توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

پدیده پیچ دزدی، تهدید جان مسافران ریلی

  • کد خبر: ۶۱۳۰
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
پدیده پیچ دزدی، تهدید جان مسافران ریلی
درحالی که گزارش‌های متعدد از پیچ دزدی از سوی سارقان در مسیرهای ریلی، شبکه حمل‌ و نقل سبز را با مشکل جدی مواجه کرده است، افزایش مراقبت از خطوط راه‌آهن باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شهرآرا نیوز، سارقان ریلی با آگاهی از تبعات این اقدام خلافکارانه، برای دست یافتن به پول بیشتر دست به سرقت می‌زنند اما نکته اصلی این است که امکان سرقت پیچ و مهره‌های ریل‌ها به راحتی وجود ندارد و توان بازکردن پیچ‌ها کار هر سارقی نیست و گاهی این اقدام نهایتا به شل شدن پایندها منجر می‌شود که اگر فورا پیچ‌ها سفت نشود بر اثر عبور قطارها ریل‌ها از هم باز شده و باعث بروز فاجعه می‌شوند.
مسیرهای ریلی به مراقبت‌های دائمی و همیشگی نیازمند است و البته مامورهایی دائما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از تمامی مسیرهای خطوط راه آهن بازدید داشته باشند تا اگر با بازشدگی پیچ‌ها مواجه بودند فورا اقدام به بازسازی مسیر داشته باشند.
ریل‌بند یا تراوِرس به تکیه‌گاه بتونی یا چوبی یا فولادی می‌گویند که ریل‌ها روی آن بسته می‌شود. وظیفه تراورس ایجادیک بستر برای ریل است که نیروهای وارده از ریل را به زیر سازی منتقل می‌کند.

تثبیت ریل روی تراورس با «پابند» انجام می‌شود که به دلیل اهمیت آن در نگهداری ریل و جلوگیری از لغزش آن و دیگرموارد فنی، باید داری مشخصات ویژه‌ای باشد و لازم است نظارت ماموران راه اهن به صورت مرتب ادامه داشته باشند.
منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->