به آن شده است و کاربران هم در فضای مجازی شوخی‌های زیادی از قیاس این ۲ نرم افزار باهم داشته اند. همین چندوقت پیش بود که یکی از کاربران در توئیتر نوشته بود: «واتس اپ با این وضعیت پاک کردن پیاماش، اگه آدم بود از اینایی می‌شد که می‌گن یه چیزی بگم؟ نه ولش کن اصلا نمی‌گم.» یا «من امیدم به اینه تلگرام توی آپدیت بعدی ش باگ‌های واتسآپ رو برطرف کنه.» یا «این قدر که کرونا آپدیت داده بیرون، واتسآپ نداده.»


اتفاق حساسیت برانگیزی نیست

شرط جدید واتسآپ برای استفاده از آن، حالا خیلی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات را هم به واکنش وا داشته است. برخی کارشناسان معتقدند بعید است از جانب کاربران ایرانی تغییر خاصی در حجم استفاده کنندگان از این نرم افزار روی بدهد. یکی به دلیل اینکه تلگرام به عنوان نرم افزار جایگزین در کشور فیلتر است و درحالی که مردم جهان به عنوان یک پیام رسان جدید به سمت تلگرام می‌روند، در ایران مردم از قبل تلگرام داشتند و فیلترینگ باعث شده است مردم کمتر از آن استفاده کنند.
 
دلیل دیگر اینکه نشر این قبیل اطلاعات برای خیلی کاربران ایرانی حساسیت برانگیز نیست. نکته‌ای که برخی کاربران در صفحات مجازی هم به آن اذعان کردند: «مثلا ما کاربرای عادی چه اطلاعات خاصی داریم که فیس بوک یا هر شرکت دیگه‌ای بخواد ازش سوءاستفاده کنه؟» کاربر دیگری نوشته بود: «این دسترسی‌ها برای افرادی نگران کننده است که به اطلاعات ویژه‌ای دسترسی دارند، نه ما که اطلاعات شخصی مان در این حد است که بیکارم، پول ندارم، ازدواج نکردم، ۶ ماه است کباب نخوردم و نمی‌توانم ازدواج کنم.»


واکنش‌ها به شرط‌وشروط جدید واتس‌اپ برای کاربرانش

 

پیش به سوی نرم افزار‌های دیگر

با این حال، عده‌ای هم بودند که این اتفاق را درست قلمداد نمی‌کردند و رعایت حریم خصوصی افراد را یکی از نکات مهمی می‌دانستند که هر نرم افزار پیام رسان باید به آن پایبند باشد. به همین دلیل برخی از این گفته بودند که با واتسآپ خداحافظی می‌کنند و به سراغ یک نرم افزار دیگر می‌روند. لابه لای انبوه واکنش‌ها به این ماجرا، کاربرانی هم بودند که دوباره پای تلگرام را وسط کشیدند و به همین بهانه از خوبی‌های آن یاد کردند: «واتس اپ به دردنخورترین شبکه اجتماعیه. واقعا نمی‌دونم چرا توی دنیا این قدر کاربر داره.» کاربر دیگری گفت: «اگه تلگرام فیلتر نباشه، هیچ کس به واتسآپ نگاه هم نمی‌کنه.»
 
عده‌ای هم در این میان بودند که سعی کرده بودند با دیدی منطقی‌تر به واتسآپ نگاه کنند: «دست واتسآپ درد نکنه. برای ما که فرزندان خارج از ایران داریم، ارتباط مطمئنی فراهم کرده و باز دستش درد نکنه که شرایط جدیدش رو اطلاع داده.» البته سیل واکنش‌ها به شرط جدید واتسآپ فقط به کاربران داخل کشورمان محدود نشد. مشابه این حساسیت‌ها برای کاربران خارجی هم اتفاق افتاد و عده زیادی از مردم به دنبال این اتفاق تصمیمشان بر این شد که قید استفاده از واتسآپ را بزنند.
 
واکنشی که البته خود، مدیون واکنش شخصیت‌های برجسته عرصه علم و فناوری بود. بد نیست بدانید هم زمان با اعلام واتسآپ برای پذیرفتن یا نپذیرفتن شرایط جدیدش، ایلان ماسک که حالا ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رود، در توئیتر خود که بیشتر از ۴۰ میلیون دنبال کننده دارد، پیامی منتشر کرد مبنی بر استفاده از یکی دیگر از نرم افزار‌های پیام رسان. توئیتی که بیش از ۲۵ هزار مرتبه بازنشر و باعث شد صد‌ها هزار نفر از واتسآپ کوچ کنند و به دیگر نرم افزار‌های پیام رسان رو بیاورند.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
من متوجه نشدم - الان پیامهایی ک میدم و دادم رو کجا میخاد ب اشتراک بزاره؟؟؟ یعنی هممون قراره چت های هم ببینیم یا برای خودش تو سرورش ذخبره میکنه؟؟ لطفا جواب بدین
مدیر پایگاه

موضوع سطح دسترسی است به برخی از اطلاعات شما. یعنی واتساپ طبق قراردادی از شما اجازه دسترسی به برخی اطلاعاتتون رو می‌گیره و با تأیید اون قرارداد شما به واتساپ اجازه می دید اون اطلاعات رو به فیس بوک (صاحب واتساپ) بده (همون ذخیره روی سرورهاش) و اون می تونه هرجایی ازش استفاده کنه. اینکه فیس بوک برای منافعش این اطلاعات رو بتونه بفروشه یا هرکار دیگه ای باهاش بکنه کامل و واضح توی قرارداد مشخص نیست.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
اگه تلگرام فیلتر نباشه دیگه کسی به واتساپ نگاه نمیکنه چون تماس تصویری هم تو تلگرام اومده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->