نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»

  • کد خبر: ۵۸۹۸۵
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»
«خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش» مجموعه‌های جدید رسانه خانگی هستند که هم تنوع ژانری در این شبکه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند و هم با ستاره‌های خود که محبوبیت بالایی بین مردم دارند، احتمالا در هفته‌های آینده، یکی از شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین دوران شبکه خانگی را رقم خواهند زد.
محمد عنبرسوز | شهرآرانیوز - تا همین دو سه ماه قبل بود که شبکه نمایش خانگی با رکود دست و پنجه نرم می‌کرد. در آن روز‌ها و با بروز برخی اختلافات و حاشیه‌ها درباره شیوه نظارت بر سریال‌های خانگی و اعطای مجوز به آن‌ها، آینده شبکه خانگی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما این رسانه نوپا در حوالی ده‌سالگی خود، با توزیع مجموعه خوش‌ساخت «قورباغه» و البته «ملکه گدایان» که کارگردانش نشان داده رگ خواب مخاطب را به خوبی در دست دارد، رونقی دوباره گرفت. در کنار این دو سریال، شهاب حسینی هم با «همرفیق» پای کار آمد تا شبکه خانگی احیا شود. این سه مجموعه، که دوتای آن‌ها داستانی و یکی گفتگو محور است، در بهره‌گیری از هنرنمایی چهره‌های محبوب و کاربلد مشترک هستند و ازاین‌روی توانسته‌اند کاری کنند که مخاطب دوباره پیگیر تازه‌های شبکه خانگی شود.

در حالی که هیچ یک از مجموعه‌های مورد بحث هنوز به پخش دهمین قسمت خود نرسیده‌اند، در دو هفته گذشته، دو سریال تازه هم پخش خود را در شبکه خانگی آغاز کرده‌اند.

«خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش» مجموعه‌های جدید رسانه خانگی هستند که هم تنوع ژانری در این شبکه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند و هم با ستاره‌های خود که محبوبیت بالایی بین مردم دارند، احتمالا در هفته‌های آینده، یکی از شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین دوران شبکه خانگی را رقم خواهند زد.


بین سینما و تلویزیون

 

نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»

 

پیمان قاسمخانی یکی از باسابقه‌های عرصه نویسندگی در سینما و تلویزیون ایران است که فیلم‌نامه آثار شاخصی همچون «شب‌های برره»، «ورود آقایان ممنوع» و «مارمولک» را در کارنامه دارد. قاسمخانی، اما در کارگردانی تازه‌کار است و فعلا فقط دو نسخه از فیلم «خوب، بد، جلف» را روانه پرده نقره‌ای کرده است. این هنرمند خوش‌ذوق، در زمان اکران نسخه دوم این فیلم، توضیح داد که کارگردانی اثر را به طور مشترک با محسن چگینی انجام داده، اما به دلیل برخی مسائل اداری و قانونی، نتوانسته است نام همکار خود را به عنوان کارگردان اثر ثبت کند.
 
به همین دلیل، حالا و در نسخه سریالی «خوب، بد، جلف» که در واقع سومین قسمت از فیلم به شمار می‌رود، قاسمخانی در مقام طراح، نویسنده و مشاور کارگردان قرار گرفته و چگینی تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه را بر عهده دارد.

دومین نسخه «خوب، بد جلف» با عنوان فرعی «ارتش سری» تنها اثر کمدی حاضر در جشنواره فجر سال گذشته بود و البته، به دلیل حضورش در بخش سودای سیمرغ این رویداد سینمایی، با انتقاد‌های زیادی هم روبه‌رو شد. از همان زمان مشخص بود که «خوب، بد جلف» یک اثر سینمایی در حد جشنواره نیست؛ اما آن‌قدر هم محصول عمومی و همه‌کس پسندی نبود که مناسب آنتن تلویزیون باشد.
 
 
نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»
 
 
بدین ترتیب، قاسمخانی و چگینی برای سومین نسخه از اثر مشترک خود، با عنوان «خوب، بد جلف: رادیواکتیو»، مدیوم نمایش خانگی و قالب سریالی را برگزیدند. این مجموعه اکنون تنها سریال کمدی شبکه خانگی به شمار می‌رود که حضور زوج محبوب پژمان جمشیدی و سام درخشانی در آن می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت این رسانه متمایل کند. قصه «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» راه دو فیلم قبلی را ادامه داده و زوج طنز خود را در یک جهان فانتزی متفاوت، با حضور عوامل داعش و ماجرا‌های مربوط به دزدیدن کیک زرد، در موقعیت‌های خنده‌دار قرار می‌دهد.
 
این مجموعه از آن کار‌های ارزان‌قیمت شانه‌تخم‌مرغی نیست که با کمترین هزینه، به دنبال خالی کردن جیب مردم باشد؛ بلکه سکانس‌های بسیار متنوعی دارد و بخشی از آن در جزیره قشم فیلم‌برداری شده است. پروداکشن بزرگ و آبرومند نسخه سریالی «خوب، بد، جلف» نشان می‌دهد که این مجموعه، برای جلب رضایت مخاطبی که قرار است هر هفته برای تماشایش هزینه کند، تلاش کرده و می‌تواند لحظات شادی را برای مردم فراهم آورد. علاوه بر زوج اصلی قصه، ستاره‌های دیگری هم در «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» حضور دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به حامد کمیلی، محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، گوهر خیراندیش، شکیب شجره و... اشاره کنیم.


جنگ تازه با زمین و زمان

 

نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»

 

دیگر سریال تازه شبکه خانگی که پخش قسمت‌های اول و دومش امیدوارکننده بود، «سیاوش» نام دارد؛ اثری به کارگردانی سروش محمدزاده که پیش‌تر فیلم «چهارشنبه» را، با بازی شهاب حسینی، مقابل دوربین برده بود. «سیاوش»، پیش از هر چیزی، به دلیل بازگرداندن ستاره محبوبی به نام میلاد کی‌مرام به شبکه خانگی می‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. کی‌مرام قهرمان «سیاوش» و نقش اول آن است که پیش‌تر با سریال «ممنوعه» و چند فیلم سینمایی به محبوبیت درخوری در میان نسل جوان رسیده بود. او این بار، علاوه بر فعالیت به عنوان بازیگردان، در نقش یک قهرمان کشتی ظاهر شده که مجبور است یک‌تنه به جنگ انبوهی از مشکلات برود.
 
 
نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»
 

رضا کیانیان، پس از تجربه موفق حضور در شبکه نمایش خانگی با نقش شاپور بهبودی سریال «شهرزاد»، بار دیگر به این رسانه آمده و در همان قسمت اول «سیاوش» شمه تازه‌ای از توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را تقدیم مخاطب کرد. محمد، ولی زادگان که با سریال «سایه‌بان» در تلویزیون چهره شد و چندی قبل هم با «جمشیدیه» در اکران آنلاین، مدیوم سینما را تجربه کرد، با «سیاوش» چالش تازه‌ای را پذیرفته و ترلان پروانه هم که در سال‌های اخیر به شمایل محبوبی در بین جوانان تبدیل شده است، ایفای یکی از نقش‌های اصلی مجموعه را بر عهده دارد.
 

به این فهرست سوگل خلیق و مرجان اتفاقیان را هم اضافه کنید که اولی، بعد از تجربه موفق نقش سیما در «هم‌گناه» و حضور کوتاه در «مردن در آب مطهر»، جاه‌طلبی خود در بازیگری را پیگیری می‌کند و دومی نیز، در حالی که خیلی‌ها منتظر بودند تا پس از بازی اثرگذار در «مغز‌های کوچک زنگ زده»، عیارش را با اجرا‌های بعدی بسنجند، در نقش مرجان به دنبال تثبیت جایگاه خود در بازیگری است. علاوه بر این افراد، مجید صالحی که چند سالی است گام در راه بازی نقش‌های جدی گذاشته، از قسمت دوم «سیاوش» با شکل و شمایلی تازه وارد مجموعه شد و مخاطبان را غافل‌گیر کرد.
 
 
نگاهی به ۲ سریال «خوب، بد جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش»
 

قسمت اول «سیاوش»، به لحاظ روایت، ظرفیت‌های جالبی را به نمایش گذاشت. پرداخت شخصیت اصلی با یک ترفند هوشمندانه، بدون اینکه درگیر فلش‌بک‌های بی‌مورد شود، در تلاش او برای تهیه پول شکل گرفت که این موضوع نشان می‌دهد «سیاوش» می‌تواند حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشد. این در حالی است که دومین قسمت این مجموعه به لحاظ ضرباهنگ روایت دچار لکنت بود که احتمالا با شروع ماجراجویی قهرمان در قسمت‌های بعدی، این مشکل رفع خواهد شد.
 
نکته نگران‌کننده در مورد قصه اما، این است که «سیاوش»، در همین گام‌های اولش به شکل خطرناکی، شبیه «ممنوعه» شده و در کمال تعجب میلاد کی‌مرام هم در موقعیتی مشابه با موقعیت شخصیت سامی تجنگی قرار گرفته است؛ منتهی این‌بار با مختصات فردی از طبقه پایین جامعه. البته قضاوت در این مورد هنوز زود است و امید می‌رود که «سیاوش» در قسمت‌های بعدی، مسیر منحصربه‌فرد خودش را برای ادامه کار پیدا کند و دغدغه‌های تازه‌ای برای روایت با فرم جدید داشته باشد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->