ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

ردیابی کوچک در آیفون یک فعال ضد فساد روس پیدا شد

  • کد خبر: ۵۶۷۲۵
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
ردیابی کوچک در آیفون یک فعال ضد فساد روس پیدا شد
یک دستگاه کوچک جالب که در آیفون مدیر کمپین لیوبوف سوبول، فعال ضد فساد اهل روسیه کار گذاشته بود کشف شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اولگا کلیوچنیکووا، مدیر کمپین سوبول، توسط سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) بازداشت شد. وی به خاطر «اتهامات مدیریتی» یک هفته در بازداشت بود و آزاد شد –، ولی یک جای کار ایراد پیدا کرده بود.

 

در ویدئویی که اخیرا منتشر شده، سوبول و همکارانش قطعات داخلی اسمارتفونش را نشان دادند، از جمله آنچه به نظر می‌رسد یک دستگاه ردیاب است که به شکلی ناشیانه جاسازی شده است. وی، پس از بازداشت شدن، ظاهرا متوجه شد که آیفونش از حالت عادی خارج شده است.

 

اینکه به فردی اجازه داده شود در زمانی که در حبس است اسمارتفونش را در اختیار داشته باشد به اندازه کافی عجیب هست –، ولی نکته اصلی اینجا بود که این دستگاه «به طرز قابل تشخیصی» شروع به عملکرد غیرعادی کرد، تا جائی که صاحبش به آن مظنون شد.

 

در ویدئوی منتشر شده توسط گروه کمپین لیوبوف سوبول (برای مبارزات انتخاباتی وی در مجلس دومای دولتی ۲۰۲۱)، آن‌ها آنچه درون آیفون کلیوچنیکووا کشف کردند را نشان داده‌اند.

 

ردیابی کوچک در آیفون یک فعال ضد فساد روس پیدا شد

 

این یک دستگاه بسیار مشابه دستگاهی به نام «کارت TF موقعیت یاب  TOPIN Small ZX۶۲۰ PCB Wifi LBS GSM» است. شما می‌توانید این دستگاه را در جا‌هایی مثل AliExpress  به قیمت حدود ۴۰ دلار آمریکا آماده خرید بیابید.

 

در مورد این آیفون، طرف‌های بدخواه نیاز به قدری فضا برای کاشتن این دستگاه داشتند، به همین خاطر قدری خلاقیت برای تغییر مکان دادن بعضی از قطعات آن نیاز داشتند. آن‌ها سخت‌افزار سیمکارت اصلی این دستگاه را در آورده و سیمکارت را مستقیما به آن لحیم کردند، و به این ترتیب اندکی فضای بیشتر به دست آوردند.

 

سپس یکی از باتری‌های این آیفون (باتری بزرگتر) را در آوردند و باتری مذکور را با یک باتری کوچک‌تر جایگزین کردند. به این ترتیب فضای قابل توجهی درون این گوشی برایشان فراهم شد که کاملا برای کاشتن ردیاب کفایت می‌کرد.

 

منبع: ایتنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->