کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی
سرخط خبرها

قطع اینترنت در برخی مناطق مشهد برای شهروندان دردسرساز شد

  • کد خبر: ۵۶۴۰۷
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
  • ۵
قطع اینترنت در برخی مناطق مشهد برای شهروندان دردسرساز شد
در روز‌های گذشته قطعی و کاهش سرعت اینترنت گوشی‌های همراه در برخی نقاط شهر مشهد بلای جان شهروندان شده است؛ مشترکان اپراتور‌های تلفن همراه خواستار اطلاع‌رسانی درباره قطع یا اختلال در اینترنت هستند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته قطعی و کاهش سرعت اینترنت گوشی‌های همراه در برخی نقاط شهر مشهد بلای جان شهروندان شده است؛ مسئله‌ای که با توجه به برگزاری کلاس‌های مجازی و امتحانات پایان ترم دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی قطعی مقطعی آن نیز مشکلات متعددی برای دانش آموزان و دانشجویان به وجود آورده است. این اختلالات در اینترنت موجب ایجاد موجی از انتقادات مردمی شده است که بخشی از آن‌ها در تماس‌ها و پیام‌های متعدد به شهرآرا منعکس شد.

یکی از شهروندان در تماس خود با گله از اینکه شرکت‌های ایرانسل و همراه اول به هیچ وجه درباره قطعی اینترنت پاسخگو نیستند، گفت: از یکی دو روز قبل اینترنت ایرانسل در غرب مشهد قطع شده است. چرا ۲ اپراتور اول کشور خود را ملزم به پاسخگویی دراین باره نمی‌دانند.


تکرار مداوم قطع اینترنت

یکی دیگر از شهروندان که در بولوار خیام ساکن است، در تماس با ما اعلام کرد که صبح چهارشنبه برای شرکت در آزمون پایان ترم دانشگاه خود با مشکل قطعی اینترنت و اختلال در خطوط مواجه شده است. وی افزود: اگر پیش از قطعی اینترنت، از موضوع اطلاع داشتیم، با این مشکل مواجه نمی‌شدیم. این موضوع در هفته‌های اخیر هم تکرار شده است و بار‌ها برای شرکت در کلاس‌های برخط مدارس و دانشگاه با مشکل مواجه بوده ایم.


در حال پیگیری

مدیرکل مخابرات خراسان رضوی در پاسخ به مشکل گسترده قطعی اینترنت تلفن همراه، با اشاره به مشکلات و نقص فنی به ایرنا گفت: مشکل قطع اینترنت گوشی‌های همراه در مشهد و چندشهرستان خراسان رضوی در حال پیگیری است.
حسن اروجی افزود: از ساعت ۸:۳۰ صبح چهارشنبه تاکنون اینترنت گوشی‌های همراه در چندمنطقه کلان شهر مشهد و همچنین برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی، نظیر نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام، قطع است.
وی اختلال در سایت‌های BTS را یکی از علل احتمالی قطع برق در مشهد و دیگرمناطق کشور دانست و ادامه داد: سایت‌های BTS پوشش دهنده اینترنت در برخی از مناطق خراسان رضوی، دچار نقص فنی شده است و کارشناسان مخابرات در حال عیب یابی و برطرف کردن مشکل ایجادشده هستند.


قطع برق، یکی از علل مهم قطع اینترنت

اروجی با تأیید قطع اینترنت گوشی‌های همراه در چندمنطقه کلان شهر مشهد نظیر خیام، امامت، بولوار لادن و بخش‌های وسیعی از غرب مشهد، ادامه داد: قطع برق که از هفته گذشته در مشهد و دیگر مناطق کشور در حال رخ دادن است، یکی از علل احتمالی اختلال در سایت‌های BTS است.
وی تصریح کرد: از مشترکان همراه اول نیز می‌خواهیم تنظیمات گوشی‌های خود را تغییر ندهند.


پای فیبر نوری در میان است

همچنین رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز با بیان اینکه فیبر نوری یکی از مراکز تلفن دچار نقص فنی شده و تماس‌های بخشی از شبکه همراه دچار اختلال شده است، به خبرنگار ما گفت: مشکل اختلال در شبکه مخابرات مشهد رفع و ارتباط پایدار می‌شود.
عیسی حسن پور درباره بروز مشکل در پست مخابرات میدان جانباز نیز بیان کرد: هیچ آتش سوزی‌ای در پست مخابرات میدان جانباز اتفاق نیفتاده و درخواست کمک از آتش نشانی فقط برای احتیاط بوده است.


آنتن دهی در قاسم آباد مناسب است

در تماس خبرنگار ما با اپراتور شرکت ایرانسل، وی در پاسخ به قطعی اینترنت مشترکان این شرکت در قاسم آباد به خبرنگار ما گفت: تا این لحظه گزارش قطعی اینترنت در محدود قاسم آباد نداشته ایم و وضعیت مناسب بوده است.
وی بیان کرد: شهروندان با تماس با شماره ۷۰۰ مشکل خود در زمینه قطعی یا کاهش سرعت اینترنت را اطلاع رسانی کنند و اگر مشترکان با مشکل آنتن دهی مواجه اند، می‌توانند از طریق نرم افزار این شرکت منطقه دقیق ایجاد اختلال خط دهی را مشخص کنند.
وی تأکید کرد: این اختلال مقطعی در منطقه قاسم آباد را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات شهروندان ساکن در این منطقه حل وفصل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
آنتن همراه اول وصل شده ولی همچنان مشگل پوشش وانتن دهی وسرعت کم دیتا وشبکه 4Gهمراه اول پابرجا من شاید تا 200دفه به اپراتور همراه اول تماس گرفتم بابت پوشش ضعیف همراه اول در محدوده بلوار امامت تا اول پل اندیشه گفتم ولی هیچ فرقی نکرده بلکه با سا خت ساز هرروزه ساختمان‌های اطراف روز به روز وضعیت آنتن دهی بدتر شده حتی به حدی که پوشش صفر هست در صورتی که شبکه ایرانسل فول آنتن هست ولی حتی نمیشه از رومینگ ملی استفاده کرد در مناطقی که همراه اول نمیتونه پوشش بده حداقل بتونیم روی ایرانسل رومینگ کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
در این عصرزمان تمامی کشورهای دنیا طرح هایی برای سرعت اینترنت ارائه میدهند حال چرا ما باید الکی پول خرید طرح همراه اول هزینه کنیم.ای کاش کمی فکر سفره خالی مردم بودید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
سلام
امروز 26 دی 1401 من یه فیلم کم 150 مگابایتیرو توی 15 دقیقه دانلود کردم.
خواستم تشکر کنم
سجاد روشن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
داخل پابجی میشم حین بازی دو سه دقیقه قطع میشه یکبار نتونستم درست بازی کنم ینی ...... تو این خدمات رسانی تون
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
قاسم اباد میشینم و حسابی کاهش داشته و حتی قعط هم شده
که خیلی ناجور بوده
وسه یک روز کامل قعط بود
و به شخصه به هیچکدوم از کلاسام نرسیدم
یه فکری بکنین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->