افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: به‌جای قضاوت ناصواب، بگوییم چه کاری قرار است برای مردم انجام دهیم

  • کد خبر: ۶۴۵۴۴
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
رئیس شورای شهر مشهد: به‌جای قضاوت ناصواب، بگوییم چه کاری قرار است برای مردم انجام دهیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم به‌راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و بهتر است به‌جای قضاوت ناصواب، بگوییم چه کاری قرار است برای مردم انجام دهیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۳۰ فروردین‌ماه برگزار شد، گفت: مناسبت‌های زیادی پیش رو داریم و گذرانده‌ایم که به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دعوت میهمانان معذور بوده‌ایم و هستیم.
حیدری افزود: روز‌هایی همچون روز ارتش، روز رحلت استاد محمدتقی شریعتی، ولادت استاد محمدتقی بهار، روز بزرگداشت سعدی، سالروز درگذشت فرخ خراسانی، از شاعران بزرگ خراسانی، را در هفته جاری داشته‌ایم و داریم که آن‌ها را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد:ما در شورای پنجم تلاش کردیم خانه مرحوم فرخ را احیا کنیم و به‌عنوان خانه ادبیات مشهد راه‌اندازی شود که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و در پایان شورای پنجم این مهم را دوباره پیگیری خواهیم کرد.
به‌گفته وی، روز هوای پاک را نیز داریم که تلاش‌هایی برای آن در این شورا شده است و کار‌های تخصصی خوبی در زمینه محیط زیست انجام شده است. همچنین روز بزرگداشت شیخ بهایی و معماری را هم در پیش رو داریم که این روز را به همه معماران برجسته تبریک می‌گوییم. ضمن اینکه رحلت حضرت خدیجه (س) را تسلیت می‌گوییم و سالروز حمله آمریکایی‌ها به طبس را نیز گرامی می‌داریم.

 

راه‌حل اساسی، تأمین واکسن است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به اوضاع جامعه افزود: راه‌حل اساسی برای مشکل کرونا تأمین واکسن است که امیدواریم دولت‌مردان ما تصمیم جدی بگیرند.
وی با اشاره به پویش شهر مهربانی گفت: این پویش در ۳ حوزه قرار است فعالیت کند که دل‌جویی از خانواده شهدای سلامت، آزادی زندانیان غیرعمد و تأمین بسته‌های معیشتی است و با همکاری شورای اجتماعی محلات درحال انجام است.
حیدری خاطرنشان کرد: از عمر شورای پنجم چند ماهی بیشتر باقی نمانده است و ما پیگیر اجرای پروژه‌هایی هستیم که به مردم قول آن‌ها را داده‌ایم. شمن اینکه تعداد مصوبات اجرانشده نیز باید با دلیل مشخص شود. ما تا لحظه آخر پیگیر اجرای پروژه‌ها هستیم و عزم شورا حل نیاز‌های مردم است که نشان‌دهنده پرهیز شورای پنجم از برخی شایعات است. مصادره غیراخلاقی فعالیت‌های شورای پنجم کار درستی نیست و نباید قضاوت‌های نادرست منتشر شود.
وی ادامه داد: همه به‌دنبال برگزاری یک انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری هستیم، مردم به‌راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و بهتر است به‌جای قضاوت ناصواب بگوییم چه کاری قرار است برای مردم انجام دهیم.
به‌گفته وی، مأیوس‌کردن مردم هنر نیست و ما برای بحث‌کردن و پاسخگویی آمادگی داریم و مستندات روشن ارائه می‌کنیم.

 

صدور بیش از ۷۷۰۰ پروانه در مناطق مختلف شهر مشهد

در ادامه این جلسه شیرازی، مدیرکل اداره امور شهرسازی شهرداری مشهد به ارائه گزارش فعالیت یک ساله این اداره کل پرداخت.

وی با اشاره به صدور بیش از ۷۷۰۰ پروانه در مناطق مختلف شهر بخصوص در مناطق حاشیه و کم برخوردار در سال گذشته، افزود: اجرای پروژه‌ها در درخواست پروانه نوسازی نقش داشته است و در منطقه ۷ باتوجه به اجرای پروژه‌ای بزرگ درخواست‌ها بیشتر شده است.

به گفته وی، اصلاح محتوا و بهبود زیرساخت‌ها از برنامه‌های ویژه این اداره کل بوده است و سیستم ارتقا یافته است و تکنولوژی را تحت عنوان گردش کار موازی به کارگیری شده است.با به کارگیری سیستم جدید از ۸ اردیبهشت ماه پروانه به مدت دو هفته اجرا خواهد شد.

 

مضوبات جلسه امروز ۳۰ فروردین‌ماه شورای شهر مشهد

تعيين عضو جايگزين در كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك منطبق بر آيين‌نامه داخلي شوراي اسلامی شهر

درپی استعفای مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر از کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، احمد نوروزی به عنوان عضو جدید این کمیسیون انتخاب شد.

 

تصویب لایحه تهاتر و تسویه بدهی ساختمانی هتل فرهنگ و هنر

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، نسبت به صدور پایانکار ساختمانی هتل فرهنگ و هنر واقع در خیابان رازی غربی اقدام و مطالبات ناشی از آن را با حسابهای فی‌مابینی و یا با دریافت خدمات متناسب تهاتر نماید.

 

تصویب الحاق یک تبصره به لایحه مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج

با لایحه پیشنهادی به دلیل مغایرت با ماده ۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به کلانشهرها و بند الف ماده ۵۰ شرایط عمومی پیمان مخالفت شد.

 

تصویب لایحه تعيين تكليف برخي از پروژه‌هاي مشاركتي شهرداري مشهد

ماده واحده: به منظور تعیین تکلیف مباحث حقوقی پروژه‌های مشارکتی؛ امت (قرارداد شماره۲۱/۵۰۷۴۴ مورخ ۹۴/۰۳/۲۶)، کوشش (قرارداد ۲۱/۵۲۷۲۹ مورخ ۹۲/۰۴/۰۴)، رسول زادگان (قرارداد ۲۱/۶۲۱۱۷ مورخ ۹۳/۰۴/۱۶)، افق ارغوان (قرارداد ۲۱/۹۱۵۶۰ مورخ ۹۲/۰۶/۰۹)، جانباز (قرارداد ۲۱/۱۷۲۲۲۲ مورخ ۹۰/۱۲/۱۸)، مهر و ماه (قرارداد ۲۱/۸۶۷۶۱ مورخ ۸۹/۰۷/۱۰)، مجتمع ایستگاهی K۲ (قرارداد ۲۱/۲۰۳۵۹۱ مورخ ۹۱/۱۲/۲۳)، حافظ (قرارداد ۲۱/۸۴۳۹۰ مورخ ۸۹/۰۷/۰۵) و گذرفرهنگی گلستان (قرارداد ۲۱/۹۸/۱۲۵ مورخ ۹۸/۰۱/۰۵) که به علت مشکلات و دلایل متعدد فنی، اجرایی، مالی و حقوقی (مشکلاتی نظیر: عدم ارائه تضامین قراردادی، تاخیر در مقدمات اجرای پروژه، تغییر در نقشه‌های اجرایی یا شهرسازی، ایجاد مشکلات مالی برای سرمایه گذاران و از جمله فوت دونفر از سرمایه گذاران، به نتیجه نرسیدن اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری و غیره) از طرف شهرداری فسخ گردیده و کلیه دارایی و آورده شهرداری در این پروژه ها نیز در تصرف و اختیار شهرداری است، در راستای تحقق شهر ترمیمی و حل و فصل اختلافات بدون مراجعه به محاکم قضایی، به شهرداري مشهد مقدس اجازه داده مي‌شود در صورت عدم طرح هرگونه ادعا از سوی طرف های قراردادی مذکور، شهرداری نیز از پیگیری های حقوقی و قضائی راجع به پروژه های مذکور صرفنظر کرده و پرونده پروژه های فوق الذکر مختومه تلقی گردد.

تبصره: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور تعیین تکلیف پروژه مشارکتی بیستون (قرارداد شماره ۱۰۱۷۹۵/۲۱ مورخ ۸۹/۰۸/۳۱)، ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مقدمات لازم جهت اقاله قرارداد فراهم کرده و پیش نویس اقاله نامه (با تصریح به اسقاط حق طرح هرگونه ادعا از سوی طرفین) را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال نماید.

 

تصویب اصلاح بند ۲ مصوبه ايجاد ناحيه (زون) فناوري و نوآوري مشهد

ماده واحده: بند ۲ مصوبه شماره ۵/۹۹/۱۱۲۳۸/ش مورخ ۹۹/۰۷/۱۴ (ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری مشهد و شرایط بهره‌برداری از آن) به شرح ذیل اصلاح شد:

بند ۲ اصلاحی: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به‌ منظور تهیه آیین‌نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار واحدهای فناوری و نوآوری و همچنین بررسی امکان استقرار این واحدها در محدوده تعیین‌شده، نسبت به تشکیل کمیته ارزیابی (متشکل از نماینده معاونت برنامه‌ريزي و توسعه سرمايه انساني شهرداری مشهد، شهردار منطقه ۹، نماینده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، نماینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی و نماینده دانشگاه فردوسی مشهد) اقدام نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->