فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

جهانپور: مردم عقلانی فکر کنند و واکسن روسی بزنند

  • کد خبر: ۵۷۵۳۰
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
جهانپور: مردم عقلانی فکر کنند و واکسن روسی بزنند
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هدفگذاری وزارت بهداشت عقل افراد است و همه نظرسنجی ها نشان دهنده این است که اکثر مردم برای واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از مدتی موانع برداشته و قرار بر این شد که واکسن کرونا وارد ایران شود. حال مبحث ورود واکسن کرونای روسی مطرح شده است. واکسنی که عده ای از مردم براساس تاکید جمعی از پزشکان و سازمان نظام پزشکی کشور معتقدند واکسن مناسبی نیست و در مقابل تزریق آن مقاومت می کنند. دکتر کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی کمیته اجرایی واکسیناسیون کرونا در ایران درباره مخالفت ها با واکسن کرونای روسی و ورود واکسن های دیگر به کشور و نحوه تزریق به آحاد جامعه اینگونه تاکید کرد: شاید کسانی باشند که بین اپیدمی کرونا، شرایط سختی که مردم این روزها دارند و واکسن کرونا، اپیدمی را انتخاب می کنند. در وزارت بهداشت قطعا شرایط سخت اپیدمی را درک کرده و برای مهار آن در ماه های آینده تلاش می کنیم.

وی افزود: امروز هم سلاح بیولوژیکی که در دست ما قرار دارد واکسن است. واکسن کرونا را در حدی در دسترس مردم دنیا هست در دسترس مردم ایران قرار می دهیم. قاعدتا در این زمینه جز مدارک و مستندات فنی، علمی و تکنیکال به هیچ انگیزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، صنفی و انتخاباتی اعتنایی نخواهیم داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تایید و صدور مجوز دارو و مواد بیولوژیک در کشور مانند گذشت سازمان غذا و داروست و این سازمان مصوب کند حتما از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی و شرکت های خصوصی وارد خواههد شد و مردم از آن مصرف می کنند. پس از استفاده از واکسن های داخلی کمپین واکسیناسیون علیه کووید-19 نیز کامل خواهد شد.

کیانوش جهانپور تاکید کرد: در این زمینه سلیقه ها، رنگ پرچم، افکار و انگیزه های خاصی که افراد دارند قطعا مانع از این حرکت بزرگ جمعی که مردم ایران در مقابله با این بیماری انجام می دهند به چشم نمی آید.

انحصار در واردات واکسن کرونا قبول نمی کنیم
رئیس روابط عمومی کمیته اجرایی واکسیناسیون کرونا در ایران در پاسخ به این سوال که چرا واردات واکسن سوئدی منتفی شده است؟ گفت: سازمان غذا و دارو هیچ واکسنی را منتفی نکرده است. واکسن ها براساس مستندات و مدارک تکنیکالی که ارائه می کنند بررسی می شوند. واکسن روسی این مدارک تکنیکال را زودتر ارسال کرده و بررسی و برای ورود آن مجوز صادر شده است. فقط این واکسن به ایران وارد نمی شود. هر واکسنی که اطلاعاتش تکمیل کرده و سازمان غذا و دارو تشخیص دهد واکسن هم می تواند ایمن و اثربخش باشد، مجوزش صادر می شود و هیئت امنای صرفه جویی ارزی و بخش خصوصی این واکسن ها را هم می توانند وارد ایران کنند. هیچ انحصاری را برای ورود واکسن کرونا قبول نمی کنیم. ولی هر واکسنی برای مصرف باید از سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری دریافت کند.

واکسیناسیون اجباری نیست
در کشورهای دیگر مردم مجبور هستند، واکسن بزنند، اما در ایران موجی برای واکسینه نشدن راه اندازی شده است. کیانوش جهانپور در پاسخ به این سوال که می توان به این اعتقاد احترام گذاشت یا باید اجباری برای تزریق واکسن وجود داشته باشد؟ تاکید کرد: در مورد کرونا هنوز مصوبه ای برای اجباری بودن واکسیناسیون نیست. اگر چه ممکن است در آینده محدودیت هایی برای افرادی که ایمنی قطعی در مقابل کرونا ندارند به وجود آید. ولی اجباری نیست. هدفگذاری وزارت بهداشت عقل افراد است و همه نظرسنجی ها نشان دهنده این است که اکثر مردم برای واکسیناسیون اقدام خواهند کرد. مقدار واکسیناسیون مورد نیاز کشور از این تعداد حاصل خواهد شد. این یک موضوع عقلانی است و بحثی نیست که تابع احساسات و هیجانات یا انگیزه های خاص افراد باشد.

مقاومتی در مقابل واکسیناسیون نمی بینیم
رئیس روابط عمومی کمیته اجرایی واکسیناسیون کرونا در ایران در پاسخ به این سوال که مقاومتی در مقابل واکسن کرونای روسی در جامعه وجود دارد. واکسن روسی چقدر می تواند مناسب باشد و برای خروج مردم از این مقاومت چه چیزی باید بگوییم؟ گفت: ما هیچ مقاومتی در مقابل واکسن کرونا یا واکسن خاصی نمی بینیم. مشکلی که در حال حاضر وجود دارد دسترسی به واکسن در جهان است. در کشور مانیز تعداد واکسن مورد نیاز در هفته ها و شاید ماههای آینده قابل تامین نخواهد بود. مقاومتی در مقابل واکسیناسیون نمی بینیم. آنچه به آن فکر می کنیم این است که از راه های مختلف واکسن ایمن و اثربخش را تامین کنیم تا به تولید واکسن ایرانی برسیم. همه کشورها دنبال این هستند که تولید واکسن را افزایش داده و به تقاضا پاسخ دهد. در حال حاضر تعادلی بین عرضه و تقاضا در دنیا وجود ندارد و تقاضا بیشتر است. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و تقاضا بسیار زیاد است ولی عرضه با توجه به کمبودهایی که در دنیا وجود دارد، محدود است.

 

منبع: رکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->