آغاز گام چهارم کلان پروژه «خط عابر، خط زندگی» در مشهد

  • کد خبر: ۶۴۸۵۱
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
آغاز گام چهارم کلان پروژه «خط عابر، خط زندگی» در مشهد
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از آغاز گام چهارم کلان پروژه آموزش فرهنگ شهروندی ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده با عنوان «خط عابر، خط زندگی» خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از آغاز گام چهارم کلان پروژه آموزش فرهنگ شهروندی ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده با عنوان «خط عابر، خط زندگی» خبر داد.
سید مجتبی منتظری دراین‌باره اظهار کرد: شهرداری در حوزه فرهنگی وظایف متعددی بر دوش دارد که یکی از آن‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی در بحث مأموریت‌ها و فعالیت‌های حوزه شهری است و باید به فرهنگ‌های ترافیک، حفظ محیط‌زیست و حق تقدم عابر پیاده توجه شود. وی تصریح کرد: در حوزه ترافیک باید جامعه را به رعایت قوانین تشویق کرد و با توجه با محدودیت امکانات و زمان در طول سال تنها به چندمورد پرداخته می‌شود، اما با مشارکت شهروندان شاهد اصلاح رویه‌های غلط و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود؛ ازاین‌رو در راستای اجرایی کردن گام چهارم «خط عابر، خط زندگی» تلاش ویژه‌ای می‌کنیم.
 
منتظری ادامه داد: این طرح با هدف حساس‌سازی و یادآوری حق عبورومرور امن عابران پیاده و اهمیت خطوط عابر، در شهر مشهد اجرا می‌شود. تغییر نوع تفکر در اولویت‌های عبور عابر و سواره در معابر شهری و ذهنیت‌سازی درباره الگو‌های رفتاری صحیح عابران و رانندگان از دیگراهداف این‌پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: رویداد‌های میدانی شامل بخش‌های آموزشی، آگاه‌سازی و اجرای پویش‌های خیابانی و مجازی در راستای ترویج حقوق عابران پیاده به صورت اکران در بدنه اتوبوس‌های شهری و نصب پیام‌های مرتبط در خیابان‌ها به همراه استفاده از ظرفیت مردمی شورای اجتماعی محلات نیز در دستورکار گام چهارم است.
وی تأکید کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از زمان شروع کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در شهر مشهد برنامه‌های متنوعی را برای حساس‌سازی جامعه و آگاهی‌بخشی به مردم تدوین کرده است، آموزش گسترده رانندگان پر رفت و آمد، ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزان و والدین آن‌ها، اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوع حق تقدم عابر پیاده در شهر، اجرای تئاتر‌های خیابانی و تشویق رانندگان منضبط برخی از آن‌هاست.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: طبق اعلام پلیس سهم عابران پیاده از کشته‌های ترافیکی شهر مشهد در سال گذشته ۵۶ درصد بوده است این آمار حاکی از وجود وضعیت نگران کننده در این حوزه است، در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۹ فوتی‌های تصادف عابر پیاده ۲۰ درصد و مصدومان ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و اجرای چنین پروژه‌هایی از اهم واجبات برای امنیت شهروندان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->