به گزارش شهرآرا نیوز، سارقان ریلی با آگاهی از تبعات این اقدام خلافکارانه، برای دست یافتن به پول بیشتر دست به سرقت میزنند اما نکته اصلی این است که امکان سرقت پیچ و مهرههای ریلها به راحتی وجود ندارد و توان بازکردن پیچها کار هر سارقی نیست و گاهی این اقدام نهایتا به شل شدن پایندها منجر میشود که اگر فورا پیچها سفت نشود بر اثر عبور قطارها ریلها از هم باز شده و باعث بروز فاجعه میشوند.
مسیرهای ریلی به مراقبتهای دائمی و همیشگی نیازمند است و البته مامورهایی دائما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از تمامی مسیرهای خطوط راه آهن بازدید داشته باشند تا اگر با بازشدگی پیچها مواجه بودند فورا اقدام به بازسازی مسیر داشته باشند.
ریلبند یا تراوِرس به تکیهگاه بتونی یا چوبی یا فولادی میگویند که ریلها روی آن بسته میشود. وظیفه تراورس ایجادیک بستر برای ریل است که نیروهای وارده از ریل را به زیر سازی منتقل میکند.
تثبیت ریل روی تراورس با «پابند» انجام میشود که به دلیل اهمیت آن در نگهداری ریل و جلوگیری از لغزش آن و دیگرموارد فنی، باید داری مشخصات ویژهای باشد و لازم است نظارت ماموران راه اهن به صورت مرتب ادامه داشته باشند.
منبع:ایرنا