مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطعی برق باعث اختلال اینترنت شده است؟

  • کد خبر: ۵۵۷۷۳
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
  • ۳
قطعی برق باعث اختلال اینترنت شده است؟
قطعی برق به بازی جدید اختلالات اینترنت در بعضی نقاط کشور اضافه شده که باعث سردرگمی و کلافگی مردم از آن و سرعت پایین اینترنت شده است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، اینترنت در چند سال گذشته نقش پررنگ‌تری در زندگی ما ایرانی‌ها گرفته است، به‌طوری‌که اگر یک روز اینترنت نداشته باشیم یا اختلالی در آن ایجاد شود، که ما ایرانی‌ها به‌وفور آن را تجربه کرده‌ایم، زندگی و حتی و کار و فعالیت ما مختل می‌شود.
 

اکنون که بیشتر کسب‌وکار‌ها به‌سمت مجازی‌شدن پیش رفته‌اند و در یک سال گذشته که کرونا تعطیلی و کسادی بیشتری را به واحد‌های صنفی تحمیل کرد، نقش بی‌بدلیل اینترنت در زندگی روزمره و کار و فعالیت ما بیشتر از پیش خودش را نشان می‌دهد، به‌طوری‌که به‌واسطه کرونا حتی مدارس ما را هم از برگزاری کلاس حضوری به‌سمت برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان سوق داده است.
 

از بهبود زیرساخت اینترنتی در کشور چه خبر؟

اکنون پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان متعلق به کشور تایوان است. سرعت میانگین اینترنت این کشور ۸۵/۰۲ مگابیت در هر ثانیه (Megabits per second) است که واقعا خارق‌العاده است و شما می‌توانید ۵ گیگابایت را فقط در ۸ دقیقه دانلود کنید! همچنین جالب است بدانید که ۳۷ کشور از ۵۰ کشور رتبه‌بندی‌شده جهان در زمینه سرعت اینترنت، در قاره اروپا هستند و ۱۰ کشور نیز در قاره آسیا و ۲ کشور در آمریکای شمالی و فقط یک کشور در آفریقاست!
 

طبق آخرین گزارش، رتبه سرعت اینترنت در ایران اکنون ۱۱۸ در جهان است که میانگین سرعت اینترنت ۴/۳۹ مگابیت در هر ثانیه است که یعنی برای دانلود فایل ۵ گیگابایتی باید ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه زمان بگذارید. همچنین رتبه اینترنت ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۴۵ در جهان بود که به میزان چشمگیری پیشرفت کرده است. (نمناک)
 
 
سرعت اینترنت ایران در دنیا

حال این سؤال پیش می‌آید که این سرعت پایین اینترنت، تعرفه‌های گران اپراتور‌ها و نبود متولی برای پاسخگویی و شفاف‌سازی تا کی قرار است ادامه داشته باشد. باتوجه‌به شرایط موجود و نیاز ضروری مردم به اینترنت برای انجام کار‌های روزمره، مسلما یکی از مطالبات اصلی مردم از متولیان امر، سرعت اینترنت خواهد بود.

 

قطعی برق هم در اختلال اینترنت تأثیر دارد!

یکی از مخاطبان با ارسال پیامی به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است وقتی برق قطع می‌شود، اینترنت هم نداریم و نمی‌توانیم در امتحانات آنلاین شرکت کنیم. به‌نظر شما آیا دانشگاه و استادان می‌پذیرند که بگوییم به‌دلیل قطع‌بودن برق در امتحان شرکت نکرده‌ایم؟ این فقط یک نمونه شکایت از اختلال در اینترنت است که این بار قطعی برق روز‌های گذشته موجب آن شده است.
 

قطعی برق در ساعت کاری اداره های مشهد

علیرضا کاشی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، اعلام کرده که مدیریت بار توزیع برق با دستور کشوری آغاز شده است. این مدیریت بار با تصمیم‌گیری تهران و براساس میزان مصرف هر منطقه است و قطعی برق مناطق مختلف پیش‌بینی‌ناپذیر است!
 

وقتی گفته می‌شود قطعی برق در ساعت کاری و ساعت مراجعه مردم به ادارات برای انجام کار‌های اداری پیش‌بینی‌ناپذیر است، موضوع بسیار بحث‌برانگیزی می‌شود.
 
امروز چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹ قطعی برق در سازمان آب منطقه عبادی فقط یک نمونه قطعی برق بدون هماهنگی است که نتیجه آن سردرگمی مردم و تجمع در شرایط کرونایی است.
 
 

پیگیری از یکی از اپراتور‌های تلفن همراه

در پاسخ به اینکه قطعی برق چرا در بعضی مناطق باعث اختلال در اینترنت شده، یکی از اپراتور‌های تلفن همراه اعلام کرد: قطعی اینترنت ربطی به اپراتور ما ندارد. متأسفانه این اطلاعات اعلام نمی‌شود و اکنون اختلالی هم وجود ندارد که اعلام کنیم. اختلال اینترنت را ما بیان نمی‌کنیم، مگر اینکه بخواهیم شبکه‌ای را ارتقا دهیم. اختلال‌ها جایی بیان نمی‌شود که ما اطلاعات و دلایل آن را در اختیار شما قرار دهیم، اما چنین گزارشی هم به ما اعلام نشده است که گفته شود قطعی برق باعث اختلال اینترنت می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
2
چرا برای من هم اتفاق افتاده با رفتن برق نت ضعیف یا قطع میشه با امتحان های مجازی چیکار کنیم یا حداقل این فصل امتحانات برق ها رو قطع نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
1
سلام برق ما هم قطع میشه موقع امتحان آنلاین اینترنت نداریم تکلیف ما چیه
ناشناس
Netherlands
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
امروز دو بار قطعی برق داشتیم که روی هم رفته چهار ساعت بدون برق و اینترنت بودیم و کلاس های من بخاطر نبود برق و اینترنت کنسل شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->