«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

اطلاعات شخصی ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی فیسبوک لو رفت

  • کد خبر: ۶۲۹۷۵
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
اطلاعات شخصی ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی فیسبوک لو رفت
اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک از جمله تلفن تماس، آدرس، موقعیت مکانی و ایمیل فاش شده است و اطلاعات کاربران ایرانی هم در بین موارد فاش‌شده دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - دی‌ماه ۱۳۹۹ گروهی از هکرها اطلاعات شخصی تعداد زیادی از کاربران فیسبوک را منتشر کردند و حالا گزارش شده که این اطلاعات در اینترنت پخش شده است. آلون گال، تحلیلگر امنیتی، در گزارشی به پیدا شدن یک فروم مربوط به هک اشاره کرد که تمام اطلاعات فاش‌شده از کاربران فیسبوک را در دسترس عموم قرار داده است. در این فروم اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک منتشر شده و به گزارش انگجت، هرکسی می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

 

اطلاعات شخصی ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی فیسبوک لو رفت

 

این اطلاعات شامل تلفن تماس، تاریخ تولد، ایمیل و مکان زندگی افراد می‌شود. اطلاعات دیگری هم از این کاربران منتشر شده است. موارد فاش‌شده شامل اطلاعات ۳۲ میلیون کاربر آمریکایی، ۱۱ میلیون کاربر انگلیسی، ۶ میلیون کاربر هندی و ۳۰۱ هزار و ۷۲۳ کاربر ایرانی می‌شود. این آمار، اطلاعات کاربران ۱۰۶ کشور دنیا که در فیسبوک عضو بوده‌اند نیز در بر می‌گیرد.

 

اطلاعات شخصی ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی فیسبوک لو رفت

 

بسیاری از اطلاعات فاش‌شده شامل حساب‌های کاربری محرمانه می‌شود. هر کاربری که بتواند در این فروم ثبت ‌نام کند، امکان دسترسی به این اطلاعات خواهد داشت. البته برای دریافت این اطلاعات باید مبلغی پرداخت کرد.

 

اطلاعات شخصی ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی فیسبوک لو رفت

 

فیسبوک اعلام کرده است که اطلاعات فاش‌شده مربوط به ۲ سال پیش می‌شود. به گفته‌ی فیسبوک، این اطلاعات در سال ۲۰۱۹ فاش شده بودند و این شرکت مشکلات را مردادماه سال ۲۰۱۹ برطرف کرده است.

 

تا قبل از این، اطلاعات فاش‌شده فیسبوک به‌واسطه یک ربات تلگرام به‌ فروش می‌رفت و هرکسی می‌توانست با پرداخت مبلغی اندک، اطلاعات کاربران فیسبوک را به دست بیاورد.

 

حالا که این اطلاعات به‌صورت عمومی منتشر شده‌ است، احتمال کلاهبرداری‌ سایبری بسیار زیاد می‌شود و هر کسی می‌تواند به‌ واسطه ایمیل و SMS، کاربران فیسبوک را در خطر قرار بدهد.

 

منبع: زومیت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->